شمانیوز
شما نیوز

شگفت‌انگیزترین پیوندهای صورت +عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):در دنیای پزشکی اتفاقات خاص به دفعات رخ می دهد و این در حالی است که برخی از آن ها واقعا باعث شگفتی حتی خود پزشکان می شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، تا به حال عمل های جراحی خاصی در زمینه جابه جایی صورت انجام گرفته است. این عمل های جراحی با سختی های بسیار زیادی انجام می شود از همین رو باعث می شود تا بسیاری از پزشكان نیز بعد از انجام ان شگفت زده شوند. ریچارد نوریس ریچارد نوریس انگلیسی از جمله افرادی است كه یكی از عمل های جراحی مهم صورت را انجام داده است. او در سال 1997 در یك حادثه تیری به صورتش برخورد كرد ولی جانش را از دست نداد. او بعد از 36 ساعت عمل جراحی در دانشگاه مریلند یك صورت جدید دریافت كرد. این چهره جدید او باعث شد تا 15 سال پشت یك ماسك زندگی كند و یا فقط شب ها در خیابان رفت وامد می كرد. پس از 15 سال بار دیگر تحت عمل قرار گرفت و این بار از بالای سر تا زیر گردن او با یك صورت جدید جایگزین شد. او حتی در این عمل حس بویایی خودش را بار دیگر به دست آورد.

دالاس وینس دالاس به عنوان اولین آمریكایی شناخته می شود كه به طور كامل یك صورت جدید را دریافت كرده است. او در سال 2008 در حال كار با برق فشار قوی بود كه به طور اتفاقی پیشانی اش به این برق بسیار ولتاژ بالا برخورد كرد. پزشكان بعد از دو روز تلاش توانستند او را زنده نگاه دارند ولی این باعث شد تا او كاملا صورت خود را از دست بدهد. در صورت او هیچ ابرو، چشم و یا لبی وجود نداشت. او از گردن به پایین فلج شد ولی باز هم با تلاش پزشكان توانست بعد از یك سال دوباره راه برود ولی نمی توانست غذاهای جامد بخورد و یا اینكه بویی حس نمی كرد. در سال 2011 اما تیمی از 30 پزشك توانستند بعد از 15 ساعت عمل جراحی یك صورت جدید را به او پیوند بزنند. او بعد از آن توانست دوباره صحبت كند و یا بویی را احساس كند. كانی كلاپ این خانم 46 ساله اهل اوهایو آمریكا در سال 2004 دچار مشكلی با همسرش شد و او نیز با اسلحه "شاتگان" یك تیر به صورت او شلیك كرد. این حادثه باعث مرگ كانی نشد اما او بینی، یك چشم و بخشی از لبش را از دست داد. این اتفاق باعث شد تا او دچار یك زندگی بسیار سخت شود و بعد از 30 عمل جراحی تنها بخشی از بینایی خود را بدست آورد. پس از ان بار دیگر تحت یك عمل جراحی قرار گرفت كه در ان به طور كامل یك صورت جدید دریافت كرد. این صورت جدید باعث شد تا چهره او تا حدی بهتر شود و او از حالت ترسناك گذشته اش خارج شد. همچنین توانایی خودن غذاهای جامد و حس بویایی اش را نیز بار دیگر به دست آورد. این عمل چهارمین عمل جایگزینی صورت در دنیا بود. پاسكال كولر پاسكال یكی از افرادی است كه دچار بیماری "صورت فیلی" شده بود. او از بچگی با این بیماری دست و پنجه نرم كرد اما در سال 2008 یك گروه از پزشكان فرانسوی برای جراحی او اماده شدند و بعد از 16 ساعت عمل طاقت فرسا توانستند صورت او را با صورت فردی كه به تازگی مرده بود جابه جا كنند. "كولر" در مورد روز جراحی خود می گوید آن روز بهترین روز زندگی من بود. اوگور آكار

این پسر بچه 19 ساله اولین نركی است كه تحت عمل جراحی صورت قرار گرفت. او در بچگی و وقتی تنها 40 روز سن داشت در یك حادثه حریق خانه دچار سوختی در ناحیه صورت شد. این باعث شد تا در طول زندگی خود نتواند به راحتی هر كاری كه می خواهد انجام دهد. در سال 2012 او تحت عمل قرار گرفت و بعد از یك جراحی 14 ساعته صورت جدید خود را از یك خیر 45 ساله كه تازه درگذشته بود دریافت كرد. او بعد از این عمل زندگی جدیدی را آغاز كرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی