شمانیوز
شما نیوز

انتشار تصاویر خصوصی همسر برای فرار از پرداخت مهریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از دستگیری مردی خبر داد که برای نپرداختن مهریه همسرش اقدام به هتک حیثیت وی از فضای مجازی کرده بود.

به گزارش شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: خانمی 25 ساله با داشتن یک مرجوعه قضایی با مراجعه به این اداره پلیس گفت: شوهر سابقم به همراه سه نفر از همدستان خود با پخش تصاویر خصوصی و خانوادگی ام قصد اخاذی و بخشش مهریه‌ام را دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود: ماموران این داره با اقدامات کارشناسی موفق شدند پرده از نقاب این شوهر انتقام جو بردارند و با احراز هویت واقعی و شناسایی محل اختفای متهم، وی را دستگیر کردند.

این مقام آگاه ادامه داد: در بازرسی از منزل این فرد یک دستگاه دوربین، یک دستگاه کیس و یک دستگاه مودم را که در کانال کولر جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

وی افزود : ابتدا فرد بزهکار ضمن انکار جرم ارتکابی خود، با ادله تخصصی جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا، مجبور به اعتراف شد و در جریان این اعتراف اقرار کرد که هدفش از این اقدام مجبور کردن زنش به بخشش مهریه‌اش بوده است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان این که با عاملان این جرم برخورد قاطع و قانونی خواهد شد، اعلام کرد : براساس قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس با رایانه‌ یا سامانه های دیگر مخابراتی ، فیلم یا صوت یا تصویر فرد دیگر را تغییر یا تحریف و آن را منتشر کند، به طوری که موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا 45 میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied