شمانیوز
شما نیوز

تلگراف مدعی شد:

بودجه لاله نزدیک هشت میلیارد است/اعتراضات داخلی به رییس جمهوری

رابرت تیت نویسنده روزنامه تلگراف رقم ساخت فیلم "لاله" را 2.62 میلیون پوند برآورد کرده است که تناقض آشکاری با برآورد مسئولان سینمایی (پنج میلیارد تومان) دارد چرا که با توجه به قیمت روز پوند دو میلیارد و هشتصد و شصت میلیون تومان بیش از رقم اعلام شده است.  

روزنامه تلگراف در این مطلب آورده است: رییس جمهوری ایران برای حمایت از ساخته شدن فیلم لاله از سوی اقشار مذهبی و نیز برخی اهالی سینما مورد انتقاد قرار گرفته و فشار زیادی بر وی وارد شد است.

در این نوشته همچنین به توافق محمود احمدی نژاد و اسی نیک نژاد در جریان سفر رییس جمهوری در نشست سالیانه سازمان ملل اشاره شده و آورده شده که " این توافق بعد از دیدار رئیس جمهور ایران با جمعی از ایرانیان سرشناس ساکن آمریکا حاصل شد و پس از آن رئیس جمهور برای ساخت این فیلمنامه چراغ سبز نشان داد."

در این مقاله نوشته شده قرار است هفته‌ آینده‌ مجوز ساخت فیلم زندگی لاله‌ صدیق قهرمان مسابقات رالی ایرانی رسما صادر شود. صدیق در سال 2005 موفق شد با کسب مقام قهرمانی در مسابقات اتومبیل‌رانی به شهرتی بین‌المللی دست پیدا کند.

نویسنده روزنامه تلگراف همچنین نوشته که مسوولان سازمان سینمایی ایران معتقدند که این پروژه سینمایی که فعلا با نام موقت لاله از آن یاد می‌شود می‌تواند در مقابل تصویر کلیشه‌ای رسانه‌های غربی از عقب‌ماندگی جامعه‌ و پایمال شدن حقوق زنان ایرانی بایستد.

بر اساس این گزارش، نویسنده روزنامه تلگراف مدعی شده است که لاله صدیق که هم اکنون 35 سال سن دارد پس از کسب موفقیت در مسابقات بین‌المللی اتومبیل رانی از سوی رسانه‌ها لقب شوماخر کوچک را دریافت کرد و به نمادی از زنان ایرانی تبدیل شد که برای استقلال فکری خود در جامعه‌ای مردسالار به مبارزه می‌پردازند.

تلگراف در مقاله اش به انتقاد شدید برخی سینماگران ایرانی نیز اشاره کرده که چرا این بودجه عظیم به "لاله" اختصاص یافته اما فیلم‌های ارزشی کمتر مورد حمایت قرار گرفته و ساخته نمی‌شوند.

بخش دیگر این مقاله به نظرات حسین شریعتمداری؛ سردبیر کیهان اشاره دارد که در تلگراف به عنوان خط نخست انتقاد از این اثر شمرده شده است که در این نوشته از وی نقل شده که خط داستانی این فیلم را توهینی آشکار به زنان مسلمان ایرانی خوانده که دست غربی‌ها را می‌توان در پس‌ آن دید. تلگراف همچنین از قول سردبیر کیهان نوشته که وی نیک نژاد را به ساخت فیلم‌های مستهجن و جنسی متهم کرده و سابقه‌ وی را به‌عنوان مدیر تولید چندین قسمت از سریال "خاطرات کفش قرمز" شاهد این مدعا می‌داند. این درام اروتیک در دهه‌ نود از شبکه‌ کابلی "شو تایم" پخش شده‌ و رده بندی سنی به دلیل موارد جنسی داشته است.

ادر ادامه این مقاله اشاره شده است: جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دولتی ایران اعلام کرده که این فیلم می‌تواند جوابیه‌ای برای آثار تهیه‌کنندگان هالیوودی باشد که همواره در آثار خود تصویری منفی از ایران ترسیم کرده‌اند. از جمله‌ این آثار می‌توان به فرار بتی محمودی زن آمریکایی‌الاصل اشاره کرد که ماجرای آن در فیلم "بدون دخترم هرگز" به تصویر کشیده‌ شده‌است. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ایران که تولید پروژه‌ی "لاله" را در دست دارد از مذاکره با چندین کمپانی فیلمسازی در کن و کانادا برای مشارکت در این فیلم خبر داده‌است. آنها همچنین پافشاری خود را برای ایفای نقش اصلی توسط یک بازیگر سرشناس هالیوودی اعلام کرده‌اند.

گفتنی است این مقاله بلافاصله در چند سایت و رسانه جهانی از جمله العربیه منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied