شمانیوز
شما نیوز

تلاش سیما برای تبرئه سیمافیلم از پروژه ضدایرانی

مدیر سیمافیلم چه چیزی را تکذیب می‌کند + عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):مسئولان سیمافیلم این‌طور عنوان می‌کنند که گویی اصلا اسمی از تهیه‌کننده فرانسوی وجود نداشته، در صورتی که سایت سیما فیلم در تاریخ 16 آذر 1390 در خبری در مصاحبه با آفریده این مطلب را عنوان کرده است.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): برنامه «هفت» شب گذشته در یکی از قسمت‌های خود به بررسی نحوه ساخت و اکران فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» در خارج از کشور پرداخت. در این برنامه «حسن اسلامی‌مهر» رییس مرکز سیما فیلم به عنوان مشارکت کننده در تولید فیلم و «محمد آفریده» تهیه‌کننده این اثر به بیان مطالبی در این رابطه پرداختند.

رییس مرکز سیمافیلم در این مصاحبه عنوان کرد که فیلمی که با آفریده در موردش صحبت کرده اصلا چیزی نیست که ساخته شده و سیما فیلم علی‌رغم نظارتی که روی پروژه داشته این فیلم ساخته شده است. اسلامی‌مهر اضافه می‌کند که وقتی متوجه شده این فیلم مشکل دارد و در جشنواره کن نمایش داده شده، مشارکت خود را پس گرفته است.

از آن طرف آفریده مدعی است رحیم‌زاده مدیر گروه دفاع مقدس سیمافیلم این فیلم را دیده و پسندیده و عنوان کرده که حتی از کارهای سیمافیلم هم یک سر و گردن بالاتر است.

نگارنده با توجه به اینکه در این مدت سخنان هر دو طرف ماجرا یعنی هم مسئولان سیمافیلم و هم آفریده را شنیده، برنامه هفت شب گذشته را استفاده سیمافیلم از رانت سیما برای تبرئه خود ارزیابی می کند؛ چراکه در مورد این فیلم تناقضات سخنان مسئولان سیما فیلم و آفریده بسیار است و جالب اینکه اغلب این موارد به سود رئیس سیمافیلم تدوین شده است.

البته نیت نگارنده دفاع از تهیه‌کننده این فیلم نیست و باید با آفریده در این مورد برخورد شود اما فرار از مسئولیت توسط مدیران سیمافیلم نیز پذیرفتنی نیست.

به طور نمونه اسلامی‌مهر در برنامه دیشب عنوان کرد که در قرارداد سیما فیلم طرف قرارداد ما محمد آفریده به عنوان تهیه‌کننده است‌ و طرف خارجی مطرح نبوده است. مسئولان سیمافیلم این‌طور عنوان می‌کنند که گویی اصلا اسمی از تهیه‌کننده فرانسوی وجود نداشته و با عنوان اینکه در قرارداد چنین چیزی نبود سعی در کتمان ماجرا دارند، در صورتی که سایت سیما فیلم در تاریخ 16 آذر 1390 در خبری با عنوان «خرمشهر بین‌المللی می‌شود» در مصاحبه با آفریده این مطلب را عنوان کرده است.

در این خبر به نقل از آفریده عنوان شده که طبق توافقات انجام شده با مرکز سیمافیلم، قراردادی با یکی از تهیه‌کنندگان فرانسوی مبنی بر انجام مراحل پست پروداکشن (پس از تولید) در این کشور منعقد شد.

وی افزود: طبق این قرارداد کلیه مراحل تدوین‌، صداگذاری و تبدیل دالبی ساراند در کشور فرانسه انجام می‌شود.

جالب اینکه این خبر مربوط به سایت سیمافیلم است و آقای اسلامی‌مهر برای تکذیب این مورد حتی به آرشیو مرکز هم مراجعه نکرده است.

با این حساب رئیس سیمافیلم می‌دانسته که این فیلم تهیه‌کننده فرانسوی دارد و از تیتر مطلب هم بر‌می‌آید که آقایان خبر داشته‌اند که قرار است «یک خانواده محترم» برای مخاطب خارجی ساخته شود ولی با این حال روی چنین پروژه حساسی نظارت درستی انجام نداده‌اند.

استفاده سیما از تریبون خود برای تبرئه سیمافیلم آن هم به این شکل که گویی ریاست محترم این مرکز هیچ قصوری را مرتکب نشده، از نکات جالب این ماجراست.

نتیجه این اتفاق و عدم برخورد با مدیران متخلف سیمافیلم این است که این مدیران با تکیه بر همان صندلی به جای پاسخگویی مشغول لاپوشانی گاف بزرگ خود هستند، غافل از اینکه دم خروس بالاخره از یک جایی بیرون خواهد زد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied