شمانیوز
شما نیوز

دلایل استعفای نایب رئیس شورای شهر مشهد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):نایب رئیس مستعفی شورای اسلامی مشهد گفت: من بحث سیاسی نمی کنم بلکه معتقدم شهرداری به متخلفان فرصت داده و حقوق طبقات نابرخوردار را تضعیف می کند.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، کمال سرویها، ظهر یکشنبه در صحن علنی سومین دوره شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: شورای شهر در 4 سال اول با شهردار تعاملات خوبی را برقرار کرد زیرا کارها در آن دوران مثبت بود اما از نیمه دوم سال 89 تاکنون تخلفات در حوزه شهرداری بسیار زیاد شده است.

سرویها در خصوص تخلفات شهرداری در زمینه صلح نامه اظهار کرد: شهردار در زمینه صلح نامه ها می گوید بالغ بر 90 درصد قانون رعایت شده در حالی که بالغ بر هزار مورد تخلف در این خصوص مشاهده شده است.

وی ادامه داد: چندی پیش شهردار در جلسه علنی شورا اعلام کردند که 8 هزار و 500 پرونده طبقات مازاد در زمینه دریافت هزینه اضافی از مردم دریافت شده است.

وی سپس در خصوص فروش پارکینگ بیان کرد: در این زمینه تناقضات بسیاری وجود دارد و در تمام مصوبات شورای سوم اجازه فروش پارکینگ خلاف قانون است.

وی بیان کرد: یکی از اعضای شورا، مفیدی مبلغ فروش پارکینگ را 23 میلیارد و 198 هزار تومان و در سال گذشته، جواد داوودآبادی مبلغ فروش و کسری پارکینگ را بالغ بر 46 میلیارد تومان و مهندس جاوید در جلسه غیرعلنی جریمه کسری پارکینگ را حدود 7 میلیارد تومان دانسته اند و این همه در حالی است که شهردار می گوید تا کنون یک پارکینگ هم فروخته نشده است.

وی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ندادن گزارش شفاف و غیرقطعی در زمینه فروش پارکینگ به مردم مشکلی را حل نمی کند و آیا مردم حق ندارند بدانند کدام پارکینگ برخلاف قانون فروخته شده است.

وی تصریح کرد: تاریخ 19 دی ماه گذشته مطابق ماموریت ریاست شورا در زمینه تخلفات شهرداری گزارش تهیه کرده و خدمت اعضا شورا در جلسه غیرعلنی ارائه دادم و در 10 ماهه سال گذشته 684 هزار متر مربع تراکم مازاد فروخته شده بود و در همان زمان 352 هزار متر مربع در سیستم شهرسازی ثبت شده اما در همین گزارش حدود 332 هزار متر مربع نه فیش و نه قیمت دارد.

سرویها تاکید کرد: در ماده 600 قانون مجازات اسلامی گفته شده که هر یک از مسئولین و مامورین شهرداری اگر یک ریال بر خلاف قانون دریافت کنند خلاف ضابطه و قانون است.

وی عنوان کرد: ما در طول این 6 سال تخلفات را به شهردار گفتیم اما ایشان هر بار منکر انجام تخلفات شده و وقتی از او مدرک می خواستیم از آوردن مدارک و مستندات سرباز می زد.

نایب رئیس شورای اسلامی مشهد اظهار کرد:‌ هنگامی که شورا پرونده های تخلف را نشان می داد شهردار می گفت هزار کار خوب انجام دادم و از خیز 4 خطای من بگذرید.

وی تصریح کرد: هزاران تخلف از سوی شهردار در این دو سال اتفاق افتاده و این امر در حالی است که شهردار و اقداماتش در چند سال گذشته سالم تر بود.

وی تاکید کرد: در زمینه قطار شهری به شهردار گفته شد 20 میلیون تومان هزینه کند اما ایشان گفت بنده 200 میلیون تومان هزینه کرده ام.

وی با بیان مطلب فوق گفت: هنگامی که به شهردار گفته شد که مستندات خود را در زمینه هزینه کرد 200 میلیون تومانی ارائه کند، سرباز می زد.

وی با بیان این مطلب که چرا قانون مدار نباشیم وقتی که ملاک همه ما قانون است، عنوان کرد: برخی می گویند در سال آخر مصلحت بالاتری وجود دارد و آبرویمان به آبروی شهر گره خورده در حالی که اعضای شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری بوده و آبروی ما به آبروی هیچ کس گره نخورده است.

وی بیان کرد: قصد تخریب نداریم و تنها به حقوق شهروندان اهمیت می دهم.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقعه می شود و تنها گاهی از این موضوع یاد شده و متولی ندارد.

وی ادامه داد: اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دیده نمی شود و جایگاه آن در کشور ما بسیار کم رنگ است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied