شمانیوز
شما نیوز

عوارض خطرناک کاشت ناخن

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عوارض کاشت ناخن آنچنان زیاد و طولانی‌ مدت است که کارشناسان و متخصصان پزشکی استفاده از ناخن مصنوعی در موارد ضروری را بسیار بهتر از کاشت ناخن می‌دانند

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، شاید داشتن ناخن‌های زیبا، مقاوم و خوش فرم از آرزوهای هر خانمی باشد. آرزویی که برخی را ترغیب می‌کند با دادن مبلغی که به ظاهر ناچیز به آرایشگاه‌ها دست به کاشت ناخن بزنند.

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مضرات کاشت ناخن را آسیب‌دیدگی و تخریب نیمه دائمی و حتی در پاره‌ای موارد دائمی ناخن‌های اصلی دانست. بخش سازنده ناخن زیر ماهک ناخن یعنی همان قسمت حلالی سفید رنگ زیر ناخن قرار دارد. در صورتی که بر اثر فشار ناخن مصنوعی آسیبی به این قسمت وارد شود، دیگر ناخن نمی‌تواند به رشد طبیعی خود ادامه دهد. بسته بودن روی ناخن هم باعث رشد قارچ‌ها و ایجاد میكروب‌ روی آن می‌شود كه این موضوع از دیگر عوارض مهم كاشت ناخن است. به طور كلی هر كاری كه به پیاز ناخن فشار بیاورد باعث ایجاد برآمدگی و فرورفتگی‌های عمیق و نقاط سفید روی ناخن می‌شود. در بعضی از مواقع نیز ناخن حالت لوله‌ای پیدا كرده و در گوشت فرو می‌رود.
همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهند، احتمال ابتلا به حساسیت و اگزما با استفاده از چسب‌های برای کاشت ناخن احتمال ابتلای ناخن به حساسیت و اگزما را زیاد کرده و این اگزما تا مدت‌ها بعد حتی زمانی که ناخن برداشته شود، ادامه می‌یابد. این حساسیت ممکن است حتی سال‌ها بعد از برداشت ناخن مصنوعی هم به صورت اگزماهای مقاوم کنار ناخن‌ها باقی بمانند و باعث آزار و اذیت فرد شوند، علاوه بر این چسب کاشت ناخن باعث می‌شود ناخن رشد نكرده و شفافیت و انعطاف خود را از دست بدهد.
همچنین کاشت ناخن خطر عفونت‌های قارچی و میکروبی ناخن را بیشتر می‌کند. این عفونت‌ها باعث بدشکلی و تغییر رنگ ناخن به سیاه، قهوه‌ای و حتی سبز می‌شوند. تراش دادن سطح ناخن قبل از کاشت نیز باعث می‌شود ضخامت صفحه اصلی ناخن کم شده و ناخن در برابر عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر شود.
علاوه بر تمامی این عوارض، وارد شدن فشار، ضربه یا آسیب مداوم روی قسمت‌های طبیعی ناخن باعث می‌شود تا قسمت سازنده آن تحت تاثیر قرار گرفته و در نتیجه ناخن‌ها به طورت غیر طبیعی موج‌دار و خط خطی رشد نمایند.
شايد این ناخن‌های زیبا، مقاوم و خوش‌فرم هر خانم را ترغیب به کاشت کند اما باید معایب و هزینه‌های زیاد آن را نیز در نظر گرفت و دید که آیا واقعا چنین کاری ارزش از دست دادن همیشگی سلامت و زیبایی ناخن‌های طبیعی را دارد یا خیر؟
البته در مواردی امکان دارد که استفاده از این روش برای برخی افراد ضرورت به شمار آید که در این موارد رعایت برخی نکات ضرورت دارد.
حداکثر زمان مجاز نگهداری این ناخن ها 6 تا 8 هفته است. بین هربار کاشت نیز باید حداقل يك تا 2 هفته به ناخن ها استراحت داده شود. کاشت ناخن در دوران بارداری آسیب چندانی به‌جنین وارد نمی‌سازد، اما ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی در این دوران درگیری‌های خیلی بیشتری برای فرد ایجاد کند و از آنجایی که نمی‌توان به‌راحتی در دوران بارداری از دارو استفاده کرد، این درگیری بیشتر خواهد شد.
عوارض کاشت ناخن آنچنان زیاد و طولانی‌ مدت است که کارشناسان و متخصصان پزشکی استفاده از ناخن مصنوعی در موارد ضروری را بسیار بهتر از کاشت ناخن می‌دانند. این متخصصان می‌گویند از آنجایی که ناخن‌های مصنوعی‌های خانگی اثر فشاری نداشته و مدت‌دار نیستند و همچنین احتمال حساسیت‌زایی چسب‌شان بسیار کمتر است، عارضه مهمی در پی نخواهد داشت اما لاک‌های ناخن مدت‌دار برای مثال لاک‌های سه ماهه از آنجایی که ماندگاری بیشتری روی ناخن دارند، خطر حساسیت‌های صفحه ناخن و پوست اطراف آن را بیشتر می‌کنند.
همچنین تغذیه‌ و رژیم‌ غذایی‌ صحیح‌ در رشد و سلامت‌ ناخن‌ها نقش‌ مهمی‌ دارد. غذاهای‌ حاوی‌ آهن، كلسیم، ویتامین‌B و پتاسیم‌ برای‌ ناخن‌ها مفیدند. اگر می‌ خواهید ناخن‌هایی‌ سالم‌ و محكم‌ داشته‌ باشید ماست، تخم ‌مرغ، سویا، كلم، زردآلو و ماهی‌ بخورید. ماهی‌ها غنی‌ از اسیدهای‌ چرب‌ هستند كه‌ ناخن‌ها را تقویت‌ می‌‌كنند.
680 هزار تومان؛ هزینه سالانه کاشت ناخن
و اما بیان هزینه کاشت ناخن برای متقاضیان زیبایی ناخن‌ها و البته در مقابل درآمدی که آرایشگران بابت این جنون زیبایی در بانوان به دست می‌آورند نیز خالی از لطف نیست.
آنگونه که ما متوجه شده‌ایم هزینه کاشت ناخن در آرایشگاه‌های معمولی کشور از 50 تا 80 هزار تومان است و البته این پرداخت هزینه تنها به همین یک بار خلاصه نمی‌شوند.
با توجه به رشد ناخن‌های طبیعی که در زیر این ناخن‌های کاشته شده قرار دارند بعد از گذشت زمانی که به صورت میانگین هر دو هفته یکبار که البته بستگی به میزان رشد ناخن‌های فرد دارد، نیاز به ترمیم ناخن‌های کاشته شده وجود دارد که برای این امر نیز آرایشگران 15 تا 25 هزار تومان دریافت می‌کنند. به عبارتی هر مشتری در یکسال مبلغی بین 410 تا 680 هزار تومان برای داشتن ناخن‌های بلند، محکم و زیبای مصنوعی خود هزینه می‌کنند و در صورت بروز مشکلات پزشکی نیز متحمل هزینه‌هایی چند برابر این خواهند شد. پارسينه
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied