شمانیوز
شما نیوز

رویکرد موسیقیایی صدا و سیما اقدامی دیرهنگام اما ارزشمند

چندین دهه بود که جای این سبک برنامه در شبکه های صدا و سیما بسیار خالی بود و همین موضو موجب گرایش جامعه بویژه قشر جوان به موزیک های ماهواره ای شده است. اما مدتی است که شبکه آموزش در برنامه ای تحت عنوان" آفتاب" اقدام به پخش موزیک ویدئو می نماید و حتی با خوانندگان مصاحبه می کند. چند روزی هم هست که شبکه شما " برنامه تخصصی" هفت ترانه را پخش میکند که با استقبال زیاد مواجه شده است.

اگرچه خیلی خیلی دیر است اما به هرحال شروعی مبارک است. صدا و سیما مدتی است تصمیم به پخش ویدئو موزیک گرفته است که باعث جذب حداکثری بینندگان شده است. چندین دهه بود که جای این سبک برنامه در شبکه های صدا و سیما بسیار خالی بود و همین موضو موجب گرایش جامعه بویژه قشر جوان به موزیک های ماهواره ای شده است.

اما مدتی است که شبکه آموزش در برنامه ای تحت عنوان" آفتاب" اقدام به پخش موزیک ویدئو می نماید و حتی با خوانندگان مصاحبه می کند. چند روزی هم هست که شبکه شما " برنامه تخصصی" هفت ترانه را پخش میکند که با استقبال زیاد مواجه شده است. ولی این شبکه و برنامه ، دو اشکال اساسی دارند یکی اینکه فقط توسط گیرنده های دیجیتالی قابل دریافت است و دیگر اینکه ویدئو موزیکهای این برنامه شامل طبیعت و حیوانات میشود و تصویر مشخص و جدی از خوانندگان در ویدئو ها قابل مشاهده نیست !

و لذا سطح کلاس ویدئوهای این برنامه و این شبکه نسبت به برنامه شبکه آموزش ، پایین تر است. ولی نسبت به شبکه آموزش ویژگی خوبی که دارد این است که بیننده می تواند آهنگ درخواستی و نظر خود را از طریق پیامک درخواست نماید.

شایسته است پخش این برنامه ها در شبکه های آنالوگ فعلی معرفی و تبلیغ شوند تا دسترسی ملی به این برنامه ها از طریق تهیه رسیور مربوطه امکان پذر شود. در هر صورت تغییر موضع مدیران صدا و سیما و رویکرد ایشان به پخش ویدئو موزیک ، اقدامی با برکت است و نوید بخش گرایش بییندگان به رسانه خودی که امیدواریم دیگر مشمول افراط و تفریط های گذشته نشود.

کوروش درخشان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied