شمانیوز
شما نیوز

دبیر سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان :

تأمین امکانات فرهنگی و اجتماعی زنان مانع خودنمایی آنها می‌شود

شما نیوز: دبیر سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: اگر امکانات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی زنان پاسخ داده شود شخصیت زن در مسیر درست هدایت شده و به شکل تبرج یا خودنمایی بروز پیدا نمی‌کند.  

بتول محتشمی اظهار داشت: در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان سیاست‌های توسعه فرهنگ حجاب و عفاف به تصویب رسید تا سلیقه‌مداری و افراط و تفریط در الگوهای ارائه شده از بین برود اما آنطور که باید و شاید توجه لازم در این خصوص انجام نشده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تأمین امکانات مورد نیاز زنان افزود: اگر امکانات فرهنگی اجتماعی زنان تأمین شود شخصیت زن در مسیر صحیح قرار گرفته و به جای اینکه علم و زیبایی‌های باطنی خود را در معرض تعامل و مسیر ناسالم قرار داده و به شکل تبرج و پوشش‌های نادرست بروز پیدا کند به شکل منطقی هدایت شده و فرد را به تکامل می‌رساند.

وی با ذکر این نکته که مخاطب ما در امر حجاب و عفاف فقط زنان نبوده و هر دو گروه زن و مرد را شامل می‌شود، تأکید کرد: مخاطب ما در امر حجاب و عفاف زن و مرد است اما مختصات حجاب از نظر جنسیت متفاوت است. از آنجایی که شخصیت زن در طول تاریخ تحت تأثیر ناملایمات فراوانی قرار گرفته و زنان همیشه قربانی بوده‌اند باید نسبت به تبیین جایگاه واقعی زن در اسلام و دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به زن اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حوزه الگوها و عملکردها باید توجه کافی برای ارتقاء جایگاه زن مسلمان داشته باشیم تا نیاز به ارائه خودش نداشته باشد و مفهوم حجاب از حالت انضباطی به حالت ارزشی تبدیل شود.

این کارشناس زن و خانواده ایجاد شرایط مساعد برای تعامل مثبت جوانان در حوزه حجاب و عفاف را ضروری دانست و تأکید کرد: باید در حوزه حجاب و عفاف به همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی توجه کنیم، حتی ایجاد فضای تعامل مثبت با برنامه‌ریزی صحیح برای جوانان باعث افزایش معرفت در آنان می‌شود و وقتی جوانی آگاهی و معرفت نسبت به موضوع حجاب پیدا کند خود به خود به این ارزش توجه نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied