شمانیوز
شما نیوز

قتل فجیع جاسوس هندی در زندان پاکستان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):فرد هندی که هفته پیش توسط دادگاه پاکستان به جاسوسی متهم شده بود توسط هم زندانیانش توسط آجر مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،فرد هندی که هفته پیش توسط دادگاه پاکستان به جاسوسی متهم شده بود توسط هم زندانیانش مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

سارابجیت سینگ در روز جمعه توسط زندانیان زندان شهر لاهور با آجر مورد حمله قرا گرفت. او در این حمله دچار جراحت های شدیدی از جمله شکستگی در جمجمه شده بود به کما رفت وبامداد روز بعد در بیمارستان جیناح در لاهور مرد. پزشک معالج وی اظهار داشت :"شرایط وی بسیار بد بود و شانس زنده ماندنش بسیار پایین بود. سینگ زمانی مورد حمله قرا گرفت که به همراه دیگر زندانیان به مدت یک ساعت برای هوا خوری از سلولهای خود بیرون آمده بود.دو نفر از زندانیان و دو نفر از مقامات در این حمله متهم شناخته شده اند.

سینگ در دادگاه به علت جاسوسی و نقش داشتن دربمب گذاری سال 1990که 14 کشته به همراه داشت،محکوم به مرگ شده بود.خانواده وی که بعد ازملاقاتش در بیمارستان به هندوستان بازگشتند بر بیگناهی او اصرار داشتند و معتقدبودند که کشور پاکستان حتی در دستگیری او دچار اشتباه شده است.اما دادخواست بخشش از طرف دادگاه و رییس جمهورپاکستان،پرویز مشرف،رد شد.هندوستان به دنبال نگرانی نسبت به نوع برخورد با سینگ 49 ساله برای وی در خواست آزادی و یا انتقال به هندوستان را داشتند.

دفتر مانهومان سینگ مینویسد:"در نهایت تاسف دادگاه پاکستان به در خواست ها و جنبه ی انسانی این پرونده توجهی نکرد .به گفتهAFP وکیل مدافع سینگ پیش از این نیز احتمال مرگ او را داده بود.

خبرنگران معتقدند که این مسئله ممکن است خطر ایجاد تنش هایی تازه در روابط بین این دو همسایه مسلح به سلاح هسته ای -این رقبای طولانی-هند و پاکستان را ایجاد کند.

فشارها در شش ماه اخیر،با اعدام افزول گورو در هند کشمیری در پی حمله به پارلمان هند در سال 2001 و اعدام اجمل قصاب پاکستانی تنها مجرم بازمانده از حملات بمبئی در سال 2008 در حال افزایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied