شمانیوز
شما نیوز

سویا و درمان ناباروری زنان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  یک تحقیق جدید نشان می دهد مصرف منظم رژیم غذایی غنی از سویا به درمان بهتر ناباروری زنان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد زنانی که مشکل ناباروری شان با قرارگیری در معرض بیسوفنولA (BPA) مرتبط است، با مصرف رژیم غذایی حاوی سویا می توانند در روند درمان موفق باشند.

BPA یک ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز است که در انواع بسته بندی های غذایی، از جمله بطری های آب پلاستیکی و لایه داخلی قوطی ها یافت می شود.

BPA می تواند ترشح هورمون استروژن، یکی از دو هورمون مهم جنسی زنانه را کاهش دهد که ممکن است یک علت احتمالی بروز مشکلات کلیوی، چشمی، کبدی و باروری در زنان باشد.

خورگه شاوارو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعات ما بر روی موش ها نشان داد که رژیم غذایی غنی از سویا می تواند محافظ زنان در مقابل مشکلات ناشی از ناباروری مرتبط با قرارگیری در معرض BPA باشد.»

در این مطالعه محققان به بررسی ارتباط بین قرارگیری در معرض BPA، رژیم غذایی و میزان موفقیت در بین 239 زن در رده سنی بین 18 تا 45 سال که حداقل یکبار در طول سال های 2007 تا 2012 در معرض شیوه بارداری خارج رحمی قرار گرفته بودند، پرداختند.

در ادامه مشخص شد زنانی که هیچ ماده غذایی حاوی سویا مصرف نکرده بودند، دارای مقادیر بالای BPA در آزمایش ادرارشان بودند. همچنین میزان موفقیت کاشت جنین در رحم آنها بسیار کمتر از بیقه زنان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied