شمانیوز
شما نیوز

ادامه اختلاف دولت و شورا درباره جدایی ری از تهران

استاندار تهران به جلسه نیامد/انتقاد شدید اعضای شورای شهر

شمانیوز: علی‌رغم دعوت رسمی اعضای شورای اسلامی شهر از استاندار تهران برای ارائه دلایل جداسازی ری از تهران، تمدن در جلسه حاضر نشد و این در حالی بود که اعضای شورای شهر به شدت از وی انتقاد کردند.  

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای چهارصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران و در نطق پیش از دستور با اشاره به بهره گیری از شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:‌ در این شب‌ها می‌توانیم با بهره‌گیری از برکات شب‌های قدر سرنوشت یک سال خود را رقم بزنیم.

وی در ادامه به موفقیت‌های ورزشکاران در المپیک لندن اشاره کرد و گفت: کسب مدال طلای حمید سوریان در کشتی فرنگی پس از 40 سال بسیار حائز اهمیت بود، کسب این مدال را به همه ورزش‌دوستان و ورزشکاران تبریک می‌گویم.

چمران ادامه داد: کسب مدال طلای دیگر در کشتی فرنگی توسط نوروزی و همچنین کسب مدال نقره در رشته وزنه‌برداری نیز از اتفاقات روز‌های گذشته بوده است که امیدواریم در آینده نیز شاهد موفقیت‌های پی‌درپی ورزشکاران‌مان در مسابقات المپیک لندن باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم خبرنگاران در این کار سخت موفق باشند و همیشه در مسیر اطلاع رسانی به مردم موفق‌تر و پیروز تر شوند.

چمران در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته از مرتضی تمدن، استاندار تهران دعوت رسمی صورت پذیرفت تا وی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شود و درباره دلایل جداسازی ری از تهران گزارشی ارائه کند که متاسفانه علی‌رغم این دعوت رسمی استاندار تهران در جلسه امروز حاضر نشد.

وی اضافه کرد: بنده با توجه به شرایط بیماری که داشتم اما ادب حکم می‌کرد در جلسه امروز و با توجه به دعوتی که از استاندار تهران کرده بودم حاضر شوم اما ظاهرا ایشان علاقه‌ای به حضور در شورای اسلامی ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنده به طور شخصی نیز از وی دعوت کرده بودم تا در جلسه امروز شورا حاضر شود اما مشخص نیست استاندار تهران به چه دلیلی در جلسه شورا حاضر نشده‌اند.

به گزارش فارس در ادامه جلسه و در نطق پیش از دستور نیز احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: اقدامی شورا در خصوص راه‌اندازی صندوق اصحاب رسانه کار بسیار پسندیده ای بود که در این مدت اندک تاثیرات خوبی داشته است و علی‌رغم مبلغ اندکی که به متقاضیان پرداخت می‌شود اما همین مبلغ نیز کارگشا بوده است.

وی به اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد تا با افزایش پرداخت وام به خبرنگاران موافقت کنند و آنرا به طور خاص پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: شغل خبرنگاری از مشاغل سخت محسوب می‌شود.

مسجد جامعی ادامه داد: خواهش دارم به مناسب سالگرد روز خبرنگار و ایام شهادت شهید صارمی به امر وظیفه در بهشت زهرا حاضر و به مقام والای این شهید بزرگوار ادای احترام کنیم ضمن اینکه یکی از اماکن تهران را به نام شهید صارمی نامگذاری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر خبرنگار حوزه شهری به طور کامل و قابل قبل مسائل شهری را در سطح رسانه‌ها گسترش و بسط داده‌اند به طوری که حجم اخبار در حوزه شهری و شهروندی هم اکنون قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست ضمن اینکه اکثر مطبوعات دارای صفحه شهری هستند.

به گزارش فارس، درادامه چهارصد و هشتاد سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران معصومه ابتکار نیز با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم خبرنگاران وقایع را به طور صحیح منعکس کنند ضمن اینکه خبرنگاران در تهیه خبر برخی مواقع با بی‌مهری‌هایی روبرو می‌شوند که برخی از اوقات بر این افراد فشارهای زیادی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت روزنامه‌ها و نشریه‌های مختلف در حال حاضر بسیار دشوار است گفت:‌در شرایطی که با هزینه‌های سنگین کاغذ و مسائل دیگری روبرو هستیم فعالیت روزنامه های مستقل با دشواری روبرو شده که امیدواریم به این موضوع نیز توجه ویژه ای شود.

ابتکار از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خواست تا با برگزاری جلسه‌ای با اصحاب رسانه مشکلات و موانع خبرنگاران و رسانه‌ها را پیگیری کند.

در ادامه جلسه علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد از عدم حضور تمدن در جلسه شورا اظهار داشت: علی‌رغم اینکه بنده با استاندار تهران دوستی قدیمی دارم اما عدم حضور ایشان باید پیگیری شود چرا که اینجا نیز همانند مجلس خانه مردم تهران است و یادمان نرود که این تعداد (15 نفر) نماینده مردم ری نیز هستند.

دبیر خاطرنشان کرد:‌مطمئنا دعوت از استاندار تهران بحث سیاسی نبوده چرا که بحث کارشناسی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخی از اخبار که بیان می‌کند که شرایط شهر ری بسیار مناسب است گفت: در طول تاریخ شهر ری، به این شهر اینگونه رسیدگی نشده چرا که من خود بچه آن منطقه بوده ام و از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده در شهر ری هستم.

دبیر گفت: تمدن عین برادر بزرگتر من است و اگر از ایشان دعوت شده برای این است که نقطه نظرات وی و دوستان را بشنویم و اگر قابل قبول باشد ما نیز از طرح جداسازی ری دفاع خواهیم کرد.

به گزارش فارس، خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه جلسه با اشاره به تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران اظهار داشت: در طول مدت خدمت بنده به عنوان سخنگوی شورا، خبرنگاران تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی دقیق انجام داده اند که بنده از همه خبرنگاران در این حوزه تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با انتقاد از عدم حضور استاندار تهران در جلسه شورای اسلامی و ارائه دلایل جداسازی ری از تهران اظهار داشت: استحضار دارید براساس قوانین جایی که شورای شهر فعالیت می‌کند، قائم مقام نمی‌تواند تصمیم بگیرد و قائم مقام زمانی می‌تواند تصمیم گیری کند که شورای شهر وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: شورای شهر تهران، شورای شهر ری و شمیرانات است و قائم مقام نمی‌تواند در تصمیم بگیرد که به زودی شهردار انتخاب می‌کنیم چرا که براساس قوانین این امکان وجود ندارد.

دانشجو ادامه داد: اگر دعوتی هم از استاندار تهران صورت گرفته است برای رفع ابهامات و مسائلی است که مطرح شده است و ما نیز باید از این زمان نیز استفاده و نکات خود را علی‌رغم حضور استاندار تهران بیان کنیم.

وی در ادامه با کنایه به عدم حضور استاندار تهران اشاره کرد و گفت: شاید عزیزان کار مهمتر از تصمیم گیری در خصوص جداسازی ری از تهران داشته اند!

به گزارش فارس در ادامه جلسه مرتضی طلایی نیز با انتقاد از عدم حضور استاندار تهران گفت: امیدواریم تا پایان جلسه امروز، استاندار تهران با پیگیری اخبار شورا در جلسه حاضر شوند!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied