شمانیوز
شما نیوز

مسجد، سنگر دیروز، امروز و فردا

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: مساجد همواره در طول انقلاب اسلامی به‌عنوان کانون حضور جوانان و اقشار مختلف نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: مساجد همواره در طول انقلاب اسلامی به‌عنوان کانون حضور جوانان و اقشار مختلف نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین والمسلمین «علی چراغی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، با اشاره به نقش مساجد در روشنگری علیه نظام ستم‌شاهی، اظهار کرد: مسجد پایگاه اصلی مبارزات مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی برای سرنگونی رژیم ستم‌شاهی بوده است و نقش بسیار تأثیرگذاری در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی در قبل، حین و بعد انقلاب اسلامی داشته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه مساجد در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌های به‌ویژه دوران دفاع مقدس نیز نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند، اضافه کرد: امروز نیز در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را برای ضربه زدن به انقلاب در دستور کار قرار داده‌اند، باز هم مساجد نقش فرهنگی و دینی خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

چراغی‌پور با بیان اینکه مساجد علاوه بر اینکه مرکز گسترش آموزه‌ها و احکام اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مساجد به‌عنوان پایگاه‌ها مهم دینی، نقش و کارکرده‌ای مختلف و متنوعی در سطح جامعه دارند،کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت و توان بسیار بالایی برای دستیابی به مسجد طراز اسلامی دارند.

وی، بابیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی نیز بسیاری از برنامه‌ها فرهنگی و مذهبی با حضور جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف در سطح مساجد برگزار می‌شود، افزود: کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با مسئولیت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری و عضویت نهادها فرهنگی و مذهبی در طول ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های متنوع را در نظر گرفته است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشور عراق و استان در محل مسجد جامع ایلام و مسجد صاحب‌الزمان(عج) با همکاری اوقاف و امور خیریه استان، برگزاری جشن‌های روستایی با اجرای ویژه‌برنامه‌های روستایی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی در کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی، برگزاری جشنواره ه سرود روستایی با عنوان بانگ محراب، ازجمله برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.

چراغی‌پور حضور فعال در تمام ویژه‌برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح مساجد و همکاری و مشارکت گسترده با دستگاه‌های مختلف فرهنگی در برگزاری آیین‌های ویژه ایام‌الله ده فجر، تهیه و توزیع بنر، پوستر، پرچم، تراکت در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از دیگر برنامه‌های دهه فجر در این استان عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: مسابقات بازخوانی خاطرات انقلاب، همایش انقلاب اسلامی، تحکیم بنیاد خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی باهمت دارالقران کریم سازمان تبلیغات اسلامی، افتتاح ١٣ کانون فرهنگی و هنری جدیدالتأسیس، برگزاری جشنواره نقاشی کود و انقلاب در سطح خانه نور استان، برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روستای بدره، برگزاری همایش انقلاب و ولایت‌فقیه در استان کانون‌های ثارالله و رحمه‌للعالمین نیز از دیگر این کمیته در دهه فجر است.

وی بابیان اینکه بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های سایر کمیته‌های ٢١ گانه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان نیز در سطح مساجد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مساجد ظرفیت و پتانسیل مهمی در جامعه به شمار می‌روند که زمینه‌ساز حضور، شورونشاط معنوی، همدلی و هم‌زبانی اقشار مختلف، مدرسه احکام و فراگیری مبانی اعتقادی و زمینه‌ساز حضور جوانان در برنامه‌ها مختلف دینی و فرهنگی است و باید در برنامه‌های دهه فجر بستر لازم را برای حضور جوانان فراهم کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی