شمانیوز
شما نیوز

کارگردان انقلابی که زحمت شبکه های ضد اخلاقی را کم کرد!+عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سعید ابوطالب؛ فردی که با اسارت در کشور عراق توسط نیروهای آمریکایی به همراه سهیل کریمی توانست در رسانه های مذهبی و اصولگرا خود را به عنوان یک چهره مقاوم در برابر فرهنگ غرب جا بزند.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، شاید آن زمانی که یکی از اهالی فرهنگ گفت "رسانه های ما برای اینکه با شبکه های ماهواره ای مقابله کنند، خودشان به جزئی از آنها تبدیل شده اند"، خیلی ها این جمله را غیرواقعی، افراطی و همراه با بدبینی ارزیابی کردند اما نگاهی به محصولات به اصطلاح فرهنگی و رسانه ای که در یکی دو سال اخیر به طور خاص در شبکه نمایش خانگی تولید شده، نشان می دهد این موضوع نه تنها دیدن نیمه خالی لیوان نبوده، بلکه یک هشدار به موقع و جدی بوده است که به آن توجهی نشد و اکنون کار به اینجا رسیده است که تنها تفاوت برخی از این برنامه ها با برنامه های شبکه های اجتماعی، وجود مقداری پارچه آن هم به طور ناقص بر روی سر خانم های حاضر در آنهاست.

"رالی ایرانی" جدیدترین اثر تولید شده در شبکه نمایش خانگی است که قرار است یک نمایش سرگرم کننده از رقابت بازیگران چهره و سرشناس سینما و تلویزیون ایران باشد؛ نمایشی که البته از همان ابتدا به طور صریح اعلام می کند نه تنها به دنبال سرگرم کردن خانواده های ایرانی با یک محصول مبتنی بر فرهنگ ایرانی نیست، بلکه اساسا بر این مبنا شکل گرفته که یک مسابقه ماهواره ای را "کپی برابر اصل" در ایران اجرا کند؛ یک کپی صد در صدی که حتی سعی نشده در آن احکام بدیهی اسلامی مانند حجاب هم رعایت شود و بازیگران زن در این مجموعه با زننده ترین و وقیحانه ترین ظاهر ممکن و با آرایش های بی سابقه حاضر شده اند.

اما فارغ از همه این مسائل، موضوعی که دردِ این زخم فرهنگی را بیشتر از قبل می کند و نمک پاشی بر آن را به حد اعلی می رساند، نام تهیه کننده این مجموعه است: سعید ابوطالب؛ فردی که با اسارت در کشور عراق توسط نیروهای آمریکایی به همراه سهیل کریمی توانست توسط در رسانه های مذهبی و اصولگرا خود را به عنوان یک چهره مقاوم در برابر فرهنگ غرب جا بزند و از همین طریق به نمایندگی مجلس هفتم هم برسد.

اکنون، آقای ابوطالب که شهرت و اعتبار خود را مدیون "ایستادگی و مقاومت در برابر فرهنگ غربی به ویژه آمریکا" است، مجموعه ای را تولید کرده که غیر از خانواده های مذهبی و معتقد، حتی صدای خانواده های متوسط و خاکستری را هم بلند کرده و سکانس به سکانس این مجموعه، واکنش منفی در میان خانواده های ایرانی ایجاد کرده است.

وضعیت پوشش و نحوه تعامل مردان و زنان در این مجموعه آنقدر نامناسب و به معنای واقعی کلمه "فاجعه انگیز" است که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نام عضو کمیسیون فرهنگی هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی هم درد آن را بیشتر می کند. بگذریم از حضور امیررضا خادم، نماینده مجلس هفتم و همچنین یکی از مجریان برنامه مذهبی "گلبرگ" در این مجموعه و بر سر یک میز با بازیگران خانمی که قطعا با این وضع آرایش حتی در رسانه های خانواده محور ایالات متحده هم جایی ندارند.

حدود هفت ماه از سخنان مهم و جدی رهبر انقلاب درباره لزوم توجه ویژه به مساله "سبک زندگی" می گذرد و علاقه مندان به انقلاب اسلامی نه تنها اثری از پیگیری این دستور رهبری ندیده اند، بلکه به طور جدی شاهد آن هستند که نیروهای معروف به مذهبی و حزب اللهی به طور کاملا معکوس در این زمینه فعالیت می کنند. اگر "شام ایرانی" و سبک زندگی ترویجی در آن را تحمل کنیم و بگوییم پیش از سخنان رهبر انقلاب تولید شده، با "رالی ایرانی" که ده ها درجه بدتر از شام ایرانی است، چه کنیم؟ راه رفتن بر روی فرش قرمز، سرو غذاهای اشرافی، پوشش و ظاهر فاجعه آمیز خانم ها و تروجی روابط کاملا آزاد زن و مرد در کجای مسیر تدوین سبک زندگی ایرانی - اسلامی قرار دارد؟ این سوال، تنها یک پاسخ تلخ و در واقع یک توجیه تلخ دارد: برای جذب مخاطبان شبکه های ماهواره ای، ابزاری غیر از این نداریم.

متاسفانه به نظر می رسد برخی از مسئولان فرهنگی دقیقا منتظر آن هستند تا رهبر انقلاب درباره یک مساله فرهنگی اظهارنظر کنند و موضوعی را مطالبه کنند تا اینها دست به کار شوند و دقیقا در مسیر مخالف خواسته رهبری حرکت کنند؛ آن هم به صورت پُر گاز! روایت تلخی که این روزها با نام "رالی ایرانی" در فروشگاه های محصولات "فرهنگی" توزیع می شود، موید این مساله است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied