شمانیوز
شما نیوز

نساجی، صنعتی جوان و نیازمند حمایت در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از نساجی به‌عنوان صنعتی جوان و نیازمند حمایت در زنجان یاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از نساجی به‌عنوان صنعتی جوان و نیازمند حمایت در زنجان یاد کرد.

«ناصر فغفوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این‌که زنجان در صنعت نساجی یکی از قطب‌های کشور به‌شمار می‌رود، افزود: هم‌اکنون استان زنجان در بخش صنعت نساجی به‌عنوان قطب کشور شناخته شده است. هم‌چنین به‌لحاظ تکنولوژی بخش صنعت استان زنجان دارای دستگاه‌های به روز و پیشرفته دنیا است که این خود بیانگر جوان بودن این صنعت به‌لحاظ برخورداری از تجهیزات این صنعت است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون بیش از 80 واحد نساجی در استان زنجان فعالیت می‌کند که با فعالیت این واحدها 5000 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این‌که هم‌اکنون 350 هزار نفر در حوزه نساجی کشور فعالیت می‌کنند، با احتساب شاغلان غیرمستقیم بیش از یک میلیون نفر در صنعت نساجی کشور مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول با یادآوری این‌که در حوزه چرم و کفش نیز 11 واحد نساجی فعالیت می‌کنند که 31 واحد در حوزه پوشاک و 40 واحد صنعتی نیز در حوزه تولید انواع منسوجات فعال است، گفت: متأسفانه با وجود برخورداری از چنین ظرفیتی، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه چرم و کفش در استان زنجان بسیار پائین استف اما خوشبختانه با وجود سرمایه‌گذاری اندک در صنعت نساجی، وضعیت این بخش مطلوب است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تأکید بر این‌که صنعت نساجی با توجه به ارزش‌افزوده بالایی که دارد، قادر است جایگزین سایر صنایع از جمله نفت شده و با آن رقابت کند، خاطرنشان کرد: نیاز کشور به تولیدات بخش نساجی حدود 9 میلیارد دلار است، این در حالی است که بخش نساجی، توانایی تأمین 6.5 میلیارد دلار از نیاز داخل کشور را دارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی