شمانیوز
شما نیوز

بازاریابی، مهم‌ترین مرحله صادرات کالاست

محقق و پژوهشگر حوزه فرش بازاریابی را مهم‌ترین مرحله صادرات دانست و گفت: شناخت بازارهای خارجی و راه‌های نفوذ به آن، شناخت هسته‌های قدرت و شناخت رقبا در کشور هدف، از مهمترین قسمت هاست که نیازمند داشتن اطلاعات از کیفیت کالا، قیمت و میزان مصرف در بازار خریدار است.

محقق و پژوهشگر حوزه فرش بازاریابی را مهم‌ترین مرحله صادرات دانست و گفت: شناخت بازارهای خارجی و راه‌های نفوذ به آن، شناخت هسته‌های قدرت و شناخت رقبا در کشور هدف، از مهمترین قسمت هاست که نیازمند داشتن اطلاعات از کیفیت کالا، قیمت و میزان مصرف در بازار خریدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌ شرقی، نغمه یزدان‌کریمی در کارگاه آموزشی تجار و صادرکنندگان فرش استان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره بر لزوم آشنایی با الفبای صادرات در تجارت فرش گفت: بازاریابی، کسب مجوز صدور، تعیین قیمت صادراتی توسط کمیسیون نرخ‌گذاری، صدور پروفرما، تهیه ، تدارک و بسته بندی، دریافت گواهی بازرسی کالا، صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا، عقد قرارداد حمل و بیمه، اظهار کالا به گمرک، ارسال کالا و دریافت واریزنامه یا گواهی صدور از جمله مهم‌‎ترین مراحل صادرات هستند.

وی بازاریابی را مهم‌ترین مرحله صادرات دانست و افزود: شناخت بازارهای خارجی و راه‌های نفوذ به آن، شناخت هسته‌های قدرت، شناخت رقبا در کشور هدف از مهمترین قسمت‌هاست که نیازمند داشتن اطلاعات از کیفیت کالا ، قیمت و میزان مصرف در بازار خریدار است.

وی ادامه داد: شناخت نظام بازار و انجام مبادله مطلوب از طریق محصول مناسب، قیمت مناسب، توزیع مناسب و ترویج و تبلیغ مناسب تعریفی کلی و خوب از بازاریابی است.

یزدان کریمی با اشاره به راه‌های کسب اطلاعات برای ایجاد ارتباط مناسب با خریداران تاکید کرد: مذاکره مستقیم با خریداران، استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی، شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، مراجعه به سوابق قبلی معاملات، تماس با نمایندگی‌های ایران و سفارتخانه ها و استعلام از موسسات بین‌المللی و مراکز ارتباط از جمله راه‌های کسب اطلاعات برای ایجاد ارتباط مناسب با خریداران است.

محقق و پژوهشگر حوزه فرش از مسائل قابل اهمیت در صادرات را تبلیغات دانست و اظهار کرد: باید متناسب با اخلاقیات، فرهنگ مصرف خریداران کالا و کشور، هدف ما باشد، در غیر اینصورت ممکن است تبلیغات بازتاب منفی در پی داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بازاریابی اهداف متنوعی دارد، گفت: تشویق و ترغیب مشتریان فعلی برای خرید به مقدار و دفعات زیاد تر، جذب و جلب خریداران و مشتریان مربوط به رقبا به سوی خود، جذب و جلب مشتریان و مصرف کنندگان جدید، ایجاد زمینه و روحیه وفاداری در خریداران فعلی نسبت به محصول خود و ایجاد دیدگاه و طرز تلقی مناسب نسبت به شرکت و محصولاتش مهم‌ترین اهداف بازاریابی هستند.

وی از آمیخته بازایابی، منزلت سازی بازار، تحقیقات بازاریابی و الگوبرداری به عنوان ابزارهای بازاریابی یاد کرد و گفت: صادرکننده در دنیای امروز باید با استفاده از این ابزار در راستای جذب مشتریان به سوی خود و سپس وفادار و هوادار ساختن آن ها گام بردارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی