شمانیوز
شما نیوز

کمک دولت به زلزله زدگان؛

4میلیون تومان بلاعوض و 12 میلیون تومان وام/ ورزقان همچنان می لرزد

شما نیوز: فرماندار شهرستان اهر از کمک بلا عوض دولت به میزان 40 میلیون ریال به هر خانوار زلزله زده در این شهرستان خبر داد.  

رضا صدیقی اظهار داشت: در جلسه دیروز با وزیر کشور تصمیم گرفته شد که 120 میلیون ریال وام کم بهره به هر خانوار زلزله زده پرداخت شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، 40 میلیون ریال هم به عنوان کمک بلاعوض به هر خانوار زلزله زده پرداخت خواهد شد که در آینده در خواست پرداخت کمک های بلاعوض را خواهیم کرد.

صدیقی با اشاره به تشکیل اکیپ هایی برای تخمین خسارات وارده به روستاهای شهرستان اهر تصریح کرد: اکیپ هایی متشکل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و ستاد مدیریت بحران برای تخمین خسارات وارده شده تشکیل شده که بعد از تخمین خسارت و اقدامات اولیه برای بازسازی مناطق روستایی انجام خواهد شد.

فرماندار اهر با اشاره به تعداد زلزله زدگان این شهرستان افزود: تاکنون حدود 40 نفر در مناطق زلزله زده شهرستان اهر کشته شده و 500 نفر نیز مصدوم شده اند.

هیچ فردی زیر آوار نمانده است

به گفته وی مصدومان روستایی زلزله زده به بیمارستان منتقل و هیچ فردی زیر آوار نمانده است.

وی با اشاره به میزان خسارات وارد شده به شهرستان اهر ادامه داد: میزان دقیق خسارات وارد شده هنوز مشخص نشده ولی برآوردهای اولیه از خسارت دو هزار میلیارد ریالی در این شهرستان حکایت دارد.

این مسئول با بیان اینکه خسارات جانی در خود شهر اهر وجود ندارد، یادآور شد: این شهرستان متحمل خسارات مالی شده و خسارت جانی متعلق به مردم روستاها بوده است.

زلزله در اهر و ورزقان

همچنین از بامداد امروز 30 زمین لرزه و پس لرزه اهر و ورزقان را لرزانده و مردم منطقه را هراسان کرد.

بزرگترین این زمین لرزه ها در ورزقان به بزرگی 4.8 ریشتر و در اهر 2.9 ریشتر توسط سایت موسسه لرزه نگاری ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied