شمانیوز
شما نیوز

استان سمنان، بهشت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ

وجود موقعیت ویژه جغرافیایی، منابع معدنی غنی و سرشار، تنوع اقلیمی منحصر بفرد، زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، نزدیکی به مراکز جمعیتی بزرگ و از جمله پایتخت و شمال کشور و از همه مهم‌تر مسئولان پای کار و علاقه‌مند و... استان سمنان را به‌ ویژه در دوران پسابرجام به بهشت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ تبدیل کرده است.

وجود موقعیت ویژه جغرافیایی، منابع معدنی غنی و سرشار، تنوع اقلیمی منحصر بفرد، زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، نزدیکی به مراکز جمعیتی بزرگ و از جمله پایتخت و شمال کشور و از همه مهم‌تر مسئولان پای کار و علاقه‌مند و... استان سمنان را به‌ ویژه در دوران پسابرجام به بهشت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «محمدرضا خباز» استاندار سمنان طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران سمنانی مقیم خارج که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مهدی‌شهر برگزار شد، از سمنان به عنوان استانی ممتاز و مستعد سرمایه‌گذاری نام برد و اظهارکرد: استان سمنان به واسطه برخورداری از مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص به مامنی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ تبدیل شده است.

وی با برشمردن برخی ویژگی‌های این استان، افزود: نخستین ویژگی این استان، اقلیم و آب‌وهوای چهار فصل این استان است به‌طوری که در فاصله دو ساعت می‌توان در این استان هم وسعت و رازآمیزی کویر گرم و هم مناطق کوهستانی و برف‌گیر و هم آب و هوای خزری و جنگل‌های هیرکانی را تجربه کرد.

خباز از قرار گرفتن این استان در مسیر محور مواصلاتی شرق به غرب به عنوان ویژگی ممتاز دیگر سمنان نام برد و تصریح کرد: عبور سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و زائر حرم رضوی شرایط مساعدی برای سرمایه‌ گذاری در سمنان ایجاد کرده است.

این مقام ارشد اجرایی ادامه داد: موقعیت خاص استان سمنان در محور شمال به جنوب نیز که قرار است بندر امیرآباد را به بندرعباس متصل و ترانزیت خزر به خلیج‌فارس را برقرار کند ویژگی ممتاز دیگری است که این استان را به منطقه‌ای مناسب برای جذب و جلب سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. ضمن اینکه دولت یازدهم امسال اعتبار خوبی برای این محور مهم در نظر گرفته است.

استاندار سمنان از وجود ذخائر متعدد معدنی در این استان به عنوان یک فرصت بزرگ در این استان پهناور یاد کرد و گفت: استان سمنان در حقیقت بواسطه تعدد و تنوع موادمعدنی در بین اهل فن به جدول مندلیف مشهور است.

خباز با اشاره به حجم و عیار بالای موادمعدنی در این استان اضافه کرد: وجود 44 نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی فرصت بزرگی است که احیا و بهره‌برداری مناسب از آنها می‌تواند این استان را به مامنی برای سرمایه‌گذاری در این بخش مهم تبدیل کند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه صنعت گردشگری در دنیای امروز از وجود مناطق متعدد گردشگری و جاذبه‌های مهم تاریخی و طبیعی این استان به عنوان یک فرصت کم‌نظیر نام برد و خاطرنشان کرد: وجود تپه‌های هفت‌هزار ساله و باستانی، وجود بناهای تاریخی دوران اسلامی، جنگل‌های انبوه و خصوصاً جنگل منحصر بفرد ابر، کویرهای متعدد، وجود یکی از قدیمی‌ترین مساجد اسلامی در استان، جاذبه‌های طبیعی بکر، و... همه و همه حکایت از وجود یک منطقه مستعد برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دارد.

وی از قرار گرفتن این استان در کنار دو خط لوله 48 اینچ نفت و گاز به عنوان فرصتی دیگر در این استان یاد کرد و یادآور شد: این دو خط لوله می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری در دو بخش نفت و پتروشیمی در این استان کمک کند چرا که در گام اول همه مواد اولیه مهیای کار است.

استاندار سمنان از آمادگی استانداری سمنان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و خصوصاً سمنانی‌های خارج از کشور خبرداد و افزود: ما مشکل سرمایه‌گذاران را مشکل خود می‌دانیم لذا آماده‌ایم که همه بسترها را برای آغاز به‌کار سرمایه‌گذاران در این استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در آخرین روزهای سال 94 در سمنان از استقبال خوب سرمایه‌گذاران در آن همایش خبر داد و افزود: در این همایش 68 تفاهمنامه با سرمایه‌گذاران به ارزش 2700 میلیارد تومان به امضا رسید و همین نشانگر مهیا بودن شرایط برای فعالیت سرمایه‌گذاران در این استان دارد.

خباز ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران تصریح کرد: مسئولان استان به طور ویژه می‌کوشند که زمینه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied