شمانیوز
شما نیوز

حدود 30 درصد از زنان دچار سردردهای میگرنی می شوند

شما نیوز:دبیر انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: شایع‌ترین نوع سردرد اولیه، سردردهای تنشی و سردردهای میگرنی هستند که سردردهای میگرنی بین 15 تا 30 درصد از زنان را درگیر می‌کنند.

فرامرز امیری اظهار داشت: به طور كلي حدود 80 تا 85 درصد سردردها اوليه هستند، يعني اغلب بيماراني كه به مراکز درمانی مراجعه مي‌كنند، از سردردهاي اوليه رنج مي‌برند. شايع‌ترين نوع سردرد اولیه، سردردهاي تنشي و سردردهاي ميگرني هستند که سردردهاي ميگرني بين 15 تا 30 درصد از زنان را درگير مي‌كنند.

به گفته وی سردرد میگرنی معمولاً از سنين جواني شروع مي‌شود و با تغييرات هورموني در مسير رشد، سردرد ایجاد مي‌شود. همچنین در زمان حاملگي، سردرد كمتر مي‌شود كه به صورت سردردهاي دوره‌اي و البته به صورت معمولاً يك طرفه و گاهی دوطرفه و معمولاً ضربان‌دار ديده مي‌شود. در خلال درد، فرد علاوه بر سردرد ضربان‌دار، دچار تهوع و استفراغ نیز مي‌شود.

دبیر انجمن مغز و اعصاب ایران افزود: سردردهايي كه خيلي زياد با آنها برخورد داريم، سردرد‌هاي ناشي از فشارخون بالا هستند. ما به فشار ‌خون مي‌گوييم قاتل سفيدپوش و ساكت؛ قاتلي كه فرد را مي‌كشد و فرد خبردار نمي‌شود. هم فشار خون سبب سردرد مي‌شود و هم سردرد، فشار خون مي‌آورد؛ مثلاً شما وقتي راه مي‌رويد و پای‌تان در چاله‌اي مي‌رود، پا درد مي‌گيرد و فشار خون بالا مي‌رود؛ پس هر دردي ممكن است موجب افزايش فشار خون شود، اما فرق آن اين است كه ميزان فشار خوني كه باعث سردرد مي‌شود، بايد از يك حدي بالاتر باشد.

منبع:نادرنيوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied