شمانیوز
شما نیوز

متروپل، کریستال، هما و آسیا چه وضعیتی دارند؟

معاون سابق امور سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: تاکنون برای بازسازی سینما آسیا و هما در مشهد هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

معاون سابق امور سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: تاکنون برای بازسازی سینما آسیا و هما در مشهد هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

حسین پورحسین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، ضمن اشاره به این که سینما آسیا و هما به حوزه هنری منتقل می‌شوند، اظهار کرد:این سینما‌ها قبلا زیر نظر بنیاد مستضعفان بودند و بعد به بخش اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تحویل داده شدند که حوزه هنری از سازمان تبلیغات اسلامی جدا و به صورت بخش مستقلی تبدیل شد.

مسئول سابق برگزاری اکران سینما‌های تحت پوشش خراسان بزرگ درباره وضعیت سینماهای آسیا و هما ادامه داد: به دلایلی این سینما‌ها مصادره و تعطیل شده بودند و بعد از تحویل دادن سینما‌ها به کمیته اقتصادی امداد امام خمینی(ره)متاسفانه تخریب شدند.

وی ضمن اشاره به وضعیت تعدادی سینمای دیگر، عنوان کرد: سینما‌هایی با نام‌های سابق کریستال و متروپول بدون این که دارای مجوزی باشند تبدیل به فضای تجاری شده‌ و متاسفانه بدون هیچ مدرکی تغییر کاربری داده‎‌اند.

پورحسین با اشاره به این که سینما آسیا در حال تخریب است، عنوان کرد: در قسمت عقب سینما مکانی وجود دارد که مربوط به سینمای تابستانی است ولی هنوز مشخص نیست که متعلق به مالک شخصی و یا سینما است.

معاون سابق امور سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان در رابطه با بازسازی سینما آسیا و هما اظهار کرد: در صورتی که این سینما‌ها به مالکیت حوزه هنری در بیایند مطمئنا به چرخه مجموعه فرهنگی-سینمایی باز خواهند گشت.

پورحسین ضمن اشاره به عملکرد ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال‌های گذشته در‌مورد بازسازی سینما‌ها و بازگشت آن‌ها به چرخه فرهنگی سکوت کرده و هیچ قدمی برای حل این مشکل بر نداشته است.

مسئول سابق برگزاری اکران سینما‌های تحت پوشش خراسان بزرگ در رابطه با وضعیت کنونی سینما‌های مشهد، اظهار کرد: مشهد با کمبود سینما مواجه است و سینما‌ها در مکان‌هایی قرار گرفته‌اند که باعث ترافیک می‌شود و مردم نمی‌توانند از آن‌ها به خوبی استفاده کنند و به دلیل کمبود پارکینگ سینما‌ها بهره‌وری لازم را ندارند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied