شمانیوز
شما نیوز

جاده ابریشم، راهی برای تبادل دین، فرهنگ و ایده بین ملت ها

مدیر اجرایی برنامه راه ابریشم گفت: جاده بین المللی ابریشم راهی برای تبادل دین، فرهنگ و ایده بین ملت ها است .

مدیر اجرایی برنامه راه ابریشم گفت: جاده بین المللی ابریشم راهی برای تبادل دین، فرهنگ و ایده بین ملت ها است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذر بایجان غربی در ششمین نشست برنامه راه ابریشم که با حضور 33 نماینده از کشورهای مختلف در ارومیه برگزار شد زولتان سوموگی، مدیر اجرایی برنامه راه ابریشم به نمایندگی از سازمان جهانی جهانگردی گفت: چنانچه جاده ابریشم را به عنوان یک جاده بین المللی از نظر مقیاس در نظر بگیریم تنها برای تبادل کالا نیست بلکه راهی برای تبادل دین، فرهنگ و ایده بین ملت ها است.

وی افزود:دین، فرهنگ و هنر ناشی از تبادلاتی تاریخی بین ملت‌هاست و با تلاش هایی که در این نشست صورت خواهد گرفت زمینه را برای توسعه بیشتر فرهنگ فراهم خواهیم کرد.

سوموگی ادامه داد: در زمان حاضر در برهه ای از تاریخ قرار گرفتیم که جاده ابریشم جایگاه بسیار حیاتی دارد و فرصتی برای رد و بدل کردن تفکرات عالی، ایده ها و فناوری ها بین کشورهای عضو جاده ابریشم می باشد که با همکاری های مشترک،زمینه برای توسعه صادرات و توسعه گردشگری فراهم می آورد.

مدیر اجرایی برنامه راه ابریشم با اشاره به چالش هایی که مانع رشد و تفاهم کشورهای عضو جاده ابریشم می شود گفت: با نشست هایی که در کشورهای مختلف برگزار می شود باید بر این چالش ها غلبه کرد و با ارائه راهکار های جامع و نگاه جامع به استراتژی ها که موجبات رشد این جاده را فراهم می آورد مشکلات را حل کرد.

وی گفت: در طول این شش سال که نشست ها در کشورهای مختلف برگزار شده بازخوردهای مختلفی دریافت کردیم و با کارگروه های آموزشی که در این چند سال صورت گرفت بسیاری از کشورها برای توسعه مسیر های گردشگری تقاضا کردند و فرصت را برای معرفی جاذبه های گردشگری مغتنم شمردند.

وی در پایان با دعوت از کشورهای عضو برای پیوستن و همکاری برای بهبود وضعیت جاده ابریشم گفت: سازمان جهانی گردشگری از کشورهای عضو کمک می طلبد تا با حضور آنان دستاوردها را افزایش، خط مشی ها را مشخص و فرصت ها را برای سرمایه گذاری فراهم کند و با کمک یکدیگر روح تازه ای به مسیر تاریخی گردشگری ببخشد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی