شمانیوز
شما نیوز

وزش تندباد شدید در سردشت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزش تندباد شدید به سرعت 80 کیلومتر در ساعت در سردشت، بهره برداری از ساختمان انجمن حمایت از زندانیان چالدران و تولید ماست بستنی توسط یک بانوی ارومیه ای عناوین اخبار کوتاه امروز آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،تند بادی شدید در ساعت 12 امروز شهرستان مرزی سردشت را در نوردید، این تند باد در منطقه نلاس بخش وزینه در 15 کیلومتری شهر سردشت به وقوع پیوست و خسارات زیادی به باغات منطقه وارد کرد..

ذبیح الله کاظمی فرماندار سردشت و رئیس شورای مدیریت بحران سردشت با اعلام اینکه این تند باد باعث شکستن درختان میوه از جمله گردو، سیب و هلو در منطقه شد، گفت: سرعت این تند باد 80 کیلومتر در ساعت بود.

بانوی ارومیه ای موفق به تولید ماست بستنی شد

خانم رزمجوی اخگر در این راستا با اشاره به اینکه محصول ماست منجمد وانیلی که به نام بستنی ماست هم معروف است در کشور های خارج هم وجود دارد، افزود: در این فراورده پس از فرمولاسیون، ماست را در فریز های بستنی ساز منجمد کرده و به صورت دسر معرفی می کنند و افرادی که به علت نداشتن آنزیم خاص در معده نمی توانند از شیر دارای لاکتوز استفاده کنند می توانند از ماست بستنی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ماست سرشار از املاح معدنی به ویژه کلسیم است که به سبب بالاتر بودن ماده خشک ماست در مقایسه با شیر میزان املاح و ویتامین های آن در مقایسه با شیر هم حجم، بیشتر است.

وی گفت: ماست بستنی وانیلی که یک محصول متنوع شتق از شیر است می تواند از نظر خواص حسی مورد پسند کودکان قرار گیرد و شواهد بسیاری حاکی است که گونه های باکتریایی مورد استفاده برای تخمیر فرآورده های لبنی مانند ماست خواص ضد بیماری زایی و ضد التهابی دارد و در پیشگیری از سرطان کودکان موثر است.

بهره برداری از ساختمان انجمن حمایت از زندانیان چالدران دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالدران در مراسم بهره برداری از ساختمان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان چالدران گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت 200 متر مربع با زیر بنای 140 متر مربع با صرف 700 میلیون ریال اعتبارساخته شده است. نجف زاده با بیان اینکه این ساختمان مجهز به سالن اجتماعات و اتاق های مشاوره است افزود: با بهره برداری از این ساختمان امکان ارایه خدمات مشاوره ای رایگان برای خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از زندنیان چالدران فراهم شد. وی گفت: به همت این انجمن 4 نفر از زندانیان بدهکار مالی از زندان آزاد شده و برای افراد تحت پوشش آنها هر ماه مبالغی برای تامین معاش کمک هزینه تحصیلی و درمانی پرداخت می شود و تاکنون 40 میلیون ریال پرداخت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالدران از اختصاص 5 هکتار زمین برای ساخت ندامتگاه در شهرستان چالدران خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن در سال جاری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی