شمانیوز
شما نیوز

شورای شهر جای فعالیت‌های سیاست نیست

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مردم پس از برگزاری انتخابات با شکوه 24 خرداد انتظار دارند تا منتخبان آنها در پارلمان های محلی یا شوراهای اسلامی برای رفع مشکلات مردم تلاش و از سیاسی کاری بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات یازدهم دوره ریاست جمهوری برگزار شد و اعضای جدید شوراها قرار است فعالیت خود را در دوره جدید در پارلمان های محلی به زودی آغاز کنند.

شورای شهر باید متشکل از افراد کاردان و متخصص باشد تا بتوانند در رفع مشکلات شهر و عمران و آبادانی آن تلاش و همت کنند و این خواسته مردم است که آنان به دور از هرگونه بازی سیاسی با هم یکدل و متحد باشند.

قطعاً مردم مانند گذشته و حتی زیرکانه و هوشمندانه تر از آن فعالیت های شورای اسلامی شهر را دنبال می کنند تا اعضای آن آنچه را که در توان دارند به کار بندند.

با وجود اینکه مهم ترین وظیفه شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است، اما شهردار به تنهایی نمی تواند، کاری از پیش ببرد و نیازمند همراهی و یکپارچگی اعضای شورا است.

شورای اسلامی شهر زنجان در سال جاری متشکل از طیف ها و اقشار مختلف است که باید دید برای شهر زنجان چه برنامه ریزی دارند و آیا مطابق انتظارات مردم خواهند بود.

یک شهروند زنجانی معتقد است،اعضای شورای اسلامی باید راستگو بوده، ارتباط مردمی داشته و به درد دل مردم گوش کنند.

وی با بیان اینکه برخی از خیابان های شهر زنجان هنوز آسفالت ندارند، خاطرنشان کرد: به برخی از محلات شهر زنجان به ویژه در پایین شهر توجه نشده است.

مصطفی میرزایی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر باید به رفع کمبودهای شهر باشند، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه های شهر زنجان چندین سال است که اجرا نشده و مردم از موضوع در رنج هستند.

به گفته وی بسیاری از پیاده روهای شهر زنجان وضعیت مناسبی نداشته و بعضی پیاده روها دارای چاله های فراوان است که گاه موجب زمین خوردن افراد به ویژه افراد مسن می شود.

این شهروند زنجانی با اشاره به اینکه شورای جدید باید نقاط ضعف و قوت شوراهای قبلی را بررسی کرده و نقاط ضعف را کاهش دهد، افزود: اعضای شورای نباید به فکر مقام و قدرت باشند.

وی کمبود مکان های تفریحی برای جوانان و خانواده ها را از دیگر مشکلات شهر زنجان عنوان کرد و گفت: ضروری است فضای سبز و مکان های ورزشی و تفریحی بیشتر شود تا جوانان بتوانند اوقات فراغت را کنار دوستانشان شاد باشند.

میرزایی راست گفتاری و وجدان کاری را از ویژگی های بارز اعضای شورای شهر می داند و معتقد است، توزیع امکانات شهری باید عادلانه باشد.

*منتخبین شوراها باید به شعارهای خود عمل کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است، شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به شعارهایی که در زمان انتخابات داده اند، عمل کنند.

محمد اسماعیلی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و روستا از اهمیت ویژه ای برخودار هستند، افزود: شوراها نقش ویژه ای در عمران و آبادانی شهر دارند.

وی بر ضرورت توجه به مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: نامه هایی که به شورای شهر از سوی مردم ارائه می شود، بیان کننده مشکلات مردم است که باید توجه شود.

این نماینده مجلس شور و نشاط مردم زنجان را برای حضور در پای صندوق های رای بی نظیر توصیف کرد و گفت: مردم با حضور در حماسه 24 خرداد دین خود را به نظام اسلامی ادا کردند، کاندیداهای منتخب مردم باید به دین خود در برابر مردم عمل کنند.

وی کمک به سازندگی، عمران شهری و اجرای پروژه های ناتمام را از وظایف شوراها عنوان کرد و گفت: انتظار می رود شورای جدید کاستی های شورای قبلی را نداشته و در سازندگی شهر زنجان نقش خود را ایفا کند.

اسماعیلی شوراهای اسلامی را پلی بین مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: شورا باید همواره این پل ارتباطی را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند، افزود: مردم از اعضای شورا انتظار دارند در چارچوب قانون، با همدلی و هماهنگی به ساخت شهری آباد تلاش کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس معتقد است، شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به دور از سیاست بازی ها حل مشکلات شهر را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

گفتنی است، در زنجان حدود 200 داوطلب شورای اسلامی نامزد شدند که در نهایت 13 نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان علی البدل تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied