شمانیوز
شما نیوز

عامل 60 درصد از تلفات جاده‌ای مشخص شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: 60 درصد از تلفات در تصادفات جاده ای آذربایجان غربی در اثر عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان خودرو به وقوع می پیوندد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،عباس فرمانی اظهار داشت: پلیس به شدت با موتورسیکلت سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، برخورد می کند.

وی با اشاره به عدم آگاهی برخی افراد از قوانین راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: همه مقررات و قوانینی که در آئین نامه راهنمایی و رانندگی قید شده است، در مورد موتور سیکلت سواران نیز صادق است.

فرمانی به اهمیت استفاده از کمربند ایمنی، تاکید کرد و گفت: لازم است در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شود.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی افزود: استفاده از کمربند ایمنی در ردیف های جلو و عقب خودرو تأثیر عمده ای در کاهش تلفات تصادفات جاده ای اعم از تصادفات شاخ به شاخ و واژگونی ها دارد.

وی اعلام کرد: 60 درصد از تلفات در تصادفات جاده ای آذربایجان غربی در اثر عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان خودرو رخ می دهد.

فرمانی به اهمیت رعایت نکات ایمنی در هنگام توقف خودرو در بزرگراه ها، تاکید کرد و اظهار داشت: توصیه می شود رانندگان در صورتی که ناچار به توقف در حاشیه بزرگراه ها شوند، وسیله نقلیه خود را از سطح سواره رو خارج و با قرار دادن علائم ایمنی مانند مثلث شبرنگ رانندگان دیگر را آگاه کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی رانندگان پس از پیاده شدن از خودرو، هرگز به صورت ناگهانی وارد جاده نشوند.

فرمانی اضافه کرد: مرکز فوریت های پلیسی با شماره تلفن 110 آماده ارائه خدمات به حادثه دیدگان احتمالی در جاده های آذربایجان غربی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied