شمانیوز
شما نیوز

رئیس دانشگاه کردستان:

دولت یازدهم فراجناحی عمل کند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس دانشگاه کردستان گفت: دولت یازدهم باید فرا جناحی عمل کند تا بتواند با ایجاد یک وحدت ملی مسیر پیشرفت کشور را هموار کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،جهانشیر امینی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید یکی از مهم ترین اولویت های دولت یازدهم باشد، اظهار کرد: همچنان که فراخوان عمومی دولت توجه به رفع مشکلات معیشتی مردم بود، دولت آینده باید در این راستا با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت ها وارد شود.

وی تقویت روابط برون مرزی و بین المللی را از دیگر انتظارات مردم از دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم باید فراجناحی عمل کند و با ایجاد وحدت ملی و اجماع در بین تمام گروه ها زمینه پیشرفت و رفع مشکلات را در کشور فراهم کند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: تنها در سایه اجماع است که آرامش، امنیت و اقتصاد تحقق می یابد و مشکلات رفع و مردم در سایه امنیت اقتصادی به کسب و کار مشغول خواهند شد.

وی رفع چالش ها و اجرای پروژه های نیمه تمام را از دیگر انتظارت مردم از دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، اجرای اسناد مختلف شامل سند آموزش عالی، سند آمایش سرزمینی و غیره توسط دولت آینده را ضروری دانست.

امینی به بیان برخی از انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آینده پرداخت و افزود: تقویت تحصیلات تکمیلی با توجه به اینکه سالانه بیش از یک میلیون نفر برای مقطع کارشناسی ارشد و 350 هزار برای ورود به مقطع دکتری به رقابت می پردازند از مطالبات عمومی است که باید از سوی دولت آینده مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رشد علمی کشور در حال حاضر 13 برابر رشد جهانی است و در حال حاضر دو درصد از تولید جهانی مختص به ایران است، ارتقای این مهم و رساندن آن به حداقل 5 درصد باید در دستور کار دولت مردان آینده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: تحقق سند چشم انداز که باید در سال 1404 اتفاق بیفتد و تقویت و پیشرفت علمی ایران در عرصه های جهانی مهم ترین انتظار جامعه دانشگاهی از دولت یازدهم است..(منبع فاارس )

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی