شمانیوز
شما نیوز

‌رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خبر داد

جذب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی کل ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در استان آذربایجان شرقی را یک میلیارد دلار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،رضا حسینی در خصوص رشد و روند جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار کرد: با تصویب و اجرای اصل 44 قانون اساسی بسترهای لازم به منظور سرمایه گذاری داخلی و خارجی شکل جدیدی به خود گرفت و به صورت جدی تری مورد توجه مسئولان کشوری قرار گرفت.

وی افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی بسترسازی و تسهیل در روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری انجام داده است و هم چنین شناسایی گلوگاه های تولید و اطلاع رسانی مناسب و بهینه ی موضوعات مختلف سرمایه گذاری اعم از توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری یکی از راهکارهای اساسی در تسهیل روند سرمایه گذاری است.

حسینی کل ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در استان آذربایجان شرقی را یک میلیارد دلار عنوان کرد و تصریح کرد: در سال 90 میزان جذب سرمایه گذاری خارجی مستقیم 126 میلیون دلار و سال گذشته 80 میلیون دلار بوده است.

آذربایجان شرقی رتبه ششم جذب سرمایه گذاری های خارجی را دارد

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: این استان از نظر جذب سرمایه گذاری های خارجی رتبه ششم را در بین استان های کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سه دوره همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در تبریز، گفت: خوشبختانه به واسطه حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان توانستیم در ارزیابی سال 90، رتبه ششم جذب سرمایه گذاری را در کشور کسب کنیم که این رتبه در رقابت با استان های برخوردار از مزیت نفت و گاز به دست آمده است.

حسینی اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان خارجی و داخلی معتقد هستند بعد از انتخابات 24 خرداد و مشارکت بالا و با نشاط موجب کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران تا 50 درصد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied