شمانیوز
شما نیوز

جزییات غرق‌شدن 6 دانش‌آموز در دریا + اسامی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):هنوز ساعاتی از روز نگذشته بود که خبری به سخن اول همگان تبدیل شد؛خبر کوتاه و سنگین است، «شش دانش آموز در دریا غرق شدند» آن هم در سواحل مازندارن که بارها و بارها مسئولان نسبت به آمار بالای حوادث در این منطقه هشدار داده بودند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،دکتر فرزاد بزرگی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه افراد غرق شده در قالب یک اردوی ۸۰ نفره دانش آموزی از کرج به مازندران آمده بودند، تصریح کرد: این دانش آموزان در ایزدشهر شهرستان نور و در ساحل شهرک پزشکان برای شنا به دریا رفته بودند.

وی با اعلام اینکه ۳۰ عضو این گروه برای شناکردن به دریا رفتند، افزود: زمانی که یکی از این افراد به دلیل آشنانبودن به فن شنا در حال غرق شدن بود، ۹ عضو شرکت کننده در این اردو برای نجات دوست خود به دریا رفتند که از این بین شش تن غرق شدند.

بزرگی با بیان اینکه اورژانس موفق به نجات چهار تن از این افراد شد، گفت: یکی از این چهار تن درICU بستری است.

وی از انتقال چهار حادثه دیده به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور خبرداد و گفت: تاکنون جسد سه غرق شده از دریا بیرون کشیده شده و جستجو برای نجات اجساد سه قربانی دیگر این حادثه نیز ادامه دارد.

بزرگی، گروه سنی شرکت کنندگان این اردو را ۱۶تا ۱۸ سال عنوان کرد.

همچنین محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز ضمن تشریح جزئیات حادثه شب گذشته نور، گفت: امدادگران جان شش تن را نجات داده که دو تن از این مصدومان در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: روز گذشته در ساعت ۱۹:۴۳ طی تماس مردمی با مرکز فوریت های امدادی ۱۴۷، امدادگران در جریان غرق شدگی چند نوجوان قرار گرفتند.

مظفر با بیان اینکه بلافاصله دو تیم امدادی شش نفره به محل حادثه واقع در ساحل شهرک پزشکان در ایزدشهر نور اعزام شدند، گفت: بررسی های اولیه نشان داد که ۱۰ تن در دریا دچار حادثه شده اند که بلافاصله اقدامات برای خروج این افراد آغاز شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شش تن از این افراد به نام های «احسان»، «محمد»، «حسن»، «یاشار»، «حمید» و «امید» توسط امدادگران نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده اند، گفت: متاسفانه دو تن از این افراد جان خود را از دست دادند.

مظفر با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که این افراد متعلق به یک گروه دانش آموزی بودند، گفت: متاسفانه در همان لحظات اولیه چهار دانش آموز نیز در دریا غرق شده که جسد سه تن از آنان توسط امدادگران از دریا خارج و بر اساس آخرین آمار دریافتی، تلاش برای یافتن جسد چهارمین فرد غرق شده در سواحل نور ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، هنوز ۱۰۳روز از شروع سالجاری نگذشته که ۹۲تن جان خود را از دست داده اند و جای سوال است چرا هر سال و با وجود اجرایی شدن طرحی به نام«سالم سازی» باز هم مسافران و افراد علاقمند شنا در محیط های دیگر هستند و تا کی باید به انتظار مرگ هموطنی دیگر که آب آن را بلعیده باشیم!؟(منبع ایسنا)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied