شمانیوز
شما نیوز

فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در اصفهان

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به فوت ۱۰ نفر بر اثر آنفلوانزا در اصفهان گفت: دگزامتازون باعث تشدید ضعف دستگاه ایمنی شده و برای مبتلایان به آنفولانزا نباید استفاده شود.

فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در اصفهان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر: کمال حیدری با اشاره به شیوع آنفولانزا در کشور و در استان اصفهان، اظهار داشت: به دلیل اپیدمی آنفولانزا  که در جهان و در کشور شاهد آن هستیم نامه‌ای به نظام پزشکی استان نوشتم که به پزشکان توصیه شود در مصرف داروی «تامی فلو» دچار مصرف بی رویه نشوند.

وی ادامه داد: همچنین به این نکته اشاره شد که آمپول دگزامتازون دارویی است که نباید برای افراد مبتلا به آنفولانزا مصرف شود چراکه این افراد دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و این دارو باعث ضعف بیشتر سیستم ایمنی آنها خواهد شد و می‌تواند برای بیماران مشکل‌ساز باشد؛ بر این اساس پزشکان باید در تجویز این دارو دقت کنند.

 

اطلاع رسانی اپیدمی بیماری‌ها یک مسئله عادی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی اپیدمی بیماری‌ها یک مسئله عادی است و نشان دهنده شرایط خطرناک نیست، تصریح کرد: زمانی که اپیدمی رخ می‌دهد توازن عرضه و تقاضا برهم خواهد خورد و تجویز بی مورد داروها می تواند باعث کمبود دارویی شود.

 

ضرورت مدیریت تجویز داروی تامی فلو در شرایط بروز اپیدمی آنفولانزا

حیدری با اشاره به ضرورت مدیریت تجویز داروی تامی فلو در شرایط بروز اپیدمی آنفولانزا، گفت: این دارو برای همه موارد آنفولانزا قابل استفاده است اما لزومی ندارد در همه موارد توسط پزشکان مورد استفاده قرار بگیرد و باید تجویز آن مدیریت شود.

رئیس مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: هر سال شهریورماه واکسن‌های آنفولانزا متناسب با شرایط آن سال به بازار عرضه خواهد شد و واکسن‌های موجود در بازار نیز اگر مربوط به امسال باشد واکسنی است که مورد تأیید معاونت غذا و دارو است و برای آنفولانزای موجود کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۶۰ نفر در استان اصفهان به آنفولانزا مبتلا شده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه ۱۰ نفر از این افراد فوت شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied