شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 13 آذر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 13 آذر

مهناز افشار به تبلیغ علیه نظام متهم شد

وکیل مدافع افشار: موکلم برای پاره‌ای از تعهدات کاری و محذورات قادر به بازگشت به ایران و حضور در جلسه بازپرسی نیست. در جلسه بازپرس عنوان کرد که پرونده خانم افشار در وقت احتیاطی یک ماهه تحت نظر خواهد بود و چنانچه ایشان به بازپرسی مراجعه نکند، ناگزیر به صدور قرار مناسب برای او است. پاره‌ای از اتهامات موکل در شعبه مذکور عبارت است از تبلیغ علیه نظام و جریحه دار کردن عفت عمومی و نشر اکاذیب. /ایسنا

divider1

ارزیابی معلمان در طرح رتبه بندی/پرداخت بیشتر برای معلمان با سابقه بیشتر

عضو گروه پژوهش اقتصاد پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: بخش دشوار رتبه‌بندی، نحوه ارزیابی معلمان است؛ کدام یافته علمی تأیید کرده که مثلاً "معلمی با ۲۴ سال سابقه، کارایی بالاتری را نسبت به یک معلم دیگر با سابقه کمتر دارد؟!"

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

دو پیشنهاد به دولت قبل از افزایش قیمت بنزین

سعید لیلاز در خصوص نظام سهمیه‌بندی بنزین، گفت: برای افزایش قیمت بنزین بنده از قبل پیشنهاداتی را به دولت ارائه کرده بودم و این پیشنهاد، مبنای نظری داشت. ما مجبوریم که از ۳ الی ۴ دهک پایین جامعه نه‌تن‌ها حمایت کنیم بلکه یک فضای ایمن اقتصادی برای آن‌ها ایجاد کنیم، ولی منابع نداریم. در اینجا چند راهکار وجود دارد؛ یا اینکه خلق پول کنیم که آثار تورمی دارد یا اینکه به بوجه جاری دولت دست بزنیم یا بودجه نظامی را کم کنیم که هیچ‌کدام از این کار‌ها به صلاح کشور نیست. پس به این نتیجه رسیدیم که باید قیمت حامل‌های انرژی واقعی‌تر شود. من با شوک درمانی قیمت بنزین مخالف بودم. ساختار اجتماعی ایران شکننده است و باید اصلاحات اقتصادی تدریجی صورت گیرد. در واقع شاکله کلی طرح گریزناپذیر بود، ولی در بحث اجرا دولت می‌توانست خیلی پخته‌تر عمل کند. افزایش قیمت بنزین باعث تورم نمی‌شود، زیرا عامل افزایش تورم رشد نقدینگی است. ما در سال ۹۷، ۵۳ درصد تورم داشتیم؛ در حالی که به بنزین دست نزدیم. ولی افزایش قیمت بنزین منجر به تورم انتظاری خواهد شد که بعد از مدتی این اثرات تورمی هم از بین می‌رود.

divider1

علی کریمی برای همیشه از ایران مهاجرت کرد + علت مهاجرت 

چهره محبوب فوتبال ایران به ویژه پرسپولیسی‌ها صبح امروز کشور را ترک کرد و به کانادا رفت. هنوز کسی نمی‌داند او برای اقامت به این کشور رفته یا سفرش تفریحی بوده است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

دونالد ترامپ بازیگر یک فیلم ایرانی شد

سیدجواد هاشمی کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» گفت: حدود ۱۵ روز است که فیلمبرداری فیلم سینمایی «شهر گربه ها» به پایان رسیده و ما در حال حاضر در حال تولید بخش ویژوآل افکت فیلم سینمایی «شهر گربه ها» هستیم. یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم دونالد ترامپ است و حتی نام او در تیتراژ می‌آید یعنی در کنار آقای فرهاد آییش، علیرضا خمسه، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی و یوسف صیادی نام دونالد ترامپ هم در تیتراژ نوشته می‌شود. /مهر

divider1

واکنش رامبد جوان به ماجرای مهاجرت به کانادا

مجری و کارگردان خندوانه اعلام کرد که مطالب درباره مهاجرت و ساخته نشدن خندوانه‌هفتم هم به‌دنبال موج‌سازی‌های عوام‌فریبی دیگر است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

کلید روحانی آمریکایی بود

حمید رسایی، نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی که پیش از این در مجلس دهم از طرف شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود، در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد. ثبت نام از حمید رسایی در حالی انجام شد که دیگر داوطلبان براساس نوبت به قسمت ثبت نام می‌رفتند، اما رسایی بدون نوبت و در حالی که عده‌ای هنوز نوبت شان نشده بود ثبت نام کرد. همچنین رسایی که لحظاتی پیش در وزارت کشور حاضر شد با در دست گرفتن یک کلید و بالا آوردن آن در مقابل خبرنگاران گفت: کلید بنده با کلید آقای روحانی فرق می‌کند. کلید آقای روحانی آمریکایی بود، کلید ما آمریکایی نیست. او عنوان کرد:انشاءالله با رای ملت کلیدی که آقای روحانی با آن در‌ها را قفل کرد را پس می‌گیریم و در‌ها را باز میکنیم. این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: بن بست‌های اقتصادی را باز میکنیم، بن بست‌های سیاسی و فرهنگی که آقای روحانی با کلید امید به آمریکا ایجاد کرده بود را باز خواهیم کرد و وضعیت کشور اصلاح خواهد شد/ایسنا

divider1

دانلود سریال دل | قسمت اول تا آخر

سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی از روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه در دو فصل ۱۴ قسمتی وارد شبکه‌ی نمایش خانگی خواهد شد. شما در اینجا می توانید تمام قسمت های سریال دل را دانلود کنید

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

قاضی‌ِ دادگاه نجفی کاندیدای مجلس شد

پرونده سومین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز در حالی بسته شد که تاکنون ۳۶ نفر برای حضور در این کارزار نام‌نویسی کرده‌اند. تا پایان سومین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز، ۳۶ نفر ثبت‌نام کردند. این در حالی است که بنا به گفته احمدی زاده رئیس ستاد انتخابات استان فارس، مجموع ثبت‌نام‌شدگان استان فارس تا پایان روز سوم، ۱۷۳ نفر بوده است. اما امروز مطرح‌ترین چهره ثبت‌نامی، قاضی محمدی کشکولی رئیس دادگاه کیفری شماره یک تهران بود؛ کسی که پرونده‌های مشهور قضایی را قضاوت کرده است؛ ازجمله پرونده قتل میترا استاد همسر محمد علی نجفی وزیر اسبق آموزش‌وپرورش. قاضی کشکولی پس از ثبت‌نام در میان خبرنگاران نیز حاضر شد و طی سخنانی اظهار داشت: بنده تخصصم در رشته حقوق است و علاوه بر وظیفه شرعی و عرفی، برای خدمت بیشتر به مردم وارد گود انتخابات شدم. رئیس دادگاه مطبوعات تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اجتماعی نیز گفت: مجلس با توجه به مکانیزم‌های قانونی، تأثیر به سزایی در توسعه همه‌جانبه کشور دارد.

divider1

جزئیات استعفای ظریف

 دفتر رییس جمهور شایعه استعفای وزیر امور خارجه را تکذیب کرد

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

واعظی ادعای بنزینیِ مطهری درباره روحانی را تکذیب کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور مخالف طرح بنزینی نبودند، اگر آقای مطهری این صحبت را کرده باشند که رئیس جمهور مخالف بودند و رهبر انقلاب دستور دادند من تایید نمی‌کنم. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگو با مهر اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه رئیس جمهور مخالف اجرای طرح سهمیه بندی بنزین بودند و بنابر بر دستور رهبر انقلاب این طرح اجرا شده است، اظهار داشت: خیر، اینگونه نیست. وی افزود: آقای رئیس جمهور مخالف اجرای این طرح نبودند. اگر آقای مطهری این صحبت را کرده باشند که رئیس جمهور مخالف بودند و رهبر انقلاب دستور دادند من تایید نمی‌کنم. رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه جلسه روز گذشته رییس‌جمهور جهت بررسی خسارات اغتشاشات اخیر گفت: همین دیروز ابلاغ شد و کمیته سه نفره‌ای متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رییس جمهور موظف به بررسی شدند.

divider1

ماجرای ازدواج مجدد مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور + تصاویر

انتشار یک عکس از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور باعث گمانه زنی هایی درباره ازدواج این دو بازیگر در فضای مجازی به راه انداخته است. اما ماجرای ازدواج مجدد مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور چیست؟

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

نامه محرمانه وزیر کشور به رئیس جمهور درباره حوادث اخیر

سخنگوی دولت در مورد میزان خسارت اغتشاشات اخیر گفت: میزان خسارت توسط آقای رحمانی فضلی امروز طی نامه‌ای محرمانه به دولت ارسال شده است که باید بررسی شود.

divider1

فیلم لورفته از مهناز افشار در بغل ابی + فیلم

برای مشاهده ویدئو لورفته از بغل کردن مهناز افشار توسط ابی اینجا کلیک کنید.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied