شمانیوز
شما نیوز

روش پخت "باقالی پلو با گردن" رستورانی

باقالی پلو یکی از غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اغلب با گوشت ماهیچه ، مرغ و گردن تهیه میشود و طعم بسیار لذیذی دارد.

روش پخت "باقالی پلو با گردن" رستورانی

به گزارش شما نیوز به نقل از نمناک: در این گزارش با طرز تهیه فوق العاده درست کردن باقالی پلو با گردن آشنا میشوید.

دسته غذاهای باقالی پلو چه با گوشت چه با ماهیچه و همچنین با گردن از جمله خوشمزه ترین وعده های ایرانی می باشند که به صورت بسیار بالا در رستوران ها و مراسمات طبخ می شود ، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا طرز تهیه باقالی پلو با گردن را به صورت خانگی اما با طعم رستورانی آموزش دهیم :

 

مواد مورد نیاز برای تهیه باقالی پلو با گردن :

باقالی: 2 پیمانه

گردن گوسفند: 1 عدد

برنج: 2 پیمانه

چوب دارچین: 1 تکه

شوید خشک:یک و نیم پیمانه

زعفران دم کرده: 1/2 پیمانه

پیاز:3 عدد

سیب زمینی برای ته دیگ: در صورت تمایل

نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن:به میزان لازم

unnamed

طرز تهیه باقالی پلو با گردن:

باقالی پلو (Baghali Polo) یکی از غذاهای معروف ایرانی است که اغلب در شب سال نو و یا شب چهارشنبه سوری سرو میشود.

این غذای محبوب با گوشت های مختلف درست میشود ولی معروف ترین آن ها باقالی پلو با گوشت ماهیچه و باقالی پلو با گوشت گردن میباشد که در ادامه روش تهیه باقالی پلو با گوشت گردن را آموزش می دهیم پس با ما همراه باشید.

باقالی-پلو-با-گردن

باقالی پلو با ته دیگ زعفرانی

اگر دوست دارید یک باقالی پلوی مجلسی با ته دیگ زعفرانی داشته باشید زعفران را از قبل دم کرده و داخل کاسه ای بریزید، سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل حلقه های نازک برش بزنید و داخل کاسه زعفران بخوابانید تا رنگ گرفته و یک ته دیگ طلایی و خوش رنگ به شما بدهد.

باقالی-پلو-با-گردن (1)

 

در مرحله بعد پیاز ها را خلالی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود، حالا گوشت گردن را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم با پیاز تفت بخورد.

زردچوبه را اضافه کرده و بعد از چند تفت آب را بریزید و اجازه دهید شروع به جوشیدن کند، شعله را کم کنید و اجازه دهید گوشت برای چند ساعت بپزد.

یک تکه چوب دارچین داخل آن بیاندازید ولی نمک را در اواخر پخت اضافه نمایید زیرا نمک باعث دیرپز شدن گوشت میشود.

باقالی-پلو (1)

 

در این فاصله که گوشت در حال پخته شدن است باقالی پلو را آماده نمایید، برنج را از قبل شسته و برای 2 ساعت با آب و نمک بخیسانید.

حالا قابلمه ای را با آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد باقالی ها را بریزید و برای 10 دقیقه بجوشانید، سپس برنج را اضافه کنید و طبق دستور آن را آبکش نمایید.

قابلمه را چرب کرده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس سیب زمینی های زعفرانی را ته قابلمه بچینید . مقداری از باقالی پلو را داخل قابلمه بریزید و روی آن کمی شوید، روغن و زعفران بپاشید و هم بزنید، دوباره مقداری باقالی پلو بریزید و باز هم کمی شوید ، روغن و زعفران بپاشید و هم بزنید تا زمانی که مواد تمام شود. بعد از اینکه مواد باقالی پلو بخوبی با هم مخلوط شدند دم کنی را روی در قابلمه قرار داده و آن را روی شعله ملایم بگذارید تا دم بکشد.

باقالی-پلو

دقت داشته باشید اگر از شوید تازه استفاده میکنید زمانی که برنج و باقالی در حال جوش هستند شوید را در آخر به قابلمه اضافه کرده و بعد از یکی دو جوش آبکش نمایید، ولی اگر شوید خشک استفاده میکنید طبق دستور بالا آن را لابه لای باقالی پلو بپاشید.

بعد از اینکه برنج را برای دم کشیدن روی گاز گذاشتید به خورش گردن سر بزنید تا آب آن اندازه باشد، بعد از اینکه گوشت بخوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف مناسبی بکشید و چوب دارچین را از داخل آن خارج نمایید.

باقالی پلو را هم داخل دیس بکشید و با گوشت گردن سرو نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied