شمانیوز
شما نیوز

عکس لو رفته از تتو عجیب ترانه علیدوستی + عکس

علامت خالکوبی روی دست ترانه علیدوستی که تصویر آن منتشر شده است نشان مشهور جنبش فمنیستی و یک زیرشاخه شاخص آن است. جنبشی که به فعالیت برای کسب حقوق برابر برای زنان در سراسر دنیا فعالیت می کند و آزادی سقط جنین یکی از گزاره های زیرشاخه مذکور به حساب می آید.

عکس لو رفته از تتو عجیب ترانه علیدوستی  + عکس

 فردا: در میان تصاویری که از نشست خبری عوامل فیلم فروشنده با حضور اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی منتشر شد عکسی وجود دارد که در آن آستین پیراهن ترانه علیدوستی بازیگر این فیلم قدر بالاتر از معمول رفته و نقش یک تتو بر ساعد وی مشخص شده است. همین کافی بود تا این تصویر در شبکه های اجتماعی دست به دست شود اما این نشانه نا آشنا مربوط به چه چیزی است و چه معنی دارد؟

 


خبرداغ : ویدیو جنجالی از گریه طناز طباطبایی در نشست فیلم خورشید + فیلم

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش «فردا» هرچند استفاده از این نشانه در میان گروه های فمنیستی و طرفداران فمینیسم رواج دارد اما منحصر به تمام آنها نیست و جمعیت های خاص و کوچکتری از آنها نیز از همین نشانه استفاده می کنند. یکی از مشهور ترین آنها جنبشی به نام «جنبش پرو چویس pro choice» است که برای آزادی سقط جنین در سراسر دنیا فعالیت می کند.  کافی است عبارت feminist symbol  را در جسجتوی تصاویر گوگل وارد کنید.
 

معنی خالکوبی عجیب ترانه علیدوستی چیست؟

 

تصویر از یکی تجمعات پرو چویس/  «بدن من، حق من، انتخاب من» شعار این گروه است

این گروه بر خلاف گروه های دیگر مثل پرو لایف (pro life)، پرو فامیلی(pro family) و پرو چایلد(pro child) با گرایش های متفاوت که نشانه های مربوط به خود را دارند، از همین علامت معروف استفاده می کند که بر دستان علیدوستی دیده می شود. 
جنبش پروچویس حرکتی سیاسی-اجتماعی است که از حق انتخاب زنان برای سقط جنین زنان حمایت می کند.  این جنبش معتقد است که سقط جنین باید برای زنان آزاد و در دسترس همه آن ها باشد. جرقه این جنبش در سال 1973 و پس از آن زده شد که دادگاه عالی آمریکا در حکمی اعلام نمود که قانون اساسی آمریکا حق سقط جنین را محترم می شمارد.
 

معنی خالکوبی عجیب ترانه علیدوستی چیست؟

 
پس از انتشار عکس تتوی ترانه علیدوستی عده معتقد بودند این تصویر ساختگی است و آن را محصول بکارگیری نرم افزار فتوشاپ دانستند اما مرور عکسهای خبرگزاری ها صحت عکس را تایید کرد.
آنها از منظری کاملاً لیبرال به حق سقط جنین می نگرند و هیچ دلیلی برای غیراخلاقی بودن این عمل نمی بینند؛ برای مثال اگر زنی در سفری طولانی باشد و متوجه شود که باردار است و با این وضع ناگزیر باشد سفر خود را به تعویق افکند، می تواند دست به سقط جنین بزند، حتی اگر جنین او هشت ماهه باشد. لازم نیست پای جان مادر در میان باشد، تا سقط را مجاز بشماریم . بلکه کافی است که زن باردار تصمیم به این کار بگیرد.
در دوران مدرن اولین کشوری که سقط جنین را قانونی کرد شوروی در سال 1920 بود. پس از این که سقط جنین در دهه 50 در بسیاری از کشورهای غربی قانونی شد. این جنبش برخلاف بسیاری از گروه های دیگر مرکزیتی ندارد.
در کشور ایران هم طبق قوانین تطبیق شده با فقه و شرع سقط جنین محدودیت های قانونی دارد و تنها پس از طی روند تعریف شده با اجازه نهاد های صاحب صلاحیت امکان پذیر است. 
 علیدوستی مادر یک کودک خردسال به نام حنا است. درج چنین نشانه ای بر روی بدن یک بازیگر زن ایرانی که جایگاه مادری دارد سوالات و نقاط ابهام بسیاری را به وجود آورده است. سوالاتی که همه امیدوارند برای آن توضیح مناسبی وجود داشته باشد. 

نسیم ادبی بازیگر سینما و تلویزیون، در اینستاگرامش از حضور ترانه علیدوستی در پشت صحنه نمایشش عکس جالبی منتشر کرد.

 

عکس لورفته از بوسه جنجالی ترانه علیدوستی به گونه همکارش + عکس های دیده نشده

اقتصادنیوز نوشت: نسیم ادبی بازیگر سینما و تلویزیون، در اینستاگرامش از حضور ترانه علیدوستی در پشت صحنه نمایشش عکس جالبی منتشر کرد.

نسیم ادبی بازیگر سینما و تلویزیون، در اینستاگرامش از حضور ترانه علیدوستی در پشت صحنه نمایشش عکس جالبی منتشر کرد.

نسیم ادبی با انتشار این عکس نوشت:

با خواهر جانم بعد از اجرای ابی مایل به صورتی

ترانه بعد از دیدن اجرای مایل به صورتی گفت ،دیگه چطوری میتونم تو رو بعنوان حمیرا باور کنم اخه؟!؟!؟داداش امیرررررررر

این عکس به دلیل گریم مردانه نسیم ادبی با واکنش های جالبی در شبکه های اجتماعی همراه شد.

 

9898955_300 - Copy

 

بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد 1362 و دارای مدرک بازیگری دیپلم عکاسی، دوره بازیگری را در کلاسهای آزاد بازیگری زیر نظر حسین محجوب، امین تارخ، آتیلا پسیانی و مهدی فتحی گذرانده است.

پدر ترانه علیدوستی، حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال ایران است. برادرش در چهارشنبه‌سوری سال ۱۳۸۳ فوت کرد. این اتفاق دقیقاً در همان روزهایی اتفاق افتاد که علیدوستی مشغول بازی در فیلم چهارشنبه سوری بود، فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا تثبیت کند. مادر ترانه علیدوستی سنگ تراش و مجسمه ساز است.

ترانه علیدوستی در کودکی به بازیگری علاقه نداشت. اما به سینما رفتن علاقه مند بود و فیلم زیاد می دید. ترانه علیدوستی در دوران کودکی هم بازیگر خاصی علاقه نداشت اما بعدها به بازی پرویز پرستویی، عزت الله انتظامی و آتیلا پسیانی علاقه مند شد.

ترانه علیدوستی در حال حاضر از بازیگران هم نسل خود بازی باران کوثری و گلشیفته فراهانی را خیلی دوست دارد. پدر ترانه علیدوستی به سینما خیلی علاقه مند است و خیلی فیلم میبیند. یکی از فیلمهایی که ترانه دیده و به خوبی یادش مانده، فیلم " سینما پارادیزو " است.

پدر ترانه علیدوستی آرشیو تاریخ سینما را دارد. مخصوصا فیلمهای " برگمان، فلینی و کیشلوفسکی " . اولین حضور ترانه علیدوستی در سینما سال 80 و با بازی در فیلم سینمایی " من ترانه 15 سال دارم " بود. حبیب رضایی برای انتخاب این نقش از بیش از 600 نفر تست گرفت و از بین همه آنها، ترانه پذیرفته شد. به خاطر بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. وقتی پدرش فیلم " من ترانه 15 سال دارم " را دید، گریه کرد.

ترانه علیدوستی با آنکه موقع بازی در فیلم من ترانه 15 سال دارم، نه ازدواج کرده بوده و نه مادر شده بوده، آن قدر نقش خود را خوب ایفا کرد که همه تحسینش کردند.

ترانه علیدوستی  در کنار بازیگری دوست دارد فیلمنامه نویسی را هم تجربه کند. به بازی کنار " رابرت دنیرو " علاقه مند است. در اوقات فراغت، گه گاهی نقاشی می کند. اما مطالعه را هیچ گاه از یاد نمی برد و کتابخانه خوبی دارد.

سبک نقاشی ترانه علیدوستی سیاه قلم است که آن را به صورت تجربی فرا گرفته است. به آرام حرکت کردن و درست گام برداشتن اعتقاد دارد.

ترانه علیدوستی دختر مسئولیت پذیری است. دوستان معدودی دارد. معمولا وقتی اتفاق خیلی بزرگ و خوشحال کننده ای برایش اتفاق می افتد نمی تواند به سرعت واکنش نشان دهد. قبل از اینکه بازیگر شود فکر می کرد خواننده اپرا شود. دو سال هم در هنرستان موسیقی درس خواند و با پگاه آهنگرانی همکلاس بود. کلارینت، ساز تخصصی اش بود و به عنوان ساز دوم پیانو می زد. در دوران مدرسه بچه درس خوان و زرنگی بود . همیشه به دنبال پویا نمایی و تحرک است.

ترانه علیدوستی در تمام فیلمهایی که بازی کرده به نوعی از سن حقیقی خود جلوتر بوده است. ترانه علیدوستی در فیلم های کنعان و شهر زیبا حضوری درخشان داشته است. لذتی که از بازی اش می برد را دوست دارد. احساساتی است و ترجیح می دهد کاری را که انجام میدهد با احساساتش در ارتباط باشد. یکی از دلمشغولی هایش داستان نویسی است و چند تا از قصه هایش در نشریات چاپ شده است. بسیار اهل ریسک کردن است.

ترانه علیدوستی در فضای تئاتر هم فعالیت می کند. کلا بازیگر گزیده کاری است و فیلمنامه برایش از اهمیت زیادی برخوردار است. در خانه عادت دارد مدام تلویزیون را روشن نگاه دارد. معتقد است تطح برنامه های تلوزیون خیلی پائین است. معصومیت خاصی در چهره اش موج می زند. حرفش را در نهایت ادب و احترام بازگو می کند. می گوید: سعی می کنم فروتنی بی جا نکنم تا خدای نکرده به ورطه ریاکاری نیفتیم. 

 

9896655_672

نمایش خانگی:

ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی اولین سریال خود را تجربه کرد این سریال در 22 مهر 1394 به شبکه نمایش خانگی آمد وی در این سریال نقش شهرزاد را ایفا می کند. شهرزاد دانشجوی رشته پزشکی است که در سال 1332 با کودتای 28 مرداد زندگی اش دچار تغییر و تحول می شود و ترانه علیدوستی جزو کسانی است که با تلویزیون قهر کرده و این سریال بدون وجود علیدوستی مشهور نمی شد

بازی ترانه علیدوستی در تلویزیون:

ترانه علیدوستی که تا کنون در هیچ نوع سریال تلویزیونی حضور نداشته درباره حضور نیافتن خود در سریال‌های صدا و سیما اینگونه سخن گفت: من در تلویزیون بازی نمی‌کنم. ۱۲ سال هم هست که بازی نمی‌کنم. چون معتقدم یک خیانت فرهنگی است. قبلاً هم گفته‌ام. انتخاب کرده‌ام. حتی سریال‌های سطح بالاتر ما نهایتاً دستخوش یک جهت گیری بی‌موردی در پخش می‌شوند. من کسانی را که در تلویزیون کار می‌کنند قضاوت نمی‌کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند. ما در این جایگاه قرار داریم که قضاوت شویم.

 

5188013

دوبله و صداپیشگی ترانه علیدوستی:

ترانه علیدوستی در انیمیشن جمشید و خورشید صداپیشه نقش «خورشید» بود.

 

Image result for ترانه علیئوستی

 

تئاتر ترانه علیدوستی:

فنز (طرفداران)- کارگردان محمد رحمانیان

مانفیست چو - کارگردان محمد رحمانیان

روز حسین - کارگردان محمد رحمانیان (انجام نشد)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ترانه علیدوستی هنرمند مردمی است