شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه شیرینی کشمشی در خانه + مواد لازم

حالا که نمی‌توانیم شیرینی‌های عید را از بیرون تهیه کنیم، کمی وقت بگذاریم و در خانه با مواد اولیه بهداشتی آنها را درست کنیم.

طرز تهیه شیرینی کشمشی در خانه + مواد لازم

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : حالا که نمی‌توانیم شیرینی‌های عید را از بیرون تهیه کنیم، کمی وقت بگذاریم و در خانه با مواد اولیه بهداشتی آنها را درست کنیم. ما در «ایرنا زندگی» دستور پخت شیرینی‌های عید را با دستورالعمل‌های ساده در اختیار شما قرار می‌دهیم تا هم دوران قرنطینه را به خوبی بگذرانیم هم خیالمان از چیزی که می‌خوریم راحت باشد. شیرینی کشمشی یکی از این شیرینی‌هاست که فقط نیاز به کمی دقت دارد.

مواد لازم:

  • تخم مرغ: ۲ عدد متوسط
  • پودر قند: ۲۰۰گرم
  • روغن جامد: ۱۰۰گرم
  • روغن مایع: ۱۰ گرم
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • آرد: ۱۵۰ گرم
  • کشمش: حدود ۸۰ تا ۱۰۰گرم

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا پودر قند یا پودر شکر را به همراه روغن جامد و روغن مایع در ظرف هم‌زن می‌ریزیم و حدود ۳ تا ۴ دقیقه با هم‌زن می‌زنیم تا کاملا مخلوط و به رنگ سفید تبدیل شود. باید توجه داشته باشید که وقتی مواد خشک هستند با دور کند هم‌زن و وقتی کمی مخلوط روغن و پودر قند مخلوط شدند و از خشکی درآمدند با دور تند هم می‌زنیم. بعد از سفید شدن مواد، تخم مرغ‌ها را دانه دانه به مواد اضافه می‌کنیم و حدود ۳۰ ثانیه برای هر کدام زمان می‌دهیم.

۲. وانیل‌هایی که اصولا در بازار موجود است به دو صورت وانیل‌های خالص و وانیل‌های شکری است که اگر از وانیل‌های شکری در این شیرینی استفاده می‌کنید حتما اندازه آن را دو برابر کنید در غیر این صورت نباید از وانیل بیشتری استفاده کنید چون باعث تلخی شیرینی می‌شود.

۳. می‌توانید اول از همه پودر قند را به همراه روغن جامد و سپس روغن مایع در داخل کاسه هم‌زن ریخته و هم بزنید، البته نیاز نیست حتما از پودر قند استفاده کنید. می‌توانید از پودر شکر که تفاوتی چندانی هم با یکدیگر ندارند اضافه کنید.

۴. حدود ۴ دقیقه موادی را که در داخل کاسه هم‌زن ریختیم هم می‌زنیم تا به صورت تمام این مواد با یکدیگر مخلوط شوند و رنگی مانند سفید به خود بگیرند.

۵. آرد را زمانی به موادمان اضافه خواهیم کرد که تخم مرغ بعدی ما مخلوط و درهم شده باشد، پس از این مرحله با دور آرام هم‌زن آرد را اضافه می‌کنیم که فقط در حدی باشد مواد با یکدیگر مخلوط شوند و سپس کشمش‌ها را به آرد اضافه می‌کنیم و آن را با قاشق هم خواهیم زد.

۶. بعد از اضافه کردن مقدار دلخواه کشمش آن را بر روی سینی فر می‌گذاریم و از افزودن روغن به سینی فر یا کاغذ پرهیز می‌کنیم.

۷. سپس مواد را با فاصله مناسب روی سینی قرار می‌دهیم و داخل فر از پیش روشن شده با حرارت ۲۰ درجه قرار می‌دهیم.

۸. یک ربع زمان می‌برد تا شیرینی آماده شود

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied