شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه شیرینی «نخودچی» در خانه؛ برای عید آماده شوید

یکی از شیرینی‌های سبک و جذاب که در روزهای منتهی به عید نوروز، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می‌شود، شیرینی نخودچی است. تهیه این شیرینی در خانه آنقدرها هم آسان نیست اما می‌تواند تجربه جذابی را برای شما ایجاد کند.

طرز تهیه شیرینی «نخودچی» در خانه؛ برای عید آماده شوید

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : یکی از شیرینی‌های سبک و جذاب که در روزهای منتهی به عید نوروز، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می‌شود، شیرینی نخودچی است. تهیه این شیرینی در خانه آنقدرها هم آسان نیست اما می‌تواند تجربه جذابی را برای شما ایجاد کند.

مواد لازم:

  • آردنخود چی: نیم کیلو
  • هل سبز: یک قاشق مربا خوری
  • پودر قند: ۲۵۰ گرم
  • روغن جامد ( نوع طلایی آن): ۲۵۰ گرم

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. یکی از کارهای مهم ابتدایی برای طبخ این شیرینی الک کردن آرد نخودچی با پودر قند به صورت جداست، سعی کنید این کار را با دقت زیادی انجام دهید، چرا که رو بافت شیرینی شما تا حد زیادی اثرگذار است.

۲. در قدم بعد پودر قند و روغن جامد را باهم مخلوط کنید و ورز دهید. ورز دادن زیاد در این مرحله اهمیت دارد و سعی کنید از روغن مایع یا کره استفاده نکنید چراکه ممکن است در پایان شیرینی شما تردی لازم را نداشته باشد.

۳. در قدم بعدی وقتی پودر قند و روغن جامد به خوبی باهم ورز داده شدند، آرد نخودچی را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و به اندازه کافی ورز دهید.

۴. خوب ورز دادن مواد در مراحل طبخ مهم است و در حین ورز دادن هل را به مواد اضافه کنید

۵. وقتی مواد آماده شد آن‌را داخل ظرف در بسته بگذارید و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت اجازه دهید مواد در دمای منزل (نه در یخچال) بماند.

 

۶. یکی از مراحل سخت پخت این شیرینی اینجاست. پس از استراحت مواد، آن را با وردنه در قطر دوسانت پهن کنید و با قالب‌های کوچک و مناسب برای شیرینی نخودچی آنها را آماده کنید.

۷. بعد از قالب زدن کاغذ روغنی روی سینی فر پهن کنید و آنها را در فاصله‌های مناسب قرار دهید.

۸. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌ایم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در قسمت وسط فر قرار دهیم.

۹. توجه داشته باشید که در مدت طبخ این شیرینی در فر بالای سر آن باشید تا حرارت زیاد باعث سوختی شیرینی‌ها نشود و تردی آن از دست نرود.

۱۰. در پایان می‌توانید شیرینی‌های خود را با خلال پسته و بادام تزئین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied