شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 16 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 16 فروردین
تصور عبور از شرایط فعلی بدون هزینه غیرممکن است

جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری گفت: همانگونه که مردم در این شرایط دچار مشکلاتی شده‌اند و هزینه می‌دهند، بخش خصوصی، دولت و سایر بخش‌ها نیز هزینه‌هایی را پرداخت خواهند کرد تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم. پیش‌بینی‌های مهمی درخصوص تبعات اقتصادی شیوع این ویروس در سراسر جهان انجام شده و طبیعتاً همه بخش‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور ما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. موضوع سلامت و درمان مردم اصلی‌ترین و مهمترین اولویت دولت است. شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصد سفر‌های تفریحی و نوروزی هستیم که نقش مهمی در کاهش درآمد فعالان بخش گردشگری دارد که امیدوارم با فعال شدن بسته حمایتی دولت مانع از آسیب رسیدن به اشتغال این بخش‌ها باشیم. / ایرنا
 
divider1
 
 
تصویر میکروسکوپی "کرونا" را منتشر شد

دانشمندان "شورای تحقیقات پزشکی هند"(Indian Council of Medical Research) در مطالعه اخیرشان توسط یک میکروسکوپ پرقدرت موفق به تصویربرداری از ویروس کرونا شدند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

divider1

تحریم‌های آمریکا جنگ ایران با کرونا را فلج کرده است


پیروز حناچی در یادداشتی در روزنامه گاردین تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را مختل کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: من به عنوان شهردار تهران روزنامه مشاهده می‌کنم که جان‌های مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست می‌رود. اکنون زمان سیاست‌های انتقامجویانه نیست. ر. ایران مدیران شهری با یک بحران بی‌سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل ۳۱۶۰ نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر مبتلا شده‌اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آن‌ها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم. ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریم‌های تاریخ عمل می‌کنیم. تحریم‌های ایالات متحده نه تنها افراد و شرکت‌های آمریکایی را از تجارت قانونی با ایران منع می‌کند بلکه به دلیل دیگر کشور‌ها و شرکت‌ها را نیز از انجام تجارت مشروع با ایران بازداشته است؛ حتی فروش اقلام دارویی وپزشکی

 

divider1

اتحادیه اروپا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

اتحادیه اروپا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشور‌ها از جمله ایران شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

divider1

۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین کم شد


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: میزان مصرف بنزین در تهران نسبت به قبل از فروردین ۵۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم توسلی در خصوص آخرین وضعیت میزان مصرف بنزین در تهران، اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف بنزین در تهران زیر ۱۰ میلیون لیتر در روز است که این عدد نسبت به گذشته کاهش محسوسی نشان می‌دهد. وی در خصوص میزان مصرف سی ان جی در تهران نیز اظهار کرد: میزان مصرف این فراورده نفتی در تهران حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به قبل از فروردین کاهش یافته است که علت این مساله می‌تواند کاهش تردد خودرو‌ها در سطح شهر باشد.
 

divider1

جزئیات پرداخت وام ۱ تا ۲ میلیونی بسته حمایتی 

با اعلام اختصاص کارت اعتباری یک تا دو میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر این سوال برای مردم ایجاد شد که آیا قرار است کارت اعتباری از سوی شبکه بانکی در اختیار مشمولان قرار گیرد؟ در پاسخ باید گفت که مبلغ مورد نظر به حساب یارانه افراد واریز می‌شود و هیچ نیازی به مراجعه به بانک‌ها نخواهد بود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

افشاگری آقای سخنگو از شغل جدید «وزیر نفرت» آمریکا

 
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مایک پمپئو و اربابانش کار را به سطح کاملاً جدیدی به نام تروریسم پزشکی رسانده‌اند، به همین دلیل او دارای وجدانی پر از گناه است.سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد: این یک واقعیت انکارناپذیر است که دیپلمات‌های آمریکایی مدت‌هاست که درگیر کودتاها، مسلح کردن تروریست‌ها، دامن زدن به خشونت‌های فرقه‌ای، حمایت از کارتل‌های مواد مخدر، قلدری دولت‌ها و شرکت‌ها، جاسوسی حتی متحدان ایالات متحده، معاشرت با دیکتاتورها، قصاب‌ها، تروریست‌ها و ... هستند.وی در پاسخ به توئیت مایک پمپئو که دیپلمات‌های ایرانی را متهم به ترور کرده، افزود:، اما مایک پمپئو (افسر سازمان سیا که وزیر نفرت است) و اربابانش کار را به سطح کاملاً جدیدی به نام تروریسم پزشکی رسانده‌اند، به همین دلیل او دارای وجدانی پر از گناه است که به چنین جنگ‌های روانی متوسل می‌شود.

 

divider1

طرح ترافیک تا ۲۳ فروردین لغو شد 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک تا 23 فروردین اجرا نمی‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

همبندی نجفی به کرونا مبتلا شد

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع اعطای مرخصی به موکل خود اظهار کرد: چندین مرتبه تقاضای مرخصی برای موکل خود را از مقامات قضایی درخواست کردیم، اما هنوز جوابی به آن داده نشده است. وی ادامه داد: موکل بنده در کنار ۱۱ نفر دیگر در زندان حضور دارد که یکی از همبندی‌های او به بیماری کرونا مبتلا شد و مدتی در بیمارستان طالقانی بستری بود. گودرزی با اشاره به سابقه بیماری موکل خود بیان کرد: نجفی سابقه سکته دارد و چندین مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفته و حدود ۷۰ سال سن دارد، از همین رو خطر مرگ تهدیدی جدی برای او است. وکیل محمد علی نجفی ادامه داد: وثیقه برای موکل من موجود است و سند بازداشت شده، اما هنوز با اعطای مرخصی به موکل بنده موافقت نکرده‌اند. من حتی به آقای اژه‌ای معاون رئیس قوه قضاییه هم نامه نوشتم و درخواست اعطای مرخصی به موکل خود را ارائه دادم و ایشان هم دستور بررسی را به دادستان تهران دادند. وی با بیان اینکه البته رأی پرونده موکل بنده در دیوان عالی کشور نقض شده است، تصریح کرد: از آنجایی که رأی صادره برای نجفی توسط دیوان عالی کشور نقض شده است، هم اکنون پرونده موکل بنده به شعبه هم عرض ارجاع شده و جلسه رسیدگی دوباره به پرونده برگزار خواهد شد.

 

divider1

حکم روزه ماه مبارک رمضان در ایام کرونا + جزئیات

آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید به استفتائی در خصوص حکم روزه ماه مبارک رمضان در ایام کرونا پاسخ داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

هشدار توئیتری بانوی اصلاح‌طلب به آقای رئیس جمهور

قائم مقام حزب اتحاد ملت در توئیتی از بی توجهی به تذکر‌های وزیر بهداشت انتقاد کرد. آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در توئیتی نوشت: آقای رئیس جمهور؛ چند تصویر از مترو تهران و بزرگراه‌ها در ۱۶فروردین ببینید، چرا به تذکر‌های وزیر و مسئولان وزارت بهداشت توجهی نشد؟ ایتالیا و اسپانیا را ببینید، اگر می‌خواهید نظام سلامت و کادر درمانی ایران هم سقوط کند و شاهد اوج مجدد اپیدمی مانند این کشور‌ها باشیم به این روند ادامه دهید.

 

divider1

مواظب باشید بنزین کارت سوختتان نسوزد + جزئیات

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص ۳۶۰ لیتر سهمیه سوخت ذخیره شده خودرو‌ها، توضیحاتی را ارائه داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

تحلیل فعال اصلاح طلب در مورد وضعیت اصولگرایان

ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مجموع جریان اصولگرایی یک واقعیت عینی کشور است و نباید آن را نادیده گرفت، امید می‌رود که این جریان اندیشیده‌تر، متکی بر تجارب گذشته و متکی بر داده‌هایی که از جامعه می‌گیرد، عمل کند به ویژه با توجه به انتخابات اخیر که پیام‌های جدی و روشنی برای همه جناح‌های سیاسی و حتی حاکمیت پیرامون مساله تاب آوری مردم در عرصه انتخابات و حضور جدی‌شان در انتخابات داشت. به گزارش جماران؛ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تجربه تاریخی نشان می‌دهد مرزبندی‌های مهمی در جریان اصولگرایی وجود دارد که مانع از وفاق میان آن‌ها خواهد شد. غلامرضا ظریفیان استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مجلس یازدهم و اختلاف‌نظر‌های موجود میان گروه‌های مختلف جریان اصولگرا، گفت: در خصوص مجلس از همان ابتدای برخوردی که شورای نگهبان با داوطلبان نمایندگی داشتند تا جایی که در نهایت نتیجه انتخابات تعیین تکلیف شد، همه رفتار‌ها گواه بر این می‌دادند که آن چه در مجلس آینده رخ خواهد داد، ترکیب واقعی از جریان‌های حاکم بر کشور نیست و با گستره حضور حداکثری یک جریان که در واقع این جریان همانند اصلاح‌طلبان یک جریان واحد نیست و یک طیف متشکل از گروه‌های متنوع است و با اتفاقاتی که به خصوص در دوره آقای احمدی‌نژاد رخ داد، تفاوت سلیقه میان این طیف روشن‌تر و واضح‌تر شد.وی ادامه داد: دسته‌بندی‌های اصولگرایان در این دوران پررنگ شد، اصولگرا‌های سنتی‌تر و در عین حال معتدل‌تر به یک گروه تبدیل شدند و گروه دیگر اصولگرایان رادیکال بودند که به شکل خاصی بروز و ظهور داشتند، این جریان در ابتدا با احمدی‌نژاد متولد شد و بعد در ادامه راه از احمدی‌نژاد جدا شد. ظرفیان در ادامه اظهار داشت: جریان‌های بینابینی هم در این طیف بودند که از آن‌ها به عنوان نواصولگرایی تعبیر شد، اما ادبیات جدی برای این طیف تولید نشد، همچنین خرده جریان‌های دیگری در این طیف بودند که در مجموع توانستند با فرصتی که ایجاد شد، اکثریت مجلس را برعهده گیرند. این استاد دانشگاه در بخش دیگر این گفتگو درخصوص احتمال یک دست شدن حاکمیت و معایبی که در این مساله وجود دارد، ابراز داشت: ما در دوره‌ی احمدی‌نژاد تجربه یک‌دست شدن حاکمیت را داریم و امیدوارم که این تجربه فراروی فعالیت این جریان قرار گیرد، چراکه آن تجربه تنها به جریان اصولگرایی آسیب نزد، بلکه به مسائل مهمی مانند؛ توان ملی و اعتماد اجتماعی آسیب زد که حتی بعد‌ها مورد نقد بخش‌هایی از این جریان قرار گرفت.

 

divider1

کرونا | چند ساعت روی سطوح دوام می‌آورد؟

محققان زمان ماندگاری کرونا را روی سطوح بررسی کردند که نشان می‌دهد این ماندگاری روی سطوح مختلف متفاوت است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

سکانس پایانی فرار از زندان در سقز

روابط عمومی زندان شهرستان سقز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اکثر زندانیانی که از زندان سقز متواری شده بودند به صورت خود معرف و یا با تلاش نیرو‌های امنیتی و انتظامی استان دستگیر و به زندان بازگشتند.در این اطلاعیه با اشاره بر مراقبت از سلامت زندانیان در تمام زندان‌های استان آمده است: این زندانیان با سوء استفاده از شرایط خاص زندان به علت کنترل شیوع ویروس کرونا و اجرای برنامه‌های سلامت محور از زندان سقز متواری شده بودند که با تلاش‌های شبانه روزی اکثر آنان به زندان بازگشتند.در پایان این اطلاعیه بر ادامه تلاش‌ها برای دستگیری سایر زندانیان فراری تاکید گردیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied