شمانیوز
شما نیوز

تیپ جنجالی گلشیفته فراهانی و زهرا امیر ابراهیمی در صحرا + عکس و بیوگرافی

تازه ترین تصاویر از گلشیفته فراهانی و زهرا امیر ابراهیمی در صحرا را در زیر تماشا کنید.

تیپ جنجالی گلشیفته فراهانی و زهرا امیر ابراهیمی در صحرا + عکس و بیوگرافی

گلشیفته فراهانی با نام شناسنامه‌ای «رهاورد فراهانی» (زاده ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) 

هنرپیشه،خواننده و نوازنده اهل ایران است. گلشیفته فراهانی در ۳۵ فیلم نقش داشته است که بسیاری از آن‌ها در جهان شناخته شده‌اند.  گلشیفته فراهانی در فیلم درام درباره الی (۲۰۰۹) درخشید. پس از این فیلم،  گلشیفته فراهانی  هرگز در ایران کار نکرده است. 

 

خبرداغ : مهران مدیری | جنجال ثروت عجیب و غریب و زندگی لاکچری مهران مدیری + عکس

 

 

 

 

 

گلشیفته فراهانی  خطاب به زهرا امیر ابراهیمی نوشت: 

به تو افتخار میکنم، به شجاعت، صداقت، زیبایی، هوش و استعداد بی حدت

 

 

از پل صراط تبعید با متانت تمام رد شدی. هرچند سوختی، ولی از خاکسترت ققنوسی در آمد که به حق شایسته تعظیم و ستایش بی دریغ از تو است و بس..

 

[[[[[[[[[[[[[[[[[[ (1)

 

[[[[[[[[[[[[[[[[[[

 

0004-1024x576

 

8e0d002f-f4a1-4027-8919-3d358add375f

 

گلشیفته فراهانی و زهرا امیر ابراهیمی در جشنواره کن 2017

[[[[[[[[[[[[[[[[[[ (1)

گلشیفته خطاب به زهرا امیرابراهیمی: چقدر به تو افتخار می‌کنم زیباترین!

گلشیفته فراهانی  در واکنش به حضور زهرا امیرابراهیمی در فستیوال فیلم «کن» نوشت: چقدر به تو افتخار می‌کنم زیباترین!

فراهانی در آخرین پست خود در اینستاگرام به تمجید از زهرا امیرابراهیمی به خاطر حضورش در جشنواره کن پرداخت و نوشت: «تهران تابو با بازى زهرا امیرابراهیمى. چقدر به تو افتخار می‌کنم زیباترین!»

 

1mEkJsUm3yxK

 

نام اصلی : رهاورد فراهانی

زمینه فعالیت : سینما و تئاتر

تولد :  ۱۹ تیر ۱۳۶۲

والدین : بهزاد فراهانی،فهیمه رحیم‌نیا

ملیت : ایران

پیشه : بازیگری، نوازندگی و خوانندگی

سال‌های فعالیت : ۱۳۷۶ تا کنون

همسر(ها) : امین مهدوی (۱۳۸۴ تا کنون)

رهاورد (گلشیفته) فراهانی ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران و در خانواده ای هنرمند متولد شد. وی یک خواهر (شقایق ‌فراهانی، لیسانس نقاشی، بازیگر) یک برادر (آذرخش، لیسانس موسیقی، کاریکاتوریست) دارد. خانواده فراهانی یک ‌فرزند خوانده معروف نیز دارد. اردشیر رستمی کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه ‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر‎ ‎و بازیگر‎ ‎است.

او چندی پیش در سریال شهریار، در نقش شاعر شهیر آذری بازی کرد. پدرش بهزاد فراهانی متولد ‌‌۱۳۲۳، اصلیت فراهانی (اراک) دارد و از جمله بازیگران مطرح تئاتر و سینمای کشور پیش و پس از انقلاب است که ‌عمری را در رادیو گذرانده و مادرش فهیمه رحیم نیا متولد ۱۳۲۶ تهران و فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی از ‌دانشگاه‎. D.E.A ‎علوم انسانی استراسبورگ فرانسه است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ در گروه هنر ملی ‌و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۴۹ به عنوان بازیگر در فیلم “تجاوز” آغاز کرد.

وضعیت خانوادگی‎‎‌

‌آن زمان که گلشیفته به دنیا آمد، خانواده فراهانی دیری از بازگشت شان به ایران نگذشته بود. بهزاد فراهانی سال ۵۳ به ‌دلیل مشکلاتی که برای ادامه کار در ایران می دید و به دلیل نگاه سیاسی اش به فرانسه مهاجرت کرد و پس از انقلاب ‌به ایران بازگشت، اما فضا برای هنرمند سیاسی چپ هنوز باز نشده بود.

خانواده در شرایط بد مالی به سر می بردند و ‌پدر خانواده با کارهای گوناگون از جمله مسافرکشی یا مترجمی سعی داشت تا چرخ زندگی خانواده را بچرخاند. اسم ‌گلشیفته در شناسنامه “رهاورد” ثبت شده، این بدان دلیل است که نام گلشیفته از سوی ثبت احوال در آن زمان مناسب ‌تشخیص داده نشده بود. در خانه و میان دوستان گلی صدایش می کنند، اما وی با نام گلشیفته در ایران شناخته شد. ‌کودکی اش در یوسف آباد گذشت، پنج ساله بود که آموزش موسیقی و پیانو را آغاز کرد.

از علاقه به موسیقی تا ایفای نقش در درخت گلابی‎‎‌

‌کودکی بسیار پرتحرک و شیطان بود، اما به موسیقی علاقه ای خاص داشت. در سال ۶۸ که پدرش دوباره توانست ‌وارد عرصه سینما- تئاتر شود، او نیز در کنار پدر به ایفای نقش در چند تئاتر عروسکی پرداخت. او در ۱۲ سالگی به ‌هنرستان موسیقی رفت. برای اولین بار در ۱۴ سالگی برای بازی در نقش “میم” در فیلم درخت گلابی ساخته داریوش ‌مهرجویی به بازی گرفته شد.

سال قبل از آن خواهر بزرگتر وی شقایق در فیلم “لیلا” ساخته دیگر داریوش مهرجویی ‌بازی کرده بود. نقش موثر در بازی گرفتن از این دو جوان را محمدرضا شریفی نیا برعهده داشت، او به عنوان دستیار ‌کارگردان، بازیگران را به مهرجویی معرفی می کرد.

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

گلشیفته به خاطر بازی در همان فیلم یعنی درخت گلابی توانست جایزه بهترین بازیگر نقش زن در بخش بین الملل ‌شانزدهمین جشنواره فیلم فجر (سال ۷۶) را از آن خود کند. جایزه ای که سرنوشت وی را به کلی تحت تاثیر قرار داد.

‌آنچنان که خود گفته به عنوان دستمزد تنها یک ضبط صوت به وی هدیه داده شد. او سپس به موسیقی پرداخت، هرچند ‌که در سال ۷۹ در فیلم هفت پرده به کارگردانی فرزاد موتمن نقشی را ایفا کرد. پس از اخذ دیپلم، بورس ورود به ‌کنسرواتوار وین را اخذ کرد و آنچنان که خود می گوید در حالی که بلیت وین در دستانش بود،تصمیم گرفت که مابقی ‌عمرش را صرف سینما کند. در این میان به تحصیل موسیقی ادامه داد و چندی بعد وارد دانشگاه جامع علمی کاربردی ‌شد و در رشته موسیقی فارغ التحصیل شد. گلشفیته فراهانی به زبان های انگلیسی و فرانسه آشناست.

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

ازدواج با امین محمد مهدوی‎‎‌

‌وی در سال ۸۲ در جریان فیلم بابا عزیز با همسر آینده اش آشنا شد. امین محمد مهدوی که جزو عوامل این فیلم ‌محسوب می شد به عنوان مترجم در کنار دیگر عوامل حضور داشت. جرقه این آشنایی در فیلم ” باباعزیز” می خورد، ‌چندی بعد و در همان سال ۸۲ با یکدیگر ازدواج کردند. امین محمد مهدوی متولد ۱۵ آذر ۱۳۵۰، مترجم زبان های ‌انگلیسی، فرانسه است و به زبان های عربی و اسپانیولی هم تسلط دارد.

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

کارنامه کاری با آغازی پر فروغ‌‎‎

درخت گلابی-۱۳۷۶ به کارگردانی داریوش مهرجویی؛ گلشیفته فراهانی که در این فیلم نقش دختر عمه بازیگر اصلی ‌در فلش بک (خاطرات جوانی بازیگر) برعهده دارد. او آنچنان در این نقش قدرتمند ظاهر شد که آینده اش را تغییر داد. ‌ماجرای فیلم این گونه است که؛ محمود نویسنده ای است که برای نوشتن باقیمانده ی کتاب جدید خود، به باغ پدری در ‌دماوند پناه آورده است.

اما در باغ درخت گلابی قدیمی که برای محمود سرشار از خاطره است میوه نداده و باغبانان از ‌او می خواهند که در مراسمی آیینی برای ترساندن درخت و به بار نشستن دوباره ی آن شرکت کند و محمود می پذیرد ‌و در این بین او به مرور خاطرات نوجوانی خود می پردازد، زمانی که شیفته ی دختر عمه اش بوده و به او ابراز ‌عشق می کند و برایش اشعار عاشقانه می گوید و با او ساعت ها در باغ به اجرای نمایشنامه های مختلف می پردازد،‌اما روزی دختر برای خداحافظی می آید چون قصد دارد نزد پدرش که خارج از کشور است برود و محمود از او می ‌خواهد که صبر کند و دختر می پذیرد، اما سال ها بعد که محمود وارد جریانات سیاسی می شود نامه های دختر را پاسخ ‌نمی دهد و رفتنش را به تاریخی بعد موکول می کند تا اینکه بر اثر فعالیت های سیاسی به زندان می افتد و آن جا با دیدن ‌یکی از اقوام دختر خبر فوت او را دریافت می کند‎.‎‌ ‌

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

سال پرکار‎‎

گلشیفته فراهانی در این سال در ۶ فیلم بازی می کند که سه مورد از آنها در زمره بهترین کارهای او قرار دارند. گیس ‌بریده- ۱۳۸۵ به کارگردانی جمشید حیدری روایت داستان دختر جوانی به نام مریم (گلشیفته فراهانی) است که علیه ‌انتظارات نامعقول پدر خود عصیان می کند و این سرآغاز کشمکشی است که بقیه اعضای خانواده را نیز درگیر ‌ماجراهایی می کند‎.‎‌

‌نیوه مانگ-۱۳۸۵ به کارگردانی بهمن قبادی درباره ‌‎”‎مامو”، نوازنده‌ پیر و سرشناس کردستان، همراه فرزندانش سفری ‌را برای اجرای کنسرت در عراق پس از صدام آغاز می‌کند. در این سفر، کاکو مرد میان ‌سالی که خود را ارادتمند ‌مامو می‌داند، به عنوان راننده او را همراهی می‌کند. مامو فرزندانش را که در نواحی مختلف زندگی می‌ کنند جمع می‌ ‌کند. گلشیفته در این فیلم در نقش نیوه مانگ یکی از فرزندان این پیر ظاهر می شود.

فیلم شناسی‎‎

-درخت گلابی-۱۳۷۶

-هفت پرده-۱۳۷۹

-زمانه-۱۳۸۰

-دوفرشته-۱۳۸۱

-جای دیگر-۱۳۸۱

-بوتیک، باباعزیز و اشک سرما-۱۳۸۲

-ماهی ها عاشق می شوند-۱۳۸۳

-به نام پدر-۱۳۸۴

-نیوه مانگ، گیس بریده، میم مثل مادر، سنتوری، ارابه مرگ و یک ذره امید-۱۳۸۵

-همیشه پای یک زن در میان است و دیوار-۱۳۸۶

-درباره الی-۱۳۸۷

-یک مشت دروغ-۲۰۰۸‌

‎‎ تئاترشناسی‌

-مریم و مرداویج-۱۳۸۲

-نرگس سیاه-۱۳۸۳

-مفتش-۱۳۸۴‌

‎‎ جوایز‎‎

-برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از بخش بین الملل شانزدهمین جشنواره فیلم فجر

-بهترین بازیگر بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازیهای خیره کننده اش در دو فیلم -بوتیک و اشک سرما به ‌انتخاب نویسندگان و منتقدان

-برنده تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما‎ ‎برای بازی در فیلم اشک سرما‎

توضیحات گلشیفته درباره انتشار تصاویر برهنه اش در مجلات فرانسوی

گلشیفته فراهانی بازیگر سابق سینمای ایران که چندسالی است در خارج از کشور به سر می برد و در چندین فیلم نقشی غیر اخلاقی را ایفا کرده و تصاویری برهنه از خود را بر روی مجلات فرانسوی به چاپ رسانده در تازه ترین مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی به توجیه کارهای خود پرداخت.

فراهانی در این مصاحبه گفته است که  هرگز قصد شوکه کردن ایرانیان یا تحریک آنها را نداشته است. او گفت: «من از سیاست متنفرم. این کار من نیست. همیشه همین‌طور است کاری می‌کنی و ناگهان سیاسی می‌شود. می‌دانستم مشکل است. اما من اکنون در فرانسه زندگی می‌کنم و باید اینجا فعالیت کنم. بالاخره یا در اینجا هستم یا نیستم. این مساله برای من و خانواده‌ام و کل جامعه ایران شوک‌آور بود.

مساله خوب! این است که بحثی به راه افتاد که در غیر این صورت هرگز پیش نمی‌آمد. من دیدم افرادی به من توهین می‌کردند، بعضی پاسخ آنها را می‌دادند و بعضی از من دفاع می‌کردند و بعضی دوباره به من توهین می‌کردند.

درگیری‌های زیادی بین خانواده‌ها ایجاد شد….» و سپس حال و روز خانواده اش را چنین توصیف می کند:« خیلی بد بود. این اولین باری بودکه آنها نتوانستند از من دفاع کنند. آتش چنان گسترده بود که دامن آنها را نیز گرفت. من باید بیشتر محتاط باشم. چون می‌دانم آنها را گروگان! می‌گیرند…

اما پس از مدتی به دلیل پیشینه پدرم ـ که خود را از طبقات پایین جامعه بالا کشید ـ احساسات آنها تغییر کرد. پدرم می‌ترسید من حمایت مردم را از دست بدهم. زیرا مردم برای او بسیار مهم بودند. او همه زندگی‌اش را برای مردم جنگید و همه چیز را فردای آنها کرد. اما پس از یکی دو ماه متوجه شد مردم بیشتر به من احترام می‌گذارند و خوشحال شد!!! …من افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم. به ویژه زن ایرانی!!!»

گلشیفته فراهانی و کامبیز حسینی در برنامه پولتیک

وی ماه گذشته با حضور در برنامه پولوتیک (برنامه ای ویدیویی با اجرای کامبیز حسینی ) ، در پاسخ به این پرسش که اگر در فیلمی؛ صحنه ای وجود داشته باشد که باید توسط شما روابط زناشویی به تصویر کشیده شود؛ آیا وجود این صحنه تاثیری در انتخاب شما برای بازی در آن نقش و در آن فیلم دارد؛ پاسخ داد: نه هرگز! اگر فیلم, داستانی داشته باشد که باید در این دنیا بازگو شود و به تماشاچی منتقل شود من همه جوره آن را با ذهنی روشن انجام می دهم!!!

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

مصاحبه ی با گلشیفته فراهانی

اخرین فیلمی که دیدی چه نام داشت و با چه کسی دیدی؟

-فقط عاشقان زنده می مانند ساخته جیم جارموش ،تماشای چنین داستان عاشقانه ی احساسات برانگیز و پرشور با نقش آفرینی دو بازیگر بزرگ و فیلمسازی بسیار باهوش هیجان انگیز بود. باعث شد دلم بخواهد عاشق بشوم و توسط خون اشامان جذاب کشته شوم.

فیلمی که والدینت اجازه ی تماشای آن را به شما نمی دادند؟ یا فیلمی که پشت آنها قایم می شدی؟

-موزیک ویدیوی «بد»ِ مایکل جکسون. چون 3 یا 4 سالم بود…

چه نوع فیلمهایی را دوست نداری ببینی؟

داستان عاشقانه بی محتوا. کمدی رومانتیک های عادی با ساختار ضیف و دیالوگ های کلیشه ای . لحظات صمیمانه ی کلیشه ایی تر. اه! تهوع آور است.

فیلم یا سکانسی که حواس شما را از گپ با همسایه پرت کند؟

-اینجا در پاریس قرار نیست ما همسایه ها رابشناسیم. این فرهنگ وجود ندارد با انها حرف بزنی یا وقتی احتیاج داری ازشان تخم مرغ قرض بخواهی. .. .اما زمانی که درباره اش فکر می کنم … حتی زمانی که با یک دوست هستم… هیچی به ذهنم نمی آید…

رویایی که می تواند شروع یک سناریو باشد؟

-تقریبا همه ی رویاهایم. رویاهای من به طور معمولی ساختار دارند. پر از کاراکترهای مختلف، حادثه و ساختارند. چون سه بار در هفته من در رویاهایم می میرم. مردم می خواهند من را بکشند و من برآشفته بیدار می شوم تا فرار کنم یا غمگین از مردن خودم هستم!

جای محبوب‌تان در سالن(سینما)؟ یک آیین؟

-در میانه (سالن)؛ نه خیلی دور از پرده،ردیف ششم یا هفتم. بستگی به اندازه سالن دارد. نزدیک بینم.

با کدام شخصیت سینمایی به یک جزیره دور افتاده می روی؟

-با لورنس عربستان یا جیمز باند چون بامزه است. اول جزیره را می شناسم بعد باهم کنار می آییم.

هیولا یا فیلم روانشناسانه ایی که با آن احساس نزدیکی می کنی؟

قاتلان بالفطره. آنها باعث می شوند دلم بخواهد آدم بکشم.

اگر قرار باشد زندگی شما به فیلم تبدیل شود چه کسی نقش تان را بازی کند و کدام کارگردان؟

سوکو(خواننده و بازیگر). نمی توانم چشم از چشم های او بردارم. یک عمق باورنکردنی دارد. پشت دوربین: کاساوویتس.

دوست داری کدام بازیگر زن و مرد بودی؟

“مارلنه دیتریش”.عاشق همه نقش های اوهستم. نقش هایی که انتخاب می کرد آمیزه ای از زنانگی مطلق و قدرت بود. و بازیگر مرد: لئوناردو دی کاپریو

سینما برای همیشه ازبین می رود.یک سنگ نبشته مزار…

بهتر است هرچه زودتر خودکشی کنم و در قبر به او(سینما) ملحق شوم.

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied