شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه بامیه خوشمزه مخصوص ماه رمضان

در این مطلب می‌خواهیم به شما طرز تهیه بامیه خانگی را آموزش دهیم.

طرز تهیه بامیه خوشمزه مخصوص ماه رمضان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرنگاران جوان : کمتر از یک هفته دیگر به ماه رمضان مانده و همه هیجان خریدن شیرینی‌ها و خوراکی‌های مخصوص این ماه به خاطر کرونا از بین رفته است. از طرفی خانه‌نشینی برای خیلی‌ها ادامه دارد و می‌توانیم دست به کار شویم و هیجان درست‌کردن و خوردن را در خانه تجربه کنیم. یکی از این شیرینی‌ها بامیه است که به راحتی می‌توانیم در خانه درست کنیم.

 

طرز تهیه بامیه برای ماه رمضان

مواد لازم:

آرد: ۱ لیوان

آب: ۱ لیوان

تخم مرغ درشت: ۲ عدد

کره: ۵۰ گرم

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای شربت:

شکر: ۲ لیوان

آب: ۱ لیوان

گلاب: ۱/۲ لیوان

زعفران دم‌کرده: ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو: ۱ قاشق چایخوری

 

دستور پخت بامیه برای ماه رمضان

۱. آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود؛ سپس زعفران، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و پس از ۱۰ دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید (در زمان افزودن بامیه شربت باید ولرم باشد).

۲. آب و کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به‌جوش بیاید. سپس آرد و شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر جمع شود. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل به خورد خمیر برود.

۳. حدود ۱۰ دقیقه خمیر را با حرارت ملایم تفت دهید و مدام هم بزنید تا خمیر بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ‌ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید.

۴. داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید و در روغن قیچی کنید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. بامیه‌ها را در حین سرخ شدن مرتب به هم بزنید تا به هم نچسبند و یکدست سرخ شوند. این مرحله حدود ۲۰-۳۰ دقیقه طول می‌کشد. پس باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید.

۵. قابلمه را خیلی پر نکنید تا بامیه‌ها حسابی پف کنند و داخلشان پوک شود. با کم نگه داشتن دمای روغن شیرینی فرم صاف‌تر و قشنگ‌تری پیدا می‌کند. قبل از ریختن سری دوم، بگذارید روغن از دما بیافتد و کمی خنک شود.

۶. آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای بچینید تا روغن اضافه گرفته شود. سپس به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شربت را به خود جذب کنند (حدود ۳ دقیقه قرار دادن بامیه در شربت کافی است).

 

فوت و فن‌ها:

- در زمان ریختن خمیر داغ داخل شربت، شربت باید خنک شده باشد.

موقعی که خمیر را داخل روغن می‌ریزید، روغن نباید داغ شده باشد. در غیر این صورت بامیه فرصت پف کردن پیدا نمی‌کند و ترد نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied