شمانیوز
شما نیوز

لاله اسکندری | تفریح لاکچری اش بعد از قرنطینه +عکس

لاله اسکندری در حال سوارکاری...

لاله اسکندری | تفریح لاکچری اش بعد از قرنطینه +عکس

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در سی و یکمین روز از آذر ماه 1354 در تربت حیدریه متولد شد. لاله اسکندری یکی از بازیگران موفق سینما و تلویزیون است که در رشته طراحی گرافیک در دانشگاه آزاد اسلامی تهران فارغ التحصیل شده و در زمینه عکاسی نیز فعالیت می کند. لاله اسکندری دارای دو برادر و دو خواهر میباشد. یکی از برادرانش سیامک نام دارد و در زمینه عکاسی فعال است، دو خواهر او سارا چهره پرداز و ستاره بازیگر هستند. لاله اسکندری برادر زاده استاد عبدالله اسکندری گریمور معروف سینما میباشد.

 

تفریح لاکچری لاله اسکندری بعد از قرنطینه +عکس

 

 

ماجرای ازدواج و آشنایی با همسرش از تبریز

لاله اسکندری با ساسان فیروزی ازدواج کرده است.خانم اسکندری به واسطه شرکت در یک نمایشگاه در شهر تبریز با همسرش آقای ساسان فیروزی آشنا شده و بعد از مدتی همکاری با هم ازدواج کردند.

 

تصویر
 

اولین فیلم سینمایی

در سال 1375 خواهر او سارا اسکندری که در زمینه هنر فعالیت داشت وی را وارد عرصه تئاتر کرد، لاله اسکندری برای دو سال در کنار خواهرش مشغول کار گریم بود تا اینکه در سال 1378 با فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی آقای محمدرضا درویش وارد عرصه سینما شد. او در این فیلم با بازیگران مطرحی همچون محمدرضا فروتن و میترا حجار همبازی بود. داستان این فیلم زندگی مردی به نام دانیال (محمدرضا فروتن) را روایت میکند که دانشجوی شهرستانی است و در دانشگاه دچار مشکلات زیادی می شود. مهتاب (میترا حجار) که یکی از همشاگردی های او در دانشگاه است اصرار دارد پدرش با دانیال ملاقات کند و همین موضوع مسائل زیادی را بوجود می آورد و قصه را جلو میبرد.

 

ورود به تلویزیون و شهرت با خاک سرخ

او در سال 1379 با سریال خاک سرخ ابراهیم حاتمی کیا در تلویزیون دیده شد و به شهرت زیادی رسید. او با بازی در نقش زنی که حرف نمی زند بازی قابل توجهی از خود ارائه کرد. لاله اسکندری در این سریال نقش دختری به نام لیلا را بازی می کند که در بهبه ی سالهای قبل از انقلاب خانواده اش را گم کرده و حالا بعد از گذشتن سال ها از این موضوع در پی پیدا کردن حقایق میباشد. او در شب ازدواجش به این موضوع پی میبرد و به دنبال پدر و مادر واقعی اش میرود و سر انجام سر از خرمشهر در می آورد. در این ماجرا حوادثی برایش رخ می دهد که باعث میشود همسرش توسط عراقی ها کشته شودو...

 

تصویر
 

دکوراسیون و عکاسی

در دکوراسیون و کارهای پتینه و موزاییک و بحث چیدمان خانه و بخش زیبایی آن نیز فعالیت کرده است کاشی کاری طرح کهکشان راه شیری در تقاطع بزرگراه حکیم و کردستان شهر تهران از نمونه کارهای وی میباشد، عکاسی هم یکی از علایق اوست.

 

کتابخانه بزرگ و کتاب خوانی

لاله اسکندری کتابخانه تقریبا بزرگی دارد که کتاب های داستانی و غیرداستانی فراوانی در آن وجود دارد او در مورد مطالعه کتاب در اوقات فراغت می گوید : من مطالعه رمان، داستان های کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خیلی دوست دارم. برای همین اخبار کتاب های روز را دنبال می کنم و نقد داستان ها و کتاب های ادبی را در روزنامه ها و مجلات تا آنجا که وقتم اجازه بدهد دنبال می کنم.

 

نحوه شهرت

با بازی در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ استعداد هایش را به معرض نمایش گذاشت و با بازی در نقش زنی که حرف نمی زند بازی قابل توجهی از خود ارائه داده است.

 

تصادف شدید لاله اسکندری

لاله اسکندری در اثر یک تصادف شدید که سالها قبل برایش رخ داده بود از ناحیه صورت دچار آسیب های جدی شد و با انجام جراحی های متعدد توانست تا حدودی مشکلاتی را که در ناحیه صورت برایش اتفاق افتاده بود مرتفع کند. اما همچنان جای یک زخم روی پلک چپ او دیده میشود.

 

تصویر
 

رستوران داری لاله اسکندری

لاله اسکندری بازیگر خوب سینما و تلویزیون به همراه همسرش ساسان فیروزی در اسفند 97 رستورانی به نام طاقچه در شهر زیبای شیراز افتتاح کرد و به جرعه هنرمندان رستوران دار پیوست. هنرمندان زیادی همچون گلاره عباسی، کمند امیرسلیمانی، الناز حبیبی، محمدرضا هدایتی، نرگس محمدی و همسرش علی اوجی و... از رستوران وی دیدن کردند.

 

تصویر
 

کارنامه هنری لاله اسکندری

 

سینمایی

عنوان فیلم

تاریخ نمایش

کارگردان

شراره

۱۳۷۸

سیامک شایقی

متولد ماه مهر

۱۳۷۸

احمد رضا درویش

این زن حرف نمی زند

۱۳۸۱

احمد امینی

شوریده

۱۳۸۳

محمدعلی سجادی

آفتاب بر همه یکسان می تابد

۱۳۸۵

عباس رافعی

راننده تاکسی

۱۳۸۵

مهدی صباغ زاده

مخمصه

۱۳۸۶

محمدعلی سجادی

شیرین

۱۳۸۷

عباس کیارستمی

خانواده ارنست

۱۳۸۷

محسن دامادی

مالیخولیا

۱۳۹۴

مرتضی آتش زم زم

گرداب

۱۳۸۳

حسن هدایت

نطفه شوم

۱۳۹۲

کریم آتشی

دریاچه ماهی

۱۳۹۵

مریم دوستی

ماهور

۱۳۹۶

مجید نیامراد

هزارپا

۱۳۹۶

ابوالحسن داوودی

رؤیای سهراب

۱۳۹۷

علی قوی تن

تیغ و ترمه

۱۳۹۷

کیومرث پوراحمد

مجموعه تلویزیونی

عنوان فیلم

تاریخ نمایش

کارگردان

خاک سرخ

۱۳۷۹

ابراهیم حاتمی کیا

مشق عشق

۱۳۸۲

بهرام بهرامیان

رسم عاشقی

۱۳۸۳

سعید سلطانی

در چشم باد

۱۳۸۴–۱۳۸۸

مسعود جعفری جوزانی

رقص پرواز

۱۳۸۶

احمد مرادپور

سالهای برف و بنفشه

۱۳۸۵

سعید سلطانی

همچون سرو

۱۳۸۹

بیژن بیرنگ

مادر

۱۳۹۰

بیژن بیرنگ

دولت مخفی

۱۳۹۳

عبدالحسن برزیده

اولین انتخاب

۱۳۹۲

مهدی صباغ زاده

بی قرار

۱۳۹۲

فلورا سام

بی قرار ۲

۱۳۹۳

فلورا سام

شیوع

۱۳۹۴

محمود معظمی

محکومین

۱۳۹۶

سیدجمال سیدحاتمی

خانواده دکتر ماهان

۱۳۹۶

راما قویدل و علی محمد قاسمی

تعطیلات رؤیایی

۱۳۹۷

علیرضا امینی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مریم

    لاله عزیز دوستت داریم

  • یعقوبی

    عالی

  • سکینه

    فدایت بشم لاله جون خوشبخت بشی انشاالله