شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار از اعتراضات آمریکا

تظاهر کنندگان با وجود تدابیر امنیتی و حضور انبوه نیروهای پلیس خود را به اطراف کاخ سفید رساندند در گزارشی آخرین تحولات اعتراضات آمریکا را دنبال می کنیم.

آخرین اخبار از اعتراضات آمریکا

به گزارش شمانیوز : تظاهر کنندگان با وجود تدابیر امنیتی و حضور انبوه نیروهای پلیس خود را به اطراف کاخ سفید رساندند، قانون منع آمد و شد در ایالت مینه سوتا تمدید شد و دادستان این شهر تظاهر کنندگان را دعوت به آرامش کرد، باراک اوباما پیامی برای معترضان داشت، ترامپ از مواضع خود عقب نشینی کرد و برکناری مارک اسپر هم تکذیب شد.در گزارشی آخرین تحولات اعتراضات آمریکا را دنبال می کنیم.

اعتراضات در آمریکا در واکنش به قتل جورج فلوید جوان سیاه پوست به دست پلیس ادامه دارد.

باوجود آنکه رئیس جمهور و مقامات قضایی در آمریکا قول داده اند که خون جورج فلوید به هدر نخواهد رفت و عدالت اجرا می شود اما همچنان خیابان های بعضی از شهرها شلوغ است و درگیری ها گزارش شده است.

در این گزارش به بررسی آخرین تحولات و اخبار این روزهای آمریکا می پردازیم.

تظاهرات در واشنگتن همچنان ادامه دارد این درحالی است که از شمار نیروهای پلیس و امنیتی در سطح شهر کم نشده است و همچنان شاهد حضور انبوه پلیس در خیابان ها هستیم.

-قانون منع آمد و شد در مینه سوتا تمدید شد. سه پلیس دیگری که در قتل جورج فلوید نقش داشتند مورد دادگاهی قرار خواهند گرفت و آنها هم به دست داشتن در این قتل متهم شده اند. پیش از این هم خانواده جورج فلوید از مقامات قضایی خواسته بود که این سه افسر دیگر را هم دادگاهی کنند که ظاهرا به خواسته آنها پاسخ مثبت داده شد.

-دادستان مینه سوتا گفت: از همه مردم می خواهیم که صبور باشند تا دادگاه راه خود را در پیش گیرد و عدالت اجرا شود. اتهام قتل عمدی به افسر نخست وارد شده است و باید او به همراه سه افسر دیگر در دادگاه حضور پیدا کنند و به اتهام پاسخ دهند.

-خبرنگار الجزیره نوشت که به شمار تظاهر کنندگان در اطراف کاخ سفید اضافه می شود.

-الجزیره نوشت که نیروهای امنیتی خیابان موازی با کاخ سفید را بسته اند تا مانع از رسیدن تظاهر کنندگان به اطراف کاخ سفید شوند.

 

پیام خاص اوباما

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در واکنش به قتل جورج فلوید پیامی برای معترضان داشت.

او گفت: آگاهی نسبت به نژاد پرستی افزایش یافته و این پیشرفتی است که حاصل شده است اما به این معنی نیست که همه چیز حل شده است. چنین حرکت ها و جنبش های سطح آگاهی مردم را افزایش داده است اما یک حرکت اعتراضی به تنهایی نمی تواند ۴۰۰ سال نژادپرستی در آمریکا را از بین ببرد.

 

انتقاد وزیر دفاع سابق از دونالد ترامپ

جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا در سخنانی به انتقاد از دونالد ترامپ و سیاست های او در اعتراضات اخیر پرداخت.

او گفت:دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در طول زندگی من است که سعی نمی کند مردم آمریکا را متحد کندحتی وانمود نمی کند که تلاش کند. درعوض او سعی می کند ما را تقسیم کند. ما شاهد عواقب سه سال تلاش آگاهانه برای این کار هستیم.
ماتیس ادامه داد: ما شاهد عواقب سه سال زندگی بدون رهبری بالغ هستیم. ما می توانیم بدون او متحد شویم و بر نقاط قوت ذاتی در جامعه مدنی ما متکی شویم. اما این همانطور که روزهای گذشته نشان داده شد آسان نخواهد بود. ما این اتحاد را به هموطنانمان مدیون هستیم و به فرزندانمان.

ترامپ عقب نشینی کرد

رئیس جمهور آمریکا پیش از این تظاهر کنندگان را تهدید به زندان طولانی مدت کرده بود. او هشدار داده بود که اگر فرمانداران ایالت ها نتوانند وضعیت را کنترل کنند و به تظاهرات پایان دهند ارتش و گارد ملی دخالت خواهد کرد.

ترامپ به نظر می رسد که بعد از انتقادهای زیادی که از او شد تغییر موضع داد و عقب نشینی کرد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا ارتش برای اعاده قانون و نظم باید به شهرهای آمریکا اعزام شود ، گفت:من فکر نمی کنم که مجبور شویم.

 

کاخ سفید برکناری وزیر دفاع را رد کرد

بعد از اختلاف نظر آشکار مارک اسپر وزیر دفاع با دونالد ترامپ درباره برخورد با تظاهر کنندگان خبرهای درباره برکناری وزیر دفاع به گوش رسید که کاخ سفید آن را رد کرد.

کیلی مک‌اننی»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید خاطر نشان ساخت که اسپر همچنان در منصب خود باقی است.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک نشست خبری در این باره اظهار داشت: تاکنون، وزیر اسپر همچنان در منصب خود است و اگر رئیس جمهوری اعتماد خود نسبت به وی را از دست دهد، همگی در آینده این را خواهیم دانست.

 

در این گزارش به آخرین تحولات اعتراضات اخیر آمریکا می پردازیم:

تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی در سن لوئیس

پلیس شهر سن لوئیس در ایالت میسوری اعلام کرد که عده ای ناشناس به سوی ۴ نیروی آنها اقدام به تیراندازی کرده اند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این عملیات اعلام نشده است.

شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان در واشنگتن

خبرنگار المیادین اعلام کرد که معترضان در واشنگتن تجمع کرده اند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردنشان به سوی آنها گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.

-در ایالت های که دموکرات ها حکمرانی می کنند با هرگونه برخورد نظامی با تظاهر کنندگان مخالفت شده است.

-دونالد ترامپ صبح امروز بعد از قدم زنی با معاونان و محافظان خود در اطراف کاخ سفید تصمیم گرفت که از کلیسایی که توسط معترضان به آتش کشیده شد دیدن کند که این با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

– گروهی از آمریکایی های آفریقایی تبار در کنگره لوایحی را با هدف دستیابی به عدالت ارائه دادند.

بازدید ترامپ از کلیسای که توسط معترضان به آتش کشیده شد

دونالد ترامپ به همراه دو وزیر دادگستری و دفاع و تعدادی از دستیاران و محافظانش در اطراف کاخ سفید شروع به قدم زنی کرد.

او از کلیسای جلوی کاخ سفید که توسط معترضان خشمگین به آتش کشیده شد دیدن کرد. رئیس جمهور آمریکا انجیلی را که در این حمله به آتش کشیده شده بود بلند کرد و به دست گرفت.

ترامپ؛ از تهدید تند معترضان تا تروریسم داخلی

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به حوادث اخیر کشورش واکنش نشان داد و معترضان را تهدید به زندانی طولانی مدت کرد.

او گفت: سوگند خورده ام که به عدالت و حق پایبند باشم. خون جورج فلوید به هدر نخواهد رفت اما نباید تظاهرات مسالمت آمیز رنگ و بوی خشونت به خود بگیرد. آنچه که اکنون رخ می دهد موجی از خشونت، بی نظمی و ویرانی اماکن است که بعضی از گروه های هرج و مرج طلب پشت آن هستند.

ترامپ ادامه داد: برای متوقف کردن خشونت دست به اقدامات فوری خواهم زد. من همه نیروهای نظامی و مدنی موجود را برای متوقف کردن خشونت و آشوب کنونی بسیج خواهم کرد. برای پایان دادن به این شرایط همه نیروهای تا دندان مسلح را وارد میدان خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پایان گفت: برگزار کنندگان و مسئولان چنین ناآرامی و تظاهراتی به ویژه سازمامن «آنتیوا» به زندان طولانی مدت محکوم خواهند شود. رفتارهای خشونت آمیز اخیر را نباید تظاهرات مسالمت آمیز دانست بلکه این عبارت از تروریسم داخلی است.

استقرار ۱۲۰۰ نیروی گارد ملی در واشنگتن

در شرایط کنونی ۱۲۰۰ نیرو از گارد ملی آمریکا در پایتخت واشنگتن مستقر شده اند.

سه مقام دفاعی آمریکا به سی ان ان گفتند که یک گردان نظامی  متشکل از ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرسنل نظامی در حال اعزام به واشنگتن دی سی است و امشب در پایتخت ایالات متحده مستقر می شود.

حمله به اماکن تجاری در منهتن و تمدید قانون منع آمد و شد

معترضان دیوارها و شیشه های اماکن تجاری را در منهتن نیویورک تخریب کردند و مقامات این شهر اعلام کردند که قانون منع آمد و شد را با توجه به ادامه خشونت در این شهر یک روز دیگر تمدید کرده اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied