شمانیوز
شما نیوز

امکان دریافت وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج با یک ضامن + جزئیات

در حالی که برخلاف بند «الف» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۹، اکثر بانک ها برای اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان، ۲ ضامن و یک چک مطالبه می‌کنند، بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای مدعی شد امکان اعطای وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی به زوجین با ارائه یک ضامن وجود دارد.

امکان دریافت وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج با یک ضامن + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از اقتصادنیوز : در حالی که برخلاف بند «الف» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۹، اکثر بانک ها برای اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان، ۲ ضامن و یک چک مطالبه می‌کنند، بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای مدعی شد امکان اعطای وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی به زوجین با ارائه یک ضامن وجود دارد.

چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است. 

چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

چنانـچه متقاضی دریافت ‌تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی منوط به آن که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، پذیرفته شده و نیازی به اخذ ضامن نیست. 

 ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـوسسات عمومی (نظیرشهرداری‌ و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)،کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و ... امکان پذیر می‌باشد.

ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد نیز مورد تایید است.

همچنین زوجین می‌توانند ضمانت‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تأیید وتشخیص شعبه پرداخت‌کننده رسیده باشد، بهره ببرند.

در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، نیز ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا)، کفایت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied