شمانیوز
شما نیوز

خودروها هم به بهشت می روند + تصاویر

شاید کلیسا، دروازه یا مسیر عبور به بهشت باشد، اما به نظر نمی رسد که بشود خودرو محبوب خود را با خود به بهشت برد.

خودروها هم به بهشت می روند + تصاویر

بهشت خودروها، با زبان  ادبیات می تواند استعاره  زیبایی  در یک متن باشد، اما اگر منظورمان به معنی واقعی کلمه، این باشد که خودروها هم به بهشت می روند، در آن صورت خیلی عجیب است و نیاز به توضیح دارد.

«گاراژ جام مقدس» نام کلیسایی است که در پیتزبورگ شرقی در ایالت پنسیلوانیا قرار دارد و حالا به جای آن که معتقدان به  دین  مسیح را روزهای یکشنبه گرد هم جمع کند، تعدادی برند محبوب   خودرو  را در خود جای داده است.

حالا معلوم نیست برای کلکسیونر آن این خودروها امر مقدسی به حساب می آیند، یا این که خودرو را می توان به مسائل مذهبی گرد زد، یا این که فضایی خالی و مناسب برای  موزه  خودرو بهتر از این پیدا نکرده اند، یا هر چه باشد، به این سادگی نمی توان به نیت برگزارکنندگان آن پی برد.

 

 

البته این کار سابقه داشته برای مثال «بهشت خودروهای آکورای دهه 90» ولی آن جا وقتی صحبت از بهشت می شود، استعاره است از این که انگار این تکه از  زمین  که موزه این خودروها است تکه ای از بهشت است.

 

 

معمولا وقتی از «بهشت» به عنوان استعاره استفاده می شود، تعدادی خودروی  عجیب و غریب  و کم یاب و دست  چین  شده مثل 4 بوگاتی مانی خوش بین گرد هم آمده اند. اما مالک گاراژ جام مقدس «مایک فانتو» است و یک وبسایت هم ایجاد کرده است. بر اساس اطلاعات این وبسایت، این کلیسا دیگر فعال نیست و اما به دلیل سبک معماری هم اجازه تخریب به آن داده نشده است. شاید با درآمدزایی از این طریق، این سبک  معماری  هم به حیات خود بیشتر ادامه بدهد.

 

 

البته این وبسایت و این گاراژ علاوه بر گردآوری خودروهای آنتیک و عجیب و غریب، و حفظ معماری مذهبی شاید یک هدف دیگر را هم دنبال می کند. در حقیقت این وبسایت به محل اطلاع رسانی برای یک باشگاه یا یک پاتوق یا یک محل گردآمدن افراد با طرز فکر های مشابه هم به حساب بیاید. چون «گاراژ جام مقدس» عضو هم می پذیرد.

 

 

این کلیسای متروک اکنون به سیستم  دوربین  مداربسته 24 ساعته و سیستم اطفا حریق مجهز است. برای تمیز نگه داشتن خودروها، فضای خاصی ایجاد شده و برای گرد هم آمدن اعضا هم یک اتاق کنفرانس یا سالن انتظار هم تجهیز و تزئین شده است. در این وبسایت هزینه حق عضویت قید نشده و ساکنان و علاقه مندان باید حضوری به آن جا بروند و این سؤالات شان پاسخ بگیرد. در وبسایت این موضوع هم عنوان شده که هنوز فضای خالی برای اضافه کردن خودرو وجود دارد.

منبع : خودرو تک 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied