شمانیوز
شما نیوز

در برنامه غذاییتان این 5 ویتامین را بیشتر کنید تا سالم بمانید

مصرف مکمل های غذایی یکی از بهترین راههاست برای اینکه از وضعیت مطلوب بدنمان در هنگام بحران ویروس کرونا اطمینان حاصل کنیم. از این گذشته، سلامتی بدن، مساویست با ایمنی بالا تر، که در نتیجه به محافظت کافی در برابر Covid-19 منجر می شود.

در برنامه غذاییتان این 5 ویتامین را بیشتر کنید تا سالم بمانید

خوردن غذاهای سالم و انجام ورزش های منظم برای سلامتی بسیار مهم هستند، اما بسیاری از افراد این واقعیت را نمی دانند که همه ی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان به راحتی و از طریق رژیم غذایی قابل دستیابی نیستند. اینجاست که مکمل ها و ویتامین ها وارد رژیم غذایی می شوند.

به گزارش شمانیوز به نقل از بهداشت نیوز : مصرف مکمل ویتامین در پیشگیری از بیماری ها ضروری است زیرا ویتامین ها نقش مهمی در فرآیندهای خاص بدن دارند و با این حال آنها توسط بدن انسان سنتز نمی شوند. در حالی که می توان ویتامین های زیادی را از رژیم غذایی دریافت کرد، برخی از آنها وجود دارد که باید به شکل مکمل مصرف شوند.

در حال حاضر، جهان به دلیل بیماری همه گیر کروناویروس در بلاتکلیفی قرار دارد. افرادی که ایمنی کم دارند، به ویژه افراد سالخورده، در معرض خطر بالای این ویروس کشنده هستند. بنابراین برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت، متخصصان توصیه کرده اند که غذا های سالم بخورید و سالم بمانید. یک راه خوب و مناسب برای این کار مصرف مکمل های ویتامین است.

طبق سفارش پزشکان افراد باید در این زمان حساس توجه خود را به مصرف کلسیم، ویتامینC ، کمپلکس ویتامینB ، ویتامین D3 و منیزیم معطوف کنند.

کلسیم برای سلامت استخوان ضروری است، اگرچه کلسیم در کلم بروکلی، ماهی قزل آلا و سایر مواد غذایی یافت می شود، می توان با مصرف مکمل ها میزان کلسیم بدن را تقویت کرد.

از طرف دیگر، ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که عملکرد ایمنی بهینه را تقویت می کند. جدا از تولید کلاژن، در ترمیم بافت و سایر کارکردها نیز حائز اهمیت است. همچنین شایان ذکر است که برخی بیمارستان ها از ویتامین C با دوز بالا برای معالجه بیماران Covid-19 استفاده می کنند.

در همین حال، کمپلکس ویتامینB ، ویتامین D3 و منیزیم در فرآیندهای خاصی نقش دارند که باعث بهبود سلامتی نیز می شوند. هرگونه کمبود در هر یک از این سه مورد می تواند منجر به شرایط خاصی مانند افسردگی، مشکلات خواب و پایین آمدن سیستم ایمنی بدن شود. از این رو، به دست آوردن آنها از طریق رژیم غذایی یا مکمل نیز به شدت در میان همه گیری کروناویروس توصیه می شود.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied