شمانیوز
شما نیوز

آموزش طرز تهیه قیمه نثار

در گزارش زیر طرز تهیه قیمه نثار را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش طرز تهیه قیمه نثار

در شهرهای مختلف با توجه به ذائقه مردم اون شهر قیمه رو درست می‌کنند. اما در اینجا می‌خواهیم طرز تهیه قیمه نثار رو به شما یاد بدهیم که مخصوص شهر زیبا و دوست‌داشتنی قزوینه و مطمئن هستم اگر یک‌بار درست کنین مشتری همیشگی آن خواهید شد. برای قیمه نثار خوشمزه و مجلسی قزوین باید موادی ازجمله گوشت راسته گوسفندی یا گاوی، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک داشته باشید و این مواد به‌صورت تزئینی می‌تونین روی برنج هم بریزید و برنجتونو دیزاین کنید.

مواد لازم قیمه نثار :

برنج : 700 گرم

 گوشت راسته گوسفندی: 400 گرم

 زرشک: 50 گرم

 خلال پسته: 30 گرم

 زعفران آب کرده : نصف پیمانه

 پیاز : 70 گرم

 روغن مایع : 100 گرم

 شکر : یک قاشق سوپخوری

 گلاب  : یک قاشق چایخوری

 زردچوبه:  یک قاشق چایخوری

خلال نارنج: 50 گرم

 نمک و فلفل:  به میزان لازم

طرز تهیه قیمه نثار :

پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و کمی در روغن تفت می‌دهیم، پس از این‌که پیازها طلایی شدند، گوشت را به تکه‌های مربع شکل خرد کرده و با پیاز سرخ می‌کنیم. نمک، فلفل و زردچوبه را نیز افزوده و با اضافه کردن مقداری آب به گوشت حرارت زیر آن را کم می‌کنیم تا گوشت پخته شود.

درون قابلمه‌ای آب ریخته و پس از این‌که جوش آمد، برنج را که از قبل به مدت دو ساعت خیس کرده‌ایم درون آب جوش به مدت 10 دقیقه می‌جوشانیم و پس از این‌که کمی نرم شد، آن را آبکش کرده و به مدت یک ساعت می‌گذاریم تا برنج دم بکشد.

مقداری از برنج را با زعفران مخلوط کرده، زرشک را نیز در روغن کمی سرخ می‌کنیم. خلال پسته را با شکر مخلوط کرده و کمی تفت می‌دهیم. خلال نارنج را سه بار با آب گرم جوشانده تا تلخی آن کاملا گرفته شود، سپس با مقداری شکر و گلاب آن را مخلوط می‌کنیم تا کمی مزه شیرین بگیرد، بعد آنها را کمی در روغن تفت می‌دهیم.

برنج دم کشیده را درون یک دیس کشیده و روی آن گوشت ریخته و با نثار روی آن را تزیین می‌کنیم. در صورت دلخواه می‌توانیم هویج را نیز رنده کرده و روی برنج بریزیم.

منبع:تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied