شمانیوز
شما نیوز

ابلاغ برنامه فعالیت مدارس از شهریور ماه

حاجی‌میرزایی گفت: برای آغاز مدارس در شهریور، متناسب با شمحسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده برای بازگشایی زودتر از موعد مدارس بیان کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد مدارس در مناطق کم جمعیت روستایی و شهری هستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم دانش‌آموزان را در هر کلاس تحت آموزش داشته باشیم و روال همیشگی برقرار است اما در مناطقی با تعداد بالای دانش آموزان ناگزیر به تغییر برنامه‌ها هستیم.رایط کرونا، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها لغو شد.

ابلاغ برنامه فعالیت مدارس از شهریور ماه

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده برای بازگشایی زودتر از موعد مدارس بیان کرد: با توجه به اینکه  ۴۰ درصد مدارس در مناطق کم جمعیت روستایی و شهری هستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم دانش‌آموزان را در هر کلاس تحت آموزش داشته باشیم و روال همیشگی برقرار است اما در مناطقی با تعداد بالای دانش آموزان ناگزیر به تغییر برنامه‌ها هستیم.

 

ابلاغ برنامه چگونگی فعالیت مدارس از شهریور/ تعطیلی پنج‌شنبه مدارس لغو شد

او ادامه داد: زمان آموزش را به دو بخش سه روزه تقسیم می‌کنیم به این ترتیب که ۳ روز حضوری و ۳ روز آموزش غیرحضوری باشد همچنین تعطیلی پنج‌شنبه مدارس را لغو کردیم تا ۶ روز آموزشی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جزییات برنامه آموزشی تدوین و هفته آینده به تمام مدارس کشور ابلاغ می‌شود، گفت: متناسب با وضعیت زرد، سفید و قرمز در استان‌های مختلف کشور عمل می‌کنیم همچنین ساعات دروسی که باید حضوری یا غیرحضوری باشد از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بررسی شده است.

 

آزمون آموزشیاران براساس مصوبات قانونی است

حاجی‌میرزایی  درباره وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها و گلایه آنها نسبت به شرکت در آزمون ورودی گفت: قانونی در سال ۸۸ تصویب و ۱۱ بار اصلاح شد و اکنون دایره افرادی مشمول استخدام به طور قانونی تعیین شده است.

او ادامه داد: براساس قانون باید آموزشیاران را در یک آزمون شرکت دهیم که این آزمون تصمیم وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه تاکید قانون مجلس است و زمان برگزاری آن ۲۰ تیر خواهد بود و امسال ۲۵ هزار ردیف استخدامی داریم که طبق امتیاز کسب شده استخدام می‌شوند و استخدام مابقی به سال‌های بعد موکول خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره فاصله حقوقی میان معلمان شاغل و بازنشسته اظهار کرد: مسئولیت حقوق بازنشستگان با سازمان بازنشستگی و وزارت رفاه است که البته پیگیری‌های قانونی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان انجام شد و امسال ردیفی برای این کار  اختصاص داده شده است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied