شمانیوز
شما نیوز

چگونه قرارداد کار نگهبان کارگاه تنظیم شود؟

کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: توصیه می‌شود در قرارداد نگهبان کارگاه، حتما بند خاصی درج شود.

چگونه قرارداد کار نگهبان کارگاه تنظیم شود؟

حمید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: یکی از مشاغل در کارگاه‌ها، که معمولا کارفرمایان امکان نظارت مستقیم بر عملکردشان را ندارند، نگهبان کارگاه است.

او با بیان اینکه در این شغل گاها مشاهده می شود که نگهبان، بدون اطلاع کارفرما، با جایگزین کردن یکی از دوستان با نزدیکان خود، اقدام به ترک پست نکرده و فردی را که ممکن است شرایط مورد قبول کارفرما برای انجام کار نگهبانی و یا حتی حضور در کارگاه را نداشته باشد، به جای خود در کارگاه به کار می گیرد.

کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: این کار، در صورت بروز حادثه یا هر خطر دیگر ناشی از نا آشنایی یا فاقد آموزش مطلوب بودن فرد جایگزین، برای کارفرما خطرناک، زیان‌بار و مسئولیت زا خواهد بود.

حاجی زاده افزود:  توصیه می شود در قرارداد نگهبانی، حتما بند خاصی را درج شود.

او با بیان اینکه کارگر متعهد می شود در هیچ شرایطی، بدون اطلاع کارفرما اقدام به ترک کارگاه و به کار گماری فرد یا افرادی به جای خود ننموده و حتی از دعوت اشخاص ثالث به عنوان مهمان در کارگاه خودداری کند، گفت: در مواقع ضروری، کارگر(نگهبان) مکلف است قبل از ترک موقت کارگاه، موضوع را به کارفرما اعلام کند تا کارفرما نسبت به معرفی کارگر جایگزین مورد تأیید خود که دارای صلاحیت باشد، اقدام کند.

حاجی زاده ادامه داد: بدیهی است هر گونه مسئولیت ناشی از عدم توجه به موارد فوق، برعهده کارگر خاطی خواهد بود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied