شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 9 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 9 تیر

دادستان تهران از پیگرد قضایی دونالد ترامپ در ماجرای ترور سردارسلیمانی خبر داد

ادستان تهران از شناسایی ۳۶ نفر از افرادی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، خبر داد. القاصی مهر دادستان تهران در جلسه امروز مسئولان قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

یارانه معیشتی فردا واریز می شود + جزئیات

هشتمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ فردا شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات جدید از ماجرای هواپیمای اوکراینی

غلامعباس ترکی دادستان نظامی استان تهران در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی و تعدادی از وکلای آنان که در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد، گفت: از خانواده‌های محترم شهدای سانحه هوایی تشکر می‌کنم که دعوت امروز سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را پذیرفتند، هرچند پرداختن به جزئیات سانحه در حضور بازماندگان و خانواده‌های شهدا سخت است. دادستان نظامی تهران با اعلام اینکه دادسرای نظامی در بررسی‌ها به یک سری از خطا‌ها رسیده است، یکی از خطا‌های تاثیرگذار و عمده در این سانحه را چنین عنوان کرد: سامانه سیاری که موشک شلیک کرده پس از راه اندازی مجدد به دلیل شرایط میدانی، شمال واقعی را دقیق تعیین نمی‌کند و همین اشتباه فاحش موجب می‌شود که سمت اهداف شناسایی شده توسط سامانه با اختلافی حدود ۱۰۵ درجه توسط اپراتور مشاهده شود و این خطا، مبنای یک سلسله اشتباهات دیگر قرار می‌گیرد و در نتیجه سامانه پدافندی دچار اشتباه می‌شود. کاربر سامانه پدافندی، مشخصات هدف شناسایی شده را به مرکز هماهنگی مربوط اعلام می‌کند، ولی پاسخی دریافت نمی‌کند و اطلاعات ثبت شده نشان می‌دهد که پیام سامانه دفاعی با مرکز هماهنگی مبادله نشده و قبل از مبادله پیام و دریافت پاسخ، متأسفانه کاربر اقدام به شلیک کرده در حالی‌که این قطع ارتباط تنها در حد چند ثانیه بود.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

ارزش سهام عدالت هر شخص چقدر است؟ +قیمت

بر اساس آخرین بروزرسانی سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت، ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲هزار تومان به حدود ۱۳میلیون و ۷۸۹هزار تومان رسیده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

ارزش روز سهام عدالت دوشنبه 9 تیر

سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت به روز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان رسیده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

واکنش پلیس به خبر حضور یک ایرانی در هتل محل اقامت قاضی منصوری

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی در خصوص اینکه چرا منصوری در رومانی در بازداشت نماند، اینگونه توضیح داده بود: «زمانی که برای یک متهم اعلان قرمز صادر شود، دادگاه کشوری که متهم در آن حضور دارد، بر اساس مستندات کشور درخواست‌کننده اعلان قرمز، برای محاکمه وی زمانی را تعیین می‌کند، نوبت دادگاه آقای غلامرضا منصوری نیز در تاریخ ۲۲ تیر تعیین شده بود، متهمی که برایش اعلان قرمز صادر شده، تحت نظر پلیس و قوه قضائیه آن کشور قرار خواهد داشت. همچنین متهم یا باید بازداشت شود و به زندان برود یا اینکه تحت‌الحفظ و ممنوع‌الخروج باشد، درباره آقای منصوری با توجه به شرایط کرونایی، حکم قاضی رومانی مبنی بر بازداشت وی در زندان نبود و برای ما نیز در نامه‌ای اعلام کردند که تا تاریخ برگزاری دادگاه، زیرنظر پلیس و قوه‌قضائیه خواهد بود و ممنوع‌الخروج است.» وی در خصوص خبر‌های مطرح شده در خصوص حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت او، با تکذیب این دست از اخبار، تاکید کرد: هیچ پیام رسمی از سوی اینترپل در خصوص این موضوع ارسال نشده است و بحث‌های مطرح شده در رسانه با توجه به اینکه پیامی از سوی پلیس بخارست ارسال نشده مورد تایید نیست. رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در خاتمه در مورد دیگر متهمان فراری، اظهار کرد: وقتی قاضی یک پرونده تصمیم به پیگیری و تحت پیگرد قرار دادن افرادی در خارج از کشور می‌گیرد، قوه قضائیه طی حکمی مشخصات فرد را به همراه جرائم ارتکابی به پلیس اعلام می‌کند و پلیس با اقدامات فنی اعلان قرمز درخواست شده از مرجع قضایی را به تایید اینترپل جهانی می‌رساند و اعلان قرمز صادر می‌شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

سورپرایز برای دارندگان سهام عدالت

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به زودی بورسی می‌شوند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

علم الهدی: دشمن عدالتخواهی را نشانه گرفته تا منحرفش کند

امام جمعه مشهد گفت: عدالتخواهی را دشمن نشانه گرفته تا به نحوی منحرفش کند و متأسفانه در برخی موارد نیز موفق بوده است، عدالت برای ما نقطه آرمانی است اما ذیل تقوا و ولایت موضوعیت دارد. حجت الاسلام علم الهدی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان، مساله عدالت را به ‌عنوان یک آرمان مهم نظام معرفی کردند. در نظام اسلامی، دو کار اصلی داریم یکی توسعه اسلام و دیگری عدالت اجتماعی است و جز این دو مساله کار دیگری در نظام نداریم که در توسعه اسلام به مرحله استکبارستیزی و در عدالت اجتماعی نیز به مرحله مبارزه با جریان‌های قدرت و ثروت رسیدیم.وی ادامه داد: مراقب باشید جریان انحرافی به سراغ شما به ‌خصوص نیروهای جوان‌تر نیاید چون دشمن فهمیده جوانان این مملکت از رهبری دست‌بردار نیستند از این رو شگردی که الان دشمن علیه ما اجرا می‌کند این است که برای آرمان‌های اعلام‌شده از طرف رهبری، یک جریان انحرافی می‌تراشد و آن را تبلیغ می‌کند تا نیروها را از رهبری و ولایت جدا کند.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

فروشندگان سهام عدالت که هنوز پول نگرفتند بخوانند

مشتریان درخواست فروش سهام عدالت خود را به سایت کارگزاری بانک‌ها سپرده‌اند و طبیعی است الان که واریز پول به تاخیر افتاده، توقع داشته باشند موضوع را از همان طریق پیگیری کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

فرماندار تهران: گزارشی از اجاره نشینی پشت بام‌ها نداشته‌ایم

رماندار تهران گفت: هیچ گزارشی مبنی بر اجاره نشینی در پشت بام ها تاکنون نداشته‌ایم. عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تاکنون در تهران گزارشی درباره اجاره نشینی در پشت بام های تهران وجود نداشته، افزود: هیچ اثر مشهودی هم در پشت بام ها مشاهده نمی شود که دال بر اجاره نشینی افراد برای شب در بام خانه‌ها باشد. وی افزود: در یکی از روزنامه ها گزارشی همراه با عکسی از برپایی چادر در پشت بام ها به نقل از فردی به چاپ رسید که این عکس هم دال بر اجاره نشینی افراد در پشت بام ها نیست چرا که ممکن است در تابستان افراد خانه بخواهند شب در پشت بام بخوابند و چادر هم برپا کنند. وی تاکید کرد: بی تردید اگر موردی از اجاره نشینی پشت بام باشد پیگیری می‌کنیم و نتیجه را هم به اطلاع شهروندان می‌رسانیم.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

عضو هیات مدیره و دبیر کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تا حداقل دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را مطالبه اصلی و خواسته اولیه تشکل‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: از وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم که همسان‌سازی و افزایش حق مسکن و خواربار را هرچه سریعتر اجرا کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

روایت سردار حاجی‌زاده از کمک به خودروسازان

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید از پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: کار ساخت با خودروسازان است، ما به رفع کاستی‌هایی که عزیزانمان در صنعت خودرو دارند کمک می‌کنیم. بنای تصدی‌گری نداریم، برای رفع وابستگی کمک می‌کنیم. تمام کشورهای دنیا قائل به این هستند که ماهواره و ماهواره‌بر لبه تکنولوژی است، این فناوری را ما به کمک آمریکا و اروپا به دست نیاوردیم، بلکه به کمک طرفیت‌های داخلی به این فناوری رسیدیم. حرکت خوبی آغاز شده و این ریل‌گذاری که برای بحث خودرو شده آینده بسیار خوبی دارد./فارس

z1og_fefdjnd3y7qv

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied