شمانیوز
شما نیوز

سیر تا پیاز زندگینامه ویشکا آسایش بازیگر محبوب کشور + تصاویر

در این بخش از سایت مروری بر بیوگرافی کامل و فیلم شناسی ویشکا آسایش به همراه عکس های دیدنی این بازیگر خواهیم داشت.

سیر تا پیاز زندگینامه ویشکا آسایش بازیگر محبوب کشور + تصاویر

ویشکا آسایش متولد ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهراناست.ویشکا آسایش هنرپیشه، طراح صحنه و طراح لباس سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است .ویشکا آسایش دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. ویشکا آسایش فعالیت هنری اش بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری می‌باشد. ویشکا آسایش موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع شد.

 

زندگی خصوصی ویشکا آسایش و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی | ساعدنیوز

زندگی شخصی

خانواده

ویشکا آسایش بازیگر 48 ساله کشورمان 1351 در تهران متولد شد.این بانوی هنرمند یک خواهر بزرگتر به نام آویسا دارد. او خواهرزاده مازیار پرتو فیلمبردار سرشناس سینما و نوه شین پرتو نویسنده و شاعر کشورمان است.

 

 

معنی اسم ویشکا

 پدربزرگ من نویسنده بودند دکترای ادبیات فارسی داشتند و بسیار هم اهل کتاب و شعر دکتر علی شین پرتو ، رسم بود فامیل برای انتخاب اسم فرزندانشان سراغ ایشان می آمدند. او انتخاب کرد و به معنی نعمت الهی است

 

بیوگرافی ویشکا آرایش | ویشکا آسایش (متولد 16 آبان 1351 در - آریا

ازدواج

ویشکا آسایش با رضا قبادی ازدواج کرده است.

 

ماجرای جالب ازدواج

در جواب اینکه چرا بعد از 5 سال به ایران برگشتید میگوید :

 

عاشق شده بودم. باید بر می گشتم تا با رضا قبادی ازدواج کنم من او را دوست داشتم. در آخر هم خودم رفتم و بهش اعتراف کرد، در رفت و آمد هایی که به ایران داشتم من با رضا قبادی اشنا شدم و از همان ابتدا با خودم فکر کردم که او همان کسی است که من برای زندگی مشترک تو رویاهام دارم با همه ی ویژه گی هایی که در نظر داشتم: جنتلمن، جدی و قد بلند، برای این که رضا رو بیشتر بشناسم وقت زیادی رو صرف کردم و هر روز علاقه من بیشتر میشد

 

یک روز با خودم فکر کردم که نباید بیشتر از این وقت رو هدر بدهم و موضوع را با رضا در میون گذاشتم و علاقه ام رو بهش گفتم و گفتم دوست دارم با هم ازدواج کنیم که خوشبختانه پیشنهاد من از طرف رضا با استقبال مواجه شد. بعد از اون هم من قید زندگی در خارج از کشور رو زدمو به ایران اومدم تا با رضا زندگی خوبی رو تجربه کنم و الان هم از زندگیم کاملا راضیم

 

عکس جدید ویشکا آسایش و پسرش گیو

 فرزند

این زوج بعد از ازدواج خیلی زود تصمیم به بارداری گرفتند

در سال 84 صاحب پسری بنام گیو شدند، خانوم آسایش می گوید :  رابطه من چندان شبیه رابطه یک مادر با بچه اش نیست. من و پسرم درست عین دو تا دوست هستیم و مدام سر به سر هم می گذاریم و از حسی که بین ما وجود دارد غرق شادی می شوی

 

ورزش

 من در خانواده ای بزرگ شدم که در کنار هنر، ورزش حرف اول را می زد

 

مادرم تمام تلاشش را به کار می بست تا ما را با ورزش آشنا کند به اسب سواری و شمشیرزنی تا حدی مسلط هستم اما در کنار همه این ها، من شیفته کوهنوردی هستم وقتی پی به این علاقه ام بردم سعی کردم با جدیت آن را دنبال کنم و این موضوع در نهایت باعث شد، قله دماوند را فتح کنم که این تجربه واقعا برایم کم نظیر بود

 

مهاجرت

 بعد از گرفتن دیپلم در سال 1370 برای اولین بار جلوی دوربین داوود میرباقری رفت و در نقش قطام در سریال امام علی بازی کرد، سپس 5 سال به انگلیس می رود و به ادامه تحصیل می پرداز می گوید :

 

از سیستم کنکورمان بدم می آمد. چرا باید برای رفتن به رشته گرافیک عربی می خواندم ؟ این خیلی مهم بود که بروم و روی پای خودم بایستم. بهترین اتفاق زندگی من شد

 

بیوگرافی و عکس های ویشکا آسایش

اورست

  به اورست فکر می‌کنم منتها به نظرم خیلی دور نیست. بعد از اینکه فیلم اورست را دیدم، پسرم از من قول گرفت این فکر را از سرم بیرون کنم، اما هیچ دور نیست روزی که اورست را هم فتح کنم !

 

خصوصیات اخلاقی

از بچگی احتیاج داشتم تشویق شوم. یعنی مادرم من را با تشویق علاقمند می کرد

 

با گفتن مثلا اینکه ببین عقب موندی ها ! یادم می آید پیانو را 9 سالگی شروع کردم و معلمم به مادرم گفت خانم آسایش این ویشکا تمرین نمی کنه، دیگه نیاریدش، حالا من را می گویی، اینقدر تمرین کردم.،من پیانو نروم؟ احتیاج داشتم بگویند آفرین … تو می تونی … (خنده)

 

 

شخصیت

 من یک شخصیتی دارم که هر کاری را بهم بگویند نمی توانی بکنی سر لج می افتم و همان کار را انجام می دهم؛ یکمی جسور و یکمی هم دیوانه هستم

 

شروع فعالیت

آغاز بازیگری

ویشکا آسایش بعد از چند سال زندگی در آلمان به ایران بازگشت و دیپلمش را گرفت و اولین تجربه بازیگری او مربوط به سریال امام علی (ع) و نقش قطام است.

 

مازیار پرتو فیلمبردار سرشناس دایی ویشکا آسایش بود و در تابستانی که قرار بود برای ویزای انگلیس برای ادامه تحصیل اقدام کنند یک شب در مردادماه که مهمان منزل دایی شان بودند، محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان هم آنجا حضور داشتند و بعد از اتمام مهمانی محمدرضا شریفی نیا پیشنهاد بازی در نقش قطام را به دایی من دادند اما این پیشنهاد را به من ندادند تا اینکه چند ماه بعد بالاخره این پیشنهاد را به من داد و آبان ماه بود که قرار شد تست بدهم و دو روز بعد برای بازی در این نقش انتخاب شدم و 70 هزار تومان حقوق بازی در این سریال بود.

 

 

بازی در سریال امام علی (ع) و نقش ماندگار قطام شروع موفقی برای ویشکا آسایش بود و یکی از ماندگارترین نقش های کارنامه هنری اش را در سال 75 را رقم زد.

 

بازی موفق ویشکا آسایش در سریال امام علی او را برای بازی در فیلم سینمایی ساحره ساخته دیگر داوود میرباقری سوق داد و نقش عروسکی رعنا اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش در سینما شد.

 

ویشکا آسایش - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

نقش های تاریخی

ویشکا آسایش تجربه بازی در چند نقش تاریخی را در کارنامه هنری اش دارد و به گفته خودش به دلیل جذابیت هایی که نقش های تاریخی دارد آنها را قبول میکند چرا که کار کردن در یک محیط بازسازی شده تاریخی با لباس ها و گریم آن دوران، یادگیری اسب سواری و شمشیرزنی از جذابیت هایی بود که باعث میشد نقش را انتخاب کنم.

 

ماندگارترین نقش ها

ویشکا آسایش نقش های ماندگار زیادی در کارنامه هنری اش دارد که از جمله آنها میتوان به بازی در نقش قطام در سریال امام علی، جعده در سریال مختارنامه، هدی در پرده نشین، خاور در سریال دیوار به دیوار ، رعنا و بانو در فیلم ساحره، مرجان در گل یخ، خانم دارابی در ورود آقایان ممنوع، فرناز در نهنگ عنبر، سوسن در دراکولا و ... اشاره کرد.

 

ویشکا آسایش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

قطام

همه اهالی دنیای هنر ویشکا آسایش را با نقش قطام در سریال امان علی(ع) به خوبی می شناسند.

 

داوود میرباقری ساخت سریال امام علی (ع) را از سال 70 آغاز کرد و تا 75 مشغول ساخت این سریال بود و ویشکا آسایش برای بازی در نقش قطام انتخاب شد.

 

این نقش که اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش محسوب میشود یکی از ماندگارترین نقش های او است که در سن 19 سالگی اش رقم خورد و به یکی از بهترین های کارنامه هنری اش تبدیل شد.

 

ساحره

بازی در فیلم سینمایی ساحره به کارگردانی داوود میرباقری در سال 76 اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش در سینما است که یکی از متفاوت ترین تجربه های او است.

 

بازی در نقش عروسک مانکن در این فیلم سینمایی بعد از تجربه موفق بازی در سریال امام علی باز هم نقطه درخشانی در کارنامه هنری خانم بازیگر بود.

 

ورود آقایان ممنوع

فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان در سال 89 یکی دیگر از تجربه های متفاوت ویشکا آسایش بود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد.

 

بازی در نقش خانم دارابی مدیر یک مدرسه خصوصی دخترانه که به شدت مخالف ورود آقایان به مدرسه اش است و گریم خاص این فیلم از او چهره ماندگاری در این نقش ساخت و مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و به عنوان اولین بازیگر زن برای بازی در یک نقش کمدی سیمرغ جشنواره فجر را دریافت کرد.

 

نهنگ عنبر

فیلم سینمایی نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم در سال 93 یکی دیگر از نقش های ماندگار ویشکا آسایش است که توانست استعداد بازیگری این بانوی هنرمند را بار دیگر در معرض نمایش قرار بدهد.

 

تیپ دهه شصتی بازیگران نهنگ عنبر با گریم هایی خاص و نقشی جذاب به محبوبیت ویشکا آسایش افزود و فرناز نهنگ عنبر در کارنامه هنری او با عنوانی ماندگار ثبت شد.

 

زندگی خصوصی ویشکا آسایش و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی | ساعدنیوز

فیلم های سینمایی

گورکن (کاظم ملایی) 1398

ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی) 1397

سال دوم دانشکده من (رسول صدرعاملی ) 1396

مارموز (کمال تبریزی) 1396

خوک (مانی حقیقی) 1396

ترومای سرخ(اسماعیل میهن دوست)١٣٩٥

نهنگ عنبر 2 (سامان مقدم) 1395

دراکولا (رضا عطاران) 1394

من و شارمین (بیژن شیر مرز)1394

در مدت معلوم (وحید امیرخانی) 1394

خوب، بد، جلف (پیمان قاسم خانی) 1394

50 کیلو آلبالو (مانی حقیقی) 1394

من دیه گو مارادونا هستم (بهرام توکلی) 1393

نهنگ عنبر (سامان مقدم) 1393

سیزده (هومن سیدی) 1392

نیکان و بچه غول (رحمان رضایی) 1391

برف روی کاج ها (پیمان معادی) 1390

خوابم می آد (رضا عطاران) 1390

پرتقال خونی (سیروس الوند) 1389

زنان ونوسی، مردان مریخی (فقط به عنوان طراح صحنه - کاظم راست گفتار) 1389

ورود آقایان ممنوع (رامبد جوان) 1389

گل یخ (کیومرث پوراحمد) 1383

هشت پا (علیرضا داوودنژاد) 1383

دنیا (فقط به عنوان طراح صحنه - منوچهر مصیری) 1381

مسافر ری (داود میرباقری) 1379

بلوغ (مسعود جعفری جوزانی) 1378

عشق + 2 (رضا کریمی) 1377

ساحره (داود میرباقری) 1376

 

مجموعه های تلویزیونی

مجموعه نمایش خانگی نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی سال 1397-1398

 

دیوار به دیوار 2 به کارگردانی سامان مقدم در سال 1397

 

دیواربه دیوار ساخته سامان مقدم در سال 1396

 

پرده نشینبه کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1393

 

مختارنامه ساخته داوود میرباقری در سال 1389

 

نردبام آسمان به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال 1388

 

معصومیت از دست رفته ساخته داوود میرباقری به عنوان طراح صحنه در سال 1381

 

امام علی به کارگردانی داوود میرباقری در سال 1375

 

ویشکا آسایش هنرپیشه و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئا

نمایش

نمایش لابی (طراح صحنه و لباس) - کارگاه نمایش تئاتر شهر (آذر و دی 1390)

 

نمایش باغ آلبالو (طراح لباس) - سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر (فروردین و اردیبهشت 1392)

 

نمایش بی انتخاب (بازیگر) - پردیس سینمایی ملت (تیر 1392)

 

نمایش مترسگ (طراح صحنه و لباس) - سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (تیر و مرداد 1392)

 

نمایش ملکه زیبایی لی نین (بازیگر) - سالن اصلی تئاترشهر (بهمن 1392 تا فروردین 1393)

 

نمایش می سی سی پی نشسته می میرد (بازیگر) - تالار وحدت (مهر و آبان 1395 و 97)

 

همکاری با گروه ایهام

در شهریور 1396 ویشکا آسایش به همراه امیر آقایی در موزیک ویدیوی بغض از گروه ایهام با صدای زانیار خسروی ایفای نقش کردند.

 

طراحی صحنه و لباس:

1 - زنان ونوسی، مردان مریخی (1389)

 

2 - هشت پا (1383)

 

3 - دنیا (1381)

 

4 - معصومیت از دست رفته (1381)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied