شمانیوز
شما نیوز

کاهش ۵۸ درصدی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بین مردم

زالی گفت: در ابتدا، ۶۹ درصد مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند اما در حال حاضر این عدد ۱۱ درصد است.

کاهش ۵۸ درصدی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بین مردم

زالی گفت: در ابتدا، ۶۹ درصد مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند اما در حال حاضر این عدد ۱۱ درصد است. علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: در حال حاضر همکاران در حال آنالیز میدانی میزان استفاده مردم از ماسک بعد از اجباری شدن آن توسط ستاد ملی هستند و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که اقبال بیشتری در استفاده از ماسک بین مردم و در محیط‌های اجتماعی به وجود آمده است.

او ادامه داد: یکی از مسائل مهم کشور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن‌ ماسک است، در ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۶۹ درصد مردم اقبال زیادی نسبت به این موضوع داشتند اما بعد از گذشت زمان، این آمار به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد.

 

در فضاهای بسته میزان ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد

زالی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم که در مقالات زیادی بر آن تاکید شده، بحث فضاهای بسته و مسقف است زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این فضاها میزان ابتلا به بیماری کرونا افزایش می‌یابد و تا آنجا که ممکن است افراد باید در فضای غیرمسقف و باز باشند.

او گفت: استفاده از ماسک یکی از راهبردهای مقابله با بیماری کرونا محسوب می‌شود و این موضوع باید تبدیل به یک رفتار اجتماعی شود.

زالی با اشاره به اینکه زدن ماسک نباید باعث ایجاد یک امنیت کاذب در بین شهروندان شود، افزود: اگر افراد دچار سرفه خشک، تنگی نفس و علائم گوارشی هستند باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied