شمانیوز
شما نیوز

زندگینامه ماهور الوند بازیگر جوان سینما + تصاویر

در این بخش از سایت بیوگرافی ماهورالوند بازیگر جوان سیینمای ایران را به همراه جدیدترین عکس‌های وی مشاهده خواهید کرد.

زندگینامه ماهور الوند بازیگر جوان سینما + تصاویر

ماهور الوند زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۷۳ است. ماهور الوند بازیگر سینما است.ماهور الوند اهل ایران است.ماهور الوند دانش‌آموختهٔ رشته تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است. ماهور الوند دختر سیروس الوند کارگردان ایرانی است.

 

بیوگرافی ماهور الوند، بازیگر تازه کار اما کاربلد سینما + جدیدترین ...

خانواده

ماهور الوند بازیگر 26 ساله ی کشورمان در خانواده ای هنرمند زاده شده است.ماهور دختر سیروس الوند کارگردان مشهور ایرانی است.و عمویش نویسنده موفق خشایار الوند بود که چندی پیش متاسفانه فوت کردند.این بانوی هنرمند تنها یک خواهر بنام آهو دارد.

 

سیروس الوند - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

چکیده بیوگرافی سیروس الوند

سیروس الوند، (زاده ۱۱ بهمن ۱۳۲۹ در تهران) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران است.سیروس الوند فعالیت خود را به عنوان منتقد در سینمای قبل از انقلاب و در مجلات ستاره سینما و فردوسی آغاز کرد.

 

او بعدها با فیلم‌نامه‌نویسی فعالیت خود را ادامه داد و در سال ۱۳۵۴ موفق به ساخت اولین فیلم سینمایی بلند خود شد.سیروس الوند در سال ۱۳۵۶ فیلمی با نام «فریاد زیر آب» با بازی داریوش اقبالی و شهره ساخت که در آن سال استقبال زیادی از فیلم شد.

 

الوند پس از انقلاب و در سال ۱۳۷۱ با فیلم «یکبار برای همیشه» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

 

 تحصیلات ماهور

ماهور فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی می باشد.

 

ماهور الوند و میلاد کی مرام در نمایی از فیلم سینمایی «ملی و راه ...

ازدواج

 ماهور الوند هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.چندی پیش عکسهایی از او به همراه میلاد کی مرام در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که گفته بود این دو ازدواج کرده اند اما این عکسها شایعه ای بیش نبود و مربوط به فیلم ملی و راه های نرفته اش بود.

 

معنی اسم ماهور

اسمم دو تا معنی دارد هم نام یکی از دستگاه های موسیقی است مانند شور و همایون و  … و هم به معنی دشت هم هست مانند اینکه می گویند تپه ماهور …

 

استقلال کاری

ماهور الوند: هم من و هم پدرم دوست داریم که اگر قرار است اتفاقی برای من در این سینما بیفتد از طرف خودم باشد و من بتوانم خودم به جایی برسم. دلیل آن هم همین است که من واقعا دوست دارم مستقل از پدرم بتوانم کار کنم و واقعا این تصور نباشد که پدر من چون کارگردان است من وارد سینما شده ام. دوست دارم که کار خودم به صورت مستقل قضاوت بشود. رویای من این است که با همه کارگردان ها کار کنم.

 

ماهور الوند: به دنبال تجربه‌های تازه در سینما هستم- اخبار رسانه ها ...

رویای ماهور

ماهور الوند می‌گوید: یکی از آرزوهای من این است که با همه کارگردان های ایرانی همکاری داشته باشم و بتوانم فیلم هایی که بازی می کنم به جشنواره های بین المللی رفته و در نهایت سقف آرزوهای هم جایزه اسکار می باشد.

 

رویای من این است که با کارگردان سخت گیر، منعطف، جوان، زن، باتجربه، فیلم اولی کار کنم که بعد از این بتوانم به شکل مشخص بگویم من در این زمینه یا از کار فلان کارگردان خوشم می آید. الان هیچ ایده ای ندارم

 

علایق

کریستوفر نولان را خیلی دوست دارم، شاید باورتان نشود ولی فیلم "ممنتو"  را ماهی یک بار می بینم و هنوز هم نکات تازه ای را در آن کشف می کنم و لذت می برم.

 

 

تصویر ماهور الوند در «عنکبوت» رونمایی شد/ فیلم در مرحله صداگذاری ...

شروع فعالیت

ماهور الوند کلاس‌های تجربی بازیگری را نزد استاد سمندریان سپری کرده‌ و مدرک بازیگری را از این استاد دانشگاه دریافت کرده‌ است.

 

ماهور الوند در دوران دانشجویی چند کار نمایشی تئاتر با همکاری مرحوم سمندریان انجام داد و در چند نمایش بازی کرد. او ۲ سال در جشنواره تئاتر دانشجویی شرکت داشته و کارهایش هر دو بار به عنوان برگزیده انتخاب شده‌است.

 

بیوگرافی ماهور الوند، بازیگر تازه کار اما کاربلد سینما + جدیدترین ...

اولین تجربه سینمایی

اولین تجربه رسمی ماهور الوند، سال ۱۳۹۴، در سینما، ایفای نقش در فیلم "دختر" ساخته رضا میرکریمی و به کارگردانی مهران کاشانی بود که بازیگران بزرگی چون فرهاد اصلانی و مریلا زارعی همبازی بود. او دراین فیلم نقش ستاره را که دختری است که برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به هر کاری می‌زند بازی می‌کند.

 

کار با یک کارگردان تراز اول و همچنین ایفای نقش اول در اولین تجربه، برای هربازیگر تازه کاری می تواند یک موقعیت مناسب برای پیشرفت باشد.

 

انتخاب ماهور الوند توسط میرکریمی از میان متقاضیان زیادی برای ایفای نقــش در این فیلم صورت گرفت و پدرش در انتخاب او برای این نقش، هیچ نقشی نداشت. اصرار ماهور الوند بر این است که اعتبار پدرش در فعالیت هنری او هیچ تاثیری نداشته باشد.

 

ماهور الوند با ایفای نقش در فیلم “دختر” مهارت و استعداد بالای خود را در بازیگری به نمایش گذاشت. بازى زیباى او و استقلالش در بازى که شبیه هیچکدام از بازیگرهاى جوان این روزها نیست در پیشبرد خوب قصه و تاثیرگذارى فیلم نقش شایانى داشته است.

 

 

فیلم سینمایی «دختر» با بازی ماهور الوند، در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فجر در سال ۱۳۹۴حضور داشت و در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت سیمرغ بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

 

جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرهاد اصلانی) در جشنواره بین‌ المللی فیلم مسکو ۲۰۱۶ را به دست آورد.

 

ماهور الوند و میلاد کی مرام در نمایی از «ملی و راه های نرفته اش ...

 

 ملی و راه های نرفته اش

دومین تجربه بازیگری ماهور الوند، نقش اصلی فیلم تهمینه میلانی بوده است. او در این فیلم کاملا شناخته شد.

 

ماهور الوند در «ملی و راه‌های نرفتهاش» نقش دختری را بازی می‌ کند که در مسیر کلاس خیاطی عاشق سیامک می‌ شود و علی رغم مخالفت خانواده با او ازدواج می‌ کند ماهور الوند در این فیلم هم‌بازی میلاد کی مرام است.

 

 

نهنگ آبی

ماهور الوند در مجموعه‌ی شبکه نمایش خانگی "نهنگ آبی" در نقش ژاله به ایفای نقش پرداخته است. او در این سریال یکی از کارکترهای اصلی است و با بازیگران مطرحی همچون لیلا حاتمی، حسین یاری، آزاده صمدی و ساعد سهیلی همبازی شده است.

بیوگرافی ماهور الوند و همسرش + عکس | موج باز

افتخارات و جوایز

۱۳۹۶ - نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن - سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر - چهارراه استانبول

۱۳۹۷ - برنده جایزه بهترین بازیگر زن - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر - هت تریک   

 

فیلم های سینمایی ماهور الوند

۱۳۹۶ - چهارراه استانبول

۱۳۹۶ - هت‌تریک

۱۳۹۵ - ملی و راه‌های نرفته‌اش

۱۳۹۴ – دختر

 

کی‌مرام و ماهور الوند در فیلم میلانی+تصاویر جدید

شبکه نمایش خانگی

۱۳۹۷ - نهنگ آبی

 

منبع : شمانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied