شمانیوز
شما نیوز

آیا سریال آقازاده ادامه سریال «پدر» است؟

آیا مجموعه «آقازاده» ادامه سریال «پدر» است یا ارتباطی میان این دو اثر وجود دارد؟ اکنون پس از انتشار دو قسمت از سریال «آقازاده»، با مقایسه شخصیت و خانواده «حامد» در دو سریال، به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا این دو مجموعه ارتباطی با هم دارند یا نه.

آیا سریال آقازاده ادامه سریال «پدر» است؟

از زمانی که اسامی بازیگران سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی منتشر شد، حضور بعضی بازیگران سریال «پدر» در این مجموعه، نام‌های مشابه برای کاراکترهای آن‌ها و به ویژه حضور سینا مهراد در نقش «حامد تهرانی» با نام و گریمی مشابه در سریال «پدر»، باعث شد این سوال در ذهن مخاطبان ایجاد شود که آیا سریال آقازاده ادامه سریال «پدر» است یا ارتباطی میان این دو اثر وجود دارد؟ اکنون پس از انتشار دو قسمت از سریال آقازاده با مقایسه شخصیت و خانواده «حامد» در دو سریال، به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا این دو مجموعه ارتباطی با هم دارند یا نه.

 

«حامدِ» با ایمان و سر به ‌زیر

قبل از مقایسه هر ویژگی و شباهتی، نام «حامد تهرانی»، این شخصیت در سریال «پدر» را برای مخاطب یادآوری می‌کند. نه تنها اسم، شباهت ظاهری و گریم  سینا مهراد ، بلکه خصوصیات اخلاقی او در نقش «حامد تهرانی» هم نشان می‌دهد که کاراکتر «حامد» در سریال «آقازاده»، مشابه همان شخصیت «حامد» در سریال «پدر» است. او در این سریال نیز مانند مجموعه «پدر»، جوانی با ایمان، محجوب و درستکار است و شخصیت مثبتی دارد. در «آقازاده» دختری که به عنوان طعمه برای ریختن آبروی او وارد زندگی‌اش شده، به او علاقه مند می‌شود و به این ترتیب «حامد» درگیر یک رابطه عاشقانه می‌شود. البته در سریال «پدر»، شخصیت «لیلا» با چنین قصد و نیتی وارد زندگی «حامد» نشده بود، اما علاقه یک‌طرفه او به این شخصیت و ابراز علاقه به «حامد»، مسئله‌ای است که در سریال «آقازاده» هم دیده می‌شود، بنابراین ارتباط «حامد» و «راضیه» در این مجموعه، رابطه «حامد» و «لیلا» در «پدر» را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

آقازاده، نه یک دانشجوی معمولی

برخلاف شخصیت «حامد»، شغل و جایگاه اجتماعی او تفاوت‌ مهمی با این کاراکتر در سریال «پدر» دارد. «حامد» در سریال «آقازاده» کارمند دستگاه قضایی و فرزند یکی از مسئولان است، در حالی که «حامد» در سریال «پدر»، یک دانشجوی معمولی بود و به لحاظ جایگاه اجتماعی، موقعیت کاملا متفاوتی نسبت به «حامد» جدید داشت. سینا مهراد در این سریال، به نوعی همان نقش خود در سریال «پدر» را بازی کرده، منتها این ‌بار به تناسب قصه و مضمون سیاسی سریال، در موقعیت خاص و متفاوتی دیده می‌شود.

آیا «آقازاده» ادامه سریال «پدر» است؟

خانواده‌ای شبیه خانواده «پدر»

خانواده «حامد تهرانی» در  سریال آقازاده  نیز بی‌شباهت به خانواده این شخصیت در سریال «پدر» نیست. کاراکتر «شریفه» در این خانواده، شخصیتی است که بیشتر از همه این شباهت را یادآوری می‌کند. در سریال «آقازاده» هم نقش این کاراکتر را لعیا زنگنه بازی می‌کند و ویژگی‌های شخصیتی و رفتارهای او نیز مشابه «شریفه» در سریال «پدر» است. این شخصیت در «آقازاده» هم مادر دلسوز و نگرانی است که ارتباط خوب و صمیمانه‌ای با پسر و همسر خود دارد. سبک ارتباط او با عروسش «راضیه» و رفتارهای مهربانانه‌ای که با او دارد، یادآور «شریفه» در سریال «پدر» است. علاوه بر این، بازی لعیا زنگنه در «آقازاده» نیز مانند بازی‌اش در آن سریال است، اما پدر «حامد» یعنی «حاج رضا تهرانی» با بازی امین تارخ، تفاوت‌هایی با «حاج علی تهرانی» با بازی مهدی سلطانی در سریال «پدر» دارد. غیر از تفاوت نام و بازیگر این نقش، شخصیت «حاج رضا» یکی از مسئولان دولتی است، اما «حاج علی» شغل بازاری و جایگاه متفاوتی داشت. هرچند که «حاج علی» هم مانند «حاج رضا» رابطه دوستانه‌ای با «حامد» داشت، اما جدیت این کاراکتر و بازی مهدی سلطانی، با شخصیت «حاج رضا» و بازی امین تارخ، تفاوت‌هایی دارد که باعث شده شباهت این دو شخصیت به یکدیگر کمتر به چشم بیاید. با این حال به نظر می‌رسد در نهایت، آن چه «آقازاده» را به «پدر» شبیه کرده، تنها شباهت‌های ظاهری است و سازندگان سریال، این بار قصد داشته‌اند تا با استفاده از تداعی کاراکترهای «پدر» در ذهن، مخاطب را سریع‌تر با قصه، اتمسفر و شخصیت‌ها آشنا کنند، وگرنه درام دو سریال شباهت چندانی به یکدیگر ندارد.

منبع: خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied