شمانیوز
شما نیوز

تولید نخستین سواپ نمونه‌گیری برای افراد مشکوک به کرونا

سواپ نمونه‌گیری از انتهای حلق برای افراد مشکوک به کرونا از سوی یک شرکت دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین‌بار در کشور طراحی و تولید شد.

تولید نخستین سواپ نمونه‌گیری برای افراد مشکوک به کرونا

سواپ نمونه‌گیری از انتهای حلق برای افراد مشکوک به کرونا از سوی یک شرکت دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین‌بار در کشور طراحی و تولید شد.  مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ادامه مبارزه با ویروس کووید۱۹ پژوهشگران و محققان در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد در مسیر تامین محصولات و ملزومات حفاظتی حوزه بهداشت و درمان گام بر می‌دارند.

دکتر مجید ممیزان افزود: در این راستا محققان جوان موفق به طراحی و تولید سوآپ نمونه گیری از انتهای حلق برای بیماران مبتلا به کرونا برای اولین بار در کشور شده اند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و تولید سواپ نمونه گیری از انتهای حلق برای افراد مشکوک به Covid-۱۹، توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد انجام شد و در حال حاضر با مجوز وزارت بهداشت وارد بازار شده و با نصف قیمت نمونه خارجی در حال توزیع است.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی سواپ نمونه گیری را از پروژه‌های در دست اقدام شرکت‌های فناور مستقر در مراکز رشد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر محصول این شرکت با یک دوم قیمت خارجی وارد بازار شده و نیاز تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی را را تامین می‌کند.

ممیزان یادآور شد: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در نظر دارد با تامین امکانات لازم در حداقل زمان، ظرفیت تولید محصول این شرکت را تا سقف بیش از یک میلیون سواپ در ماه افزایش دهد.

منبع: مهر

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied