شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه خورشت ساک +آموزش

در این مطلب طرز تهیه خورشت ساک که یکی از خورشتهای پر طرفدار شمال کشور است را به شما موزش میدهیم . “خورش ساک” غذای محلی استان گلستان است.

طرز تهیه خورشت ساک +آموزش

در این مطلب طرز تهیه خورشت ساک که یکی از خورشتهای پر طرفدار شمال کشور است را به شما موزش میدهیم . “خورش ساک” غذای محلی استان گلستان است. خورش ساک غذایی است مقوی و به علت داشتن اسفناج دارای آهن فراوان است.خورشت ساک که یک غذای محلی استان گلستان است در مجالس همراه با مرغ پلو سرو می کنند. به خصوص هر ساله در دهه محرم که تکیه های گرگان هر شب شام می دهند 

 

خورشت ساک ، مواد لازم برای 3 نفر

 

300 گرم گوشت

چرخ شده

1 عدد پیاز متوسط

750 گرم اسفناج

100 گرم جعفری

2 حبه سیر رنده شده

1 پیمانه آب‌پرتقال تازه

2 ق س آب‌لیموی تازه

به میزان لازم فلفل و نمک

1 ق چ زردچوبه

6 ق س روغن

1 ق س آرد برنج

4 /1 پیمانه آب سرد

2 ق س زعفران محلول در آب

 

1 در کاسه‌ای گوشت چرخ شده را با پیاز رنده شده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب ورز دهید، سپس آن را به شکل کوفته‌های ریز درآورید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حال کوفته‌قلقلی‌ها را داخل روغن سرخ کنید.

 

2 اسفناج و جعفری را بشویید، در سبدی بریزید تا آب آنها کاملا گرفته شود، سپس ریز خردشان کنید. دریک قابلمه مناسب 4 قاشق سوپخوری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا سبزی‌های خرد شده را داخل آن بریزید و تفت دهید تا رنگ سبزی‌ها تغییر کند، سپس سیرهای رنده شده را هم اضافه کرده و همراه با سبزی تفت دهید.

 

3 در این زمان زردچوبه را همراه با مقداری نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید. مقداری آب هم اضافه کنید تا جایی که روی مواد را بپوشاند. حرارت را زیادکنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده ، صبر کنید تا سبزی‌ها بپزند.

 

4 حال باید آب‌پرتقال، آب‌لیمو و کوفته‌ها را اضافه کنید. حدود 45 دقیقه صبر کنید تا خورش به روغن بیفتد. آرد برنج را در مقداری آب سرد حل کنید. بعدازآنکه خورش به روغن افتاد آن را داخل خورش بریزید و به‌آرامی هم بزنید. حدود 5 دقیقه صبر کنید تا خورش آماده شود. در این زمان زعفران را هم بریزید. وقتی خورش آماده شد، همراه با برنج آن را سرو کنید.

منبع:ایران ناز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied